Announcement

Collapse
No announcement yet.

SOE behöver driftas

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by sundström View Post
    +1på den ,är inte för den delen man är här för där är blocket överlägset trots alla sms man får
    Det skulle funka om det går att stänga av så ingen kan kommentera "annonsen".

Comment

Originally posted by whiskeythrottle View Post
      många annonserar sina hojar här, kan man inte ta betalt för det? då är forumet fortfarande gratis att läsa på. kanske folk anstränger sig lite bättre när de lägger in annonserna också?
      Omöjligt om inte SOE görs om till klubb, organisation eller firma, och detta är nog ingen intresserad av. Dessutom har grundtanken hela tiden varit gratis och utan reklam.
      Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Klart detta ska drivas vidare. :)
        Helt klart värt att lägga pengar på.

Odens förslag på annonser är bra tycker jag.
        Info kan man få på PM eller telefon. :)
        Sen kan man väll lägga in så att man bara ser ev. telefonnummer endast om man är inloggad. :)
        Livet är inte alltid som alla andra tror.

Comment

Ett annat forum som jag hänger mycket på har löst det genom frivilliga donationer varje år när räkningen för webhotellet kommer. Det brukar med råge räcka och bli över, samt att forumet kan hållas öppet för allmänheten, bra lösning kan jag tycka.

Comment

Originally posted by Hagenblad View Post
            SOE har tre prylar som måste snurra vidare:

1: Hårdvara: SOE äger sin hårdvara och sitter monterad i Glesys.ses webhotell i Stockholm.

2: Mjukvara: Driftas idag filantropiskt av Jonas Björklund gratis.

3: Hemsidans och forumet: Driftas idag av moderatorer och webdesigners. Vi har en egen forumsdel och tar upp ändringar, använadare mm.

Det handlar alltså av nr 2.
            Vad är det för mjukvara som ska driftas? Om inte Oden löser detta så kanske jag kan

Jag ser inte att detta är ett problem när vi enligt undersökningen har minst 80 st som kan tänka sig betala. Se till att de som betalar får en unik forumikon som visar vilka som ser till att forumet fortsätter finnas utan reklam. En större quota för meddelanden kan även vara en bonus t.e.x. Tror det räcker gott för att lösa och motivera kostnaden utan att införa en allmän medlemsavgift. Det tror jag är en dålig idé.

Vore mycket trist att se denna källa till likasinnade och fantastiska körningar försvinna, införa reklam eller hamna på FB (urk!).
            Bara annonsdelen är värd pengarna enligt mig. En unik tillgång att kunna lägga ut något för säljes/bytes/köpes där köparen/säljaren förstår vad det är och dessutom är trevlig.

Comment

Flytten till ny server är klar. vBulletin är uppgraderad från v4.1.3 till senaste v4.2.5. Det återstår att pilla med lite olika småsaker som selinuxregler, konton, ssh access mm.

Värt att notera är att forumet just nu körs på CentOS7 (under CentOS7) på en Supermicro X7SB4/E med endast 8GB RAM. Skulle det visa sig att det inte räcker till måste ny hårdvara köpas in eller så flyttas sajten till annan leverantör.

Jag efterlyser kunniga systemadministratörer som får hjälpa till med vanligt underhåll. Skicka mail om det till oe@nux.se

Comment

Bara jag som har problem med Tapatalk efter flytten? Kommer in på soe och kan läsa rubriker, men går inte att öppna någon tråd.
                Mvh David
                Husaberg fe570 - 09

Comment

Samma sak
                  I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Det är en rätt gammal komponent i webrooten som heter mobiquo som jag gissar har med detta att göra.

https://www.tapatalk.com/download_vBulletin.php

Där refereras till "Login to Administration Control Panel, go to 'Plugin & Products' -> 'Manage Products'." Jag har ännu inte lyckats hitta till denna kontrollpanel, jag kanske saknar rättigheter?

Comment

Det går inte att bifoga bilder till inlägg. Rutan som kommer upp när man klickar på bifoga förblir orange, inget mer händer.

Comment

Jag lyckades förut i chrome på min telefon.
                        Dock frågade telefonen om chrome får tillgång till microfonen. När jag sade ja, så kunde jag lägga till filen via appen dokument.
                        / Blutor

Comment

På förstasidan lyder:
                          Error Processing Feed: Undefined index: full_width_footer at /var/www/sites/soe.se/soe/wp-content/themes/atahualpa/footer.php line 92

Comment

Provar att lägga in bild:
                            Click image for larger version

Name:	KTM Logo by limitless-design on DeviantArt.jpg
Views:	2
Size:	290.4 KB
ID:	849427

Comment

Något är knas för mig med FF webläsare som gör att alla trådar markeras som olästa varje gång jag loggar in (dvs även de lästa).
                              Någon mer som upplever detta "fenomen"?
                              XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Originally posted by El Presidente View Post
                                Något är knas för mig med FF webläsare som gör att alla trådar markeras som olästa varje gång jag loggar in (dvs även de lästa).
                                Någon mer som upplever detta "fenomen"?
                                Har sett det någon gång men det var under tiden som sökindex omindexerades i mysql vilket tog ett dygn ungefär.

Det funkar eljest mot tidigare. Kollar man på ett inlägg och sedan klickar på "New posts" så syns inte det inlägget mer. Kan vara en inställningsfråga men jag har inte en susning just nu.

De som har erfarenhet av vBulletin får gärna räcka upp handen här.

Comment

Working...
                                X