Announcement

Collapse
No announcement yet.

SOE behöver driftas

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Betalar gärna en slant varje år ..

Kanske ordna ett Swisch nr , antingen får man swischa på uppmaning av er när pengar behövs , kanske efter var och ens goda vilja och förmåga ?
    Eller ett medlemskap där alla medlemmar betalar lika mycket, vi är ju ändå några .
    Gött jobbat av er som drar i detta !

Ogärna reklam .

Comment

Jättebra forum men tyvärr så krymper forum till ingenting när FB osv tar över. Skapa en länk till FB istället och 70% följer med dit istället. Finns nog större möjligheter till nya användare där också. En ny hojåkare idag vet inte vad ett forum är ��

Comment

Originally posted by WestW View Post
        Jättebra forum men tyvärr så krymper forum till ingenting när FB osv tar över. Skapa en länk till FB istället och 70% följer med dit istället. Finns nog större möjligheter till nya användare där också. En ny hojåkare idag vet inte vad ett forum är ��
        Nej, nej, för bövelen nej!
        Ansiktsboken är bedrövlig som kunskapsbank. Ingen struktur bland inlägg och bedrövligt att leta i.
        Mer av en kompletterande chattkanal än en ersättare till forum.

Enligt mig.

Det passar bra för dagens ungdomar som är så förbannat lata och aldrig orkar ens försöka söka rätt på information, utan det slutar med fem inlägg i månaden om hur ofta man ska byta olja, elva inlägg per månad om vilket däck som är bäst osv osv....

MVH
        En gammal 25-åring

Comment

Samma som många andra... Mer aktiv förut, men känner att kunskapen och möjligheten att kunna dra igång en söndag skärning el dylikt är bra att ha...
          Om ett antal hänger på borde det inte bli alltför Mkt per pers?
          /K
          Suzuki DR 650SE -97

Comment

Originally posted by Matte Norrköping View Post
            Ps. Om det hade funkat enklare på iPhone hade jag varit här mkt oftare
            Har du testat Tapatalk?

Comment

Trist.
              Jag med flera skulle nog lugnt kunna pröjsa en hunka eller så för att bevara detta.
              Tror dock att ha allt bakom betalvägg skulle döda forumet. Varför inte satsa på lite reklam som någon skrev tidigare?
              Känns lite som att KTM/Yamaha/Kawasaki/Karlströms/Forsellmotor/Whoever med lätthet skulle kunna pröjsa av driften för denna sida och även göra det utan att ens blinka för med handen på hjärtat, vilka andra sajter samlar detta intresse under så ordnade former som soe?
              Det finns ju även forumprofiler som bygger upp fanbase och intresse kring deras satsningar här på sidan, har ingen aning om hur mycket klirr i kassan det ger men det lär ju inte hjälpa till om en samlingspunkt för likasinnade försvinner.
              Speed kills!
              Live forever - Ride a four stroke

Comment

Fb kommer ebba ut inom några år. Medans ett gemensamhets intresse forum kan leva dör evigt.
                Jag har fått hit en del folk, men inte alls så många som skulle vara möjligt. Massor enduro folk som inte känner till soe.
                Sälja mer tröjor blir ju lika med, jobb för dom som ska beställa o hämta o skicka.
                Jag sponsrar gärna för o ha kvar soe. Men som tidigare post sa, så får vi mindre nya användare i framtiden om saker kostar.
                /Palle

Comment

Den genuina SOE-andan och detta forum är viktigt.
                  Jag har fått uppleva mycket genom de personer som jag förmodligen aldrig skulle ha träffat i livet utan dessa galna körningar och resor.

Reklambanners känns absolut som ett alternativ. Jag betalar även min del av vad det kostar att drifta. Facebook suger hårt.
                  Faster, faster - until the thrill of speed overcomes the fear of death.
                  950SE, the answer to the question nobody was asking.

Comment

Jag är nog vad man kan kalla beroende av det här forumet, går nog inte en dag utan en eller flera koll på sidan. Och så många tips och råd som man fått och förhoppningsvis kunnat ge. FB tycker jag inte funkar lika bra plus att man känner sig övervakad typ...
                    Skulle nog gärna ge en slant för fortlevnaden men jag tror också att vi skulle tappa många medlemmar tyvärr. Reklam kan vara ett nödvändigt ont om man sållar fram rätt annonsörer. Kollar man på t.ex enduromx så verkar det funka bra, inte en enda spelreklam tack och lov!
                    Dock innebär det ju en helt annan administration att sköta sidan med reklam. Annonsörer ska faktureras och annonser ska läggas in och uppdateras jämt och ständigt plus att dom ska funka för allehanda webbläsare... Men den tjänsten kanske kan gå att köpa utifrån också, och rymmas inom samma budget?
                    Men det kommer nog ändå att kräva ett helt annat ansvarstagande från soe. Någon måste sköta kassan osv...
                    Får samtidigt tacka alla som lagt ner tid och en hel del pengar på att få sidan att funka alla dessa år, heder åt er bockar o bugar!
                    Hoppas inte det här blir en begravningsannons bara... länge leve soe!

Comment

Som sagt en renodlad hemsida för offroadentusiaster är svårslaget.
                      Ideella krafterna är avgörande och det blir så bra som man gör det till.
                      Man kan ha åsikter om FB men verkligheten säger att det är svårslaget med att nå en massa.

Tja varför inte en symbolisk medlemsavgift?
                      I drive because i enjoy it.

Comment

Originally posted by Martin Eves View Post
                        Man kan ha åsikter om FB men verkligheten säger att det är svårslaget med att nå en massa.
                        Målet bör inte vara att nå massorna - utan att nå rätt personer. SOE behöver inte engångsbesökare som ställer samma frågor om och om och om igen....
                        Faster, faster - until the thrill of speed overcomes the fear of death.
                        950SE, the answer to the question nobody was asking.

Comment

Vilken olja kör du på kolja?
                          / Blutor

Comment

Denna sida har parat ihop vänner, organiserat tävlingar, startat upp kollektiv, fått Svenskarna ut på den internationella rally raid-arenan och bidragit till otalet bra grejor, för att inte tala om all bra information här. Har väldigt svårt att se att t ex Facebook kan ersätta det du behöver söka på. Reklamfritt har alltid varit planen och jag ser ingen anledning att vika från det än. Som jag ser det finns det gott om pengar inom offroad och det kommer lösa sig. När SOE köpte sin egen hårdvara (server) gick det som smort utan reklam. Nu behöver vi hitta degen, men jag ser inga problem att få in dem. När omröstningen är klar kommer jag kolla prislapp och lösa det på snabban. Frågor på d?
                            Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Jag ska kolla lite alternativ, jobbar på City Network som både har webbhotell och virtuella servrar vi kan nyttja. Har dock ingen koll vad Soe snurrar på för mjukvara idag.
                              KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Insamling...

Är det en insamling till hårdvara som "engångsumma" så kan man ju givet tänka sig att betala en större slant än 100:-...

Reklam känns som ett sista, men helt klart ett alternativ.

Facebook är inget alternativ till den här sidan, det är omöjligt att söka och mer eller mindre omöjligt att moderera. Jag är med i ett antal facebookgrupper för hojåkare och stundtals blir man ju matt av att bara läsa, ett par grupper lämnade jag rätt omgående.

//Tobbe
                                Bepansrat garage försett med larm och totalt galen hojägare....

Comment

Working...
                                X