Announcement

Collapse
No announcement yet.

SOE behöver driftas

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Med anledning av whiskeythrottles rant här ovan - har jag missuppfattat eller? Visst är det bara hostingen som diskuteras, inte att Calle och co ska dumpa forumet helt i någon annans händer?
    Tycker att forumet fungerar mycket bra som det är idag..

Comment

Jag uppfattar det som att vi snackar om driftskostnader och om medlemmarna kan tänka sig att bidra till dem.

Comment

Men folk har inte en aning om vad för driftkostnader det är frågan om.
        Skulle uppskatta o veta ett årligt pris. Så folk kan isåfall ta ställning av hur mkt det skulle handla om. För att göra det till medlemsavgift kommer sänka hela soe rätt fort.
        Jag tror vi e några o säkert fler än vad som behövs som e villiga att donera för o täcka utgiften!
        /Palle

Comment

SOE har tre prylar som måste snurra vidare:

1: Hårdvara: SOE äger sin hårdvara och sitter monterad i Glesys.ses webhotell i Stockholm.

2: Mjukvara: Driftas idag filantropiskt av Jonas Björklund gratis.

3: Hemsidans och forumet: Driftas idag av moderatorer och webdesigners. Vi har en egen forumsdel och tar upp ändringar, använadare mm.

Det handlar alltså av nr 2.
          Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Detta forum har bidragit kraftigt till att jag spenderat en hel del pengar på ett antal RB körningar i svedala, 3 x Rallyn in Marocko, 5 x Rallyn I Mongoliet, 1 x Rally i Sydamerika, 1 x Rally i Nordvästra Afrika dom sista 9 åren även bidragit till diverse skelett skador samt gråt,skratt och vänskap, ni vet sånt som gör livet värt att leva.

All heder till dom som drivit allt och givetvis alla som postat genom åren.

En fast summa per år vore kanske lämpligt med risk för att det blir en tynande skara, tror att ADV forumet drivs av frivilliga bidrag av aktiva medlemar.
            "For those who sit at home and dream - let them... Meoni"

Comment

Självklart är forumet värt att pröjsa för. Jag tänker att 1: säljer vi t-shirts och klistermärken via någon nätnasare. Det blir inte så många spänn till SOE per såld produkt, men vi slipper allt jobb när väl loggor och sånt är inlämnat. Eller/och 2: vi gör som någon tidigare nämnt; låter forumet vara gratis men ger någon form av mervärde till de som pröjsar. Att lägga allt bakom betalvägg skulle bara leda till att forumet sakta skulle dö ut.

Comment

Har pratat med Calle i fredags och planen är att inget förändras förutom var i landet detta forum finns. Jag ska ringa Jonas Björklund ASAP och höra mig för om detaljerna mm.

Comment

Bra Oden!!
                  F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

Comment

Broden!
                    / Blutor

Comment

Bästa Oden. Mannen Myten Konceptet!

Comment

Oden for president
                        Last edited by Petter Ivarsson; 02-05-2017, 09:45 PM.

Comment

MYCKET BRA Oden!!

Comment

många annonserar sina hojar här, kan man inte ta betalt för det? då är forumet fortfarande gratis att läsa på. kanske folk anstränger sig lite bättre när de lägger in annonserna också?

Comment

Originally posted by whiskeythrottle View Post
                              många annonserar sina hojar här, kan man inte ta betalt för det? då är forumet fortfarande gratis att läsa på. kanske folk anstränger sig lite bättre när de lägger in annonserna också?
                              Jag skulle inte annonsera varken hoj eller delar här för även om man lägger ut ett bra pris så ska folk skambud ändå.... Changsen att hitta en köpare är klart större på typ blocket...

Comment

Originally posted by JPT View Post
                                Jag skulle inte annonsera varken hoj eller delar här för även om man lägger ut ett bra pris så ska folk skambud ändå.... Changsen att hitta en köpare är klart större på typ blocket...
                                +1på den ,är inte för den delen man är här för där är blocket överlägset trots alla sms man får
                                Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Working...
                                X