Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forumadministratör(er) sökes!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• oden
    replied
    Det finns en möjlighet att översätta fraser i admingränssnittet. Jag kan sätta upp en bantad miljö åt de som vill hjälpa till att översätta. Det blir en nyinstallation utan inlägg och användare.

Leave a comment:

• RDX*
    replied
    Jag kom en bit, men körningar och jobb har kommit emellan.

Leave a comment:

• oden
    replied
    Hur blev det med det här, finns det engagemang att konkret hjälpa till?

Leave a comment:

• RDX*
    replied
    Jag använde Matlab ;) Jag är inte så bra på websidescript, men jag tror att matlab är en fullkomlig väg framåt. Även om det blir en hel del ful-hack. Det finns säkert andra språk som är snabbare och bättre, men matlab är vad jag föredrar.

Det största problemet är goggle översättningen. Den verkar vara sporadiskt. Ibland översätter den kod-syntax, och ibland inte.

Om det finns någon som jag kan bolla med(exakt hur filen ska översättas).
    Stämmer mitt antagande att det endast är följande Rödmarkerat ska översättas? dvs allt inom CDATA men excluderat det inom <dfn>-kommandot?

<phrase name="attached_by"><![CDATA[Attached By <dfn>(username)</dfn>]]></phrase>

Leave a comment:

• irish
    replied
    Borde väl isåfall vara enklast att först använda sig av en xml-parser för att få ut strängarna? Den hanterar definitivt multi-line CDATA ;)

Leave a comment:

• RDX*
    replied
    Jag gjorde ett snabbt test att översätta de 100 första raderna. Det verkar fungera någorlunda bra. Återstår lite buggar, tex när CDATA sträcker sig över flera rader, eller ignorera och inte översätta kodsyntax inne CDATA-strängen.

Leave a comment:

• RDX*
    replied
    Jag funderar på om det skulle vara enklare om man gjorde ett skript som extraherade alla strängar som ska översättas. Sedan kan man översätta dessa (ev semiautomatiskt med google translate). sedan klistrar man in strängarna igen.

Om ni tror det är en väg framåt så skulle jag kunna testa om jag får till ett skript(?).

Leave a comment:

• oden
    replied
    Jag skapade ett repo på github här: https://github.com/odeneriksson/vBulletin-v5.x-sv_SE

Leave a comment:

• oden
    commented on 's reply
    Jag hittade ingen och du är välkommen att ta tag i detta. Lägg gärna upp det på github eller liknande så blir det spårbart och ger andra möjlighet att hjälpa till.

• KTMmarkus
    replied
    Jobbar med översättning och skriver skapligt snabbt så jag kan väl dra mitt strå till stacken på språkfilen. cub's spår att det kanske finns en översatt fil redan är uteslutet eller?

Leave a comment:

• oden
    commented on 's reply
    Språkfilen vore bra att få översatt. Kanske lägga upp den på github så kan fler jobba på den?

• cub
    replied
    Jag röstar för UTF-8 alla dagar i veckan. Men tidigare så har det funnits färdiga översättningar till svenska. Finns inte det till denna version än? Jag har micklat med olika forum tidigare, inte just vbulletin, men beroende på förväntningar på tidsåtgång kan jag jag möjligen hjälpa till ibland .

Leave a comment:

• Tommi
    replied
    Hur pass komplicerat är detta administrerande, ska man vara en sån där hackertyp som kan en massa programmeringsspråk?

/ Tommi

Skickat från min SM-T580 via Tapatalk

Leave a comment:

• oden
    started a topic Forumadministratör(er) sökes!

Forumadministratör(er) sökes!

Detta forum behöver en eller flera administratörer som är villiga att sätta sig in i hur vBulletin fungerar. Jag kan tillhandahålla utvecklingsmiljö (exakt kopia) så att det blir enklare att prova på utan att riskera att det skarpa forumet går sönder. Det som är mest akut är att översätta språket till svenska. Den engelska språkfilen finns att hämta hem här:Jag är osäker om man ska använda UTF-8, ISO 8859-1 eller HTML (exempelvis &Aring; = Å ) men jag tror att det är lätt att konvertera fram och tillbaka.

Skriv här i tråden eller maila till oe@nux.se
Working...
X