Announcement

Collapse
No announcement yet.

SOE behöver driftas

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Tommi View Post
    Ja, något är uppenbart något knas med Svenska tecken ser jag.

/ Tommi

Skickat från min SM-T580 via Tapatalk
    Japp. Det krävs en svensk översättning som jag inte hittar. Det finns ingen för v5.x men för 4.2.0 men den går inte att ladda ned.

Comment

Vid en plattformsuppdatering är kanske inte det grafiska temat topp-prio. Det finns säkerligen televerket-färgade teman för vBulletin 5.x också, som kan matcha missnöjda medlemmars orangea kalsonger och KTM-brödrostar. Ge det lite tid så kan nog alla smådetaljer trimmas in tids nog. Det kryllar ju inte direkt med initiativ att stötta Oden i den tekniska administrationen. Jag hittar inget klockrent alternativt tema med orange färgsättning som är kompatibelt med 5.x. Gillar man inte det ljusa standardtemat så kan man som sagt växla till "dark" nere till vänster (möjligt att det är annorlunda om du visar sidan i mobil webbläsare). Kör man Tapatalk är det ju å andra sidan skitsamma vad sidan har för tema, eftersom du inte ser det.

Gläds istället åt att det numera lär gå att ladda upp bilder, samt att kineser inte längre kan fiska fram era lösenord via alla exploits som fanns till gamla 4.x. Samt att Oden lyckades uppgradera från 4.x till 5.x utan att 50% av innehåll/funktioner pajade. Mycket bra jobbat Oden.
      Last edited by k1322; 1 week ago.

Comment

• oden
        oden commented
        Editing a comment
        Tack. Förhoppningen är att någon kliver fram och börjar rodda med de miljarder inställningar som finns, design, tema, svensk översättning osv.

Har grejat med Tapatalk och har access till kontot där. Det är nog inga inställningar som ska göras vare sig där eller här. Någon såg reklam men jag tror att "det gått till sig"?

Kommer att uppgradera vBulletin från v5.5.0 till v5.5.1 ikväll någon gång.

Comment

Originally posted by k1322 View Post
        Vid en plattformsuppdatering är kanske inte det grafiska temat topp-prio. Det finns säkerligen televerket-färgade teman för vBulletin 5.x också, som kan matcha missnöjda medlemmars orangea kalsonger och KTM-brödrostar. Ge det lite tid så kan nog alla smådetaljer trimmas in tids nog. Det kryllar ju inte direkt med initiativ att stötta Oden i den tekniska administrationen. Jag hittar inget klockrent alternativt tema med orange färgsättning som är kompatibelt med 5.x. Gillar man inte det ljusa standardtemat så kan man som sagt växla till "dark" nere till vänster (möjligt att det är annorlunda om du visar sidan i mobil webbläsare). Kör man Tapatalk är det ju å andra sidan skitsamma vad sidan har för tema, eftersom du inte ser det.

Gläds istället åt att det numera lär gå att ladda upp bilder, samt att kineser inte längre kan fiska fram era lösenord via alla exploits som fanns till gamla 4.x. Samt att Oden lyckades uppgradera från 4.x till 5.x utan att 50% av innehåll/funktioner pajade. Mycket bra jobbat Oden.
        Tråkig attityd.

Ingenstans har väl folk bråkat om att han inte gör ett hästjobb och ska vara utan cred? För egen del har jag hjälpt till på det sätt jag kan, nämligen med en liten slant till SOE-kassan. Hade jag haft kunskap så hade jag gärna hjälpt till med driften med.

Att påstå att det orangea temat bara är till för KTM-tokar är fel. Färgen må vara en trivial sak i det stora hela, men det är ändå en signatur som lämnar ingen oberörd.
        Är det här man ska ha en signatur?

Comment

Originally posted by Mahhbechh View Post

Tråkig attityd.

Ingenstans har väl folk bråkat om att han inte gör ett hästjobb och ska vara utan cred? För egen del har jag hjälpt till på det sätt jag kan, nämligen med en liten slant till SOE-kassan. Hade jag haft kunskap så hade jag gärna hjälpt till med driften med.

Att påstå att det orangea temat bara är till för KTM-tokar är fel. Färgen må vara en trivial sak i det stora hela, men det är ändå en signatur som lämnar ingen oberörd.
          Ironin i det jag skrev var kanske inte tydlig nog, syftet var inte att tracka ner på att folk bemödar sig ge synpunkter. Eller på medlemmar med eventuella orangea kalsonger och KTM-brödrostar. Jag kör också KTM, pyntade också en slant och tyckte också det gamla temat var en del av forumets charm. Vi som fortfarande häckar här vill nog alla bara forumets väl.

Poängen är att temat såklart kan bytas till något annat, detta är bara ett standardtema som sannolikt valdes för att det skulle vara enkelt att uppgradera. Och jag hittar verkligen inget tema för 5.5.x med vettig orange färgsättning. Utbudet till 4.x är större. Någon annan som lyckas hitta något?

Comment

Jag har satt igång blockering av Kina och Ryssland på brandväggsnivå. Det är osannorlikt att det finns användare där.

Comment

Får bara tacka så mycket för de som engagerar sig i det datortekniska , själv är jag snäppet över kulram...
              Swishade ett driftsbidrag i alla fall.

Comment

• oden
                oden commented
                Editing a comment
                Tack så mycket!

Bra jobbat! Nu lever sidan tio år till!
              Slide in - Burn out

Comment

Varför går det inte skicka PM...?
                Får detta felmedd varje gång jag försöker:

XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

• oden
                  oden commented
                  Editing a comment
                  Kollar på det.

• oden
                  oden commented
                  Editing a comment
                  Efter flera kaffekoppar hittade jag till slut:

"Maximum Characters Per Message
                  Posts that contain more characters than the value specified here will be rejected with a message telling the user to shorten their post.

Set the value to 0 to disable this function."

Men, inte fan tar ändrar den till noll då man sparar inställningarna... (det står 1).
                  Last edited by oden; 3 days ago.

• oden
                  oden commented
                  Editing a comment
                  Det verkar som att "9223372036854775807" är det högsta värdet man kan ha.

oden - försökte svara på ditt PM och då ser det ut så här:
                XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

• oden
                  oden commented
                  Editing a comment
                  "Maximum Characters Per Post
                  Posts that contain more characters than the value specified here will be rejected with a message telling the user to shorten their post.

Set the value to 0 to disable this function."

Denna var satt på noll (0), nu satte jag "9223372036854775807"

oden - nu får jag istället följande felmeddelande när jag försöker skicka PM:

"Sorry, you are not authorized to view this page"

=(
                XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

• oden
                  oden commented
                  Editing a comment
                  Jag hittar inte felet.

oden - ser att du har skickat mig ett PM (får en notificering om detta mailledes), men jag kan inte öppna eller läsa det pga av samma medd som ovan "Sorry, you are not authorized to view this page"....

J*vla strul!
                XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

• oden
                  oden commented
                  Editing a comment
                  Pillade lite men vet inte om det hjälpte. Vi behöver en person som agerar webmaster här och lär sig vBulleting v5.x

Funkar fortfarande inte...
                XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Working...
                X