Announcement

Collapse
No announcement yet.

SOE behöver driftas

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sajten indexeras just nu i databasen så sökningar kanske inte fungerar samt att det ger prestandaförlust under tiden.

Comment

Tapatalk funkar för mig nu, funkade inte för ca 1h sen.

Comment

• oden
        oden commented
        Editing a comment
        Va? Jag har inte konfigurerat den. Skumma grejer det här.

note to self: "php -f searchindex.php" tar kanske 30 minuter. att göra det via admin interfacet tar ett dygn?

Comment

• oden
        oden commented
        Editing a comment
        Sökningar funkar alltså inte ännu.

Nästa steg är att byta sökningssystem till sphinx.

5.5.0 känns som ett riktigt lyft!

Comment

Nu fungerar tapatalk för mig också.

/ Tommi

Skickat från min SM-T580 via Tapatalk

Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

Färgen?? FÄRGEN?!? Nu kan man ju, på håll, missta SOE för vilket annat forum som helst?
          Är det här man ska ha en signatur?

Comment

Originally posted by Mahhbechh View Post
            Färgen?? FÄRGEN?!? Nu kan man ju, på håll, missta SOE för vilket annat forum som helst?

Det finns nog något gammalt tema i traditionsenlig Televerket-orange färg.

Comment

Originally posted by Mahhbechh View Post

Håller med, det nya utseendet suger jämfört med det gamla ktm-färgade forumet, man känner knappt igen sig här :D
              Provat det mörka temat?

Comment

Märkte att forum.soe.se nu är fullt av annonser när man använder tapatalk (det var ej så tidigare), är detta en konfigmiss eller något som är nödvändigt för att dra in pengar?

Comment

• oden
                  oden commented
                  Editing a comment
                  Väntar fortfarande på att de ska godkänna ett nytt konto där för denna url.

Hi
                  Thank you for contacting Tapatalk!
                  Please provide a link to a simple "verify_me.txt" or similar file in your website's root containing your request above in order to verify the authenticity of your request.
                  i.e. yoursiteurl.com/verify_me.txt

In the text file, please insert the username and / or e-mail you wish to use to login to Tapatalk Dashboard going forward.

Once verification is complete we will be able to transfer the requested site to your account.

Thanks for contacting Tapatalk and your understanding on this matter: Account Safety is a paramount priority.

Regards,
                  Tapatalk Support Team

On Sun, Mar 10, 2019 at 11:55 PM Tapatalk Support <admin@tapatalk.com> wrote:

Username : Oden Eriksson
                  Email : oe@nux.se
                  Organization :

The following is detailed instructions:

Not really security related. I can't find how I'm supposed to contact you because the registration doesn't work.

I'm upgrading vBullletin from v4.2.5 to v5.5.0 and this requires me to do a fresh install of the plugin as of: https://www.tapatalk.com/download_vBulletin.php

"This site url or its host address has been used, please try another one. If you believe the address of your forum's host is being used by others, pls. contact us."

I don't know who installed this years ago, it could be a guy named Jonas Björklund or Carl Hagenblad.

The forum is at https://forum.soe.se/ and runs on my hardware since a couple of years.

Please advice.

Originally posted by Anders- View Post
                M�rkte att forum.soe.se nu �r fullt av annonser n�r man anv�nder tapatalk (det var ej s� tidigare), �r detta en konfigmiss eller n�got som �r n�dv�ndigt f�r att dra in pengar?
                Intressant, jag ser inga annonser. Använder tapatalk 8.1.8.

/ Tommi

Comment

Håller med, det nya utseendet suger jämfört med det gamla ktm-färgade forumet, man känner knappt igen sig här :D
                  Provat det mörka temat?
                  Får nog instämma i "gnäll-kören" och tycka att det var bättre förr...
                  Har svårt att förlika mig med det nya utseendet!
                  Kan vara så att det är en vanesak men det kan lika gärna vara så att de få besökare som fortfarande huserar här skräms bort.

Eller så kan det helt enkelt vara så att jag är gnällig som f*n och ensam om mina åsikter.
                  XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Originally posted by Tommi View Post
                    Intressant, jag ser inga annonser. Använder tapatalk 8.1.8.

/ Tommi

Tapatalk 8.1.6 här, gratisversionen.
                    Såg precis odens svar... missade det eftersom det såg ut som ett citat i min post, hehe.

Förresten, ditt citat av min post ser skumt ut härifrån, jag får <?> istället för svenska bokstäver.
                    Last edited by Anders-; 03-12-2019, 08:19 PM.

Comment

Originally posted by El Presidente View Post

Får nog instämma i "gnäll-kören" och tycka att det var bättre förr...
                      Har svårt att förlika mig med det nya utseendet!
                      Kan vara så att det är en vanesak men det kan lika gärna vara så att de få besökare som fortfarande huserar här skräms bort.

Eller så kan det helt enkelt vara så att jag är gnällig som f*n och ensam om mina åsikter.

Asch, gnäll å gnäll... det handlar ju bara om att säga vad man tycker. Lätt att det man säger i ett forum uppfattas på fel sätt, det där med internet ställer bara till problem :)

Tummen upp till de som varit inblandade i uppgraderingen dock, den behövdes säkert.

lkjlkj
                      Last edited by Anders-; 03-12-2019, 08:27 PM.

Comment

Snyggt Oden! och vbullentin.
                        Same shit new wrapping.
                        Nu i nya kläder.
                        Nu i ny spännande förpackning.
                        Osv.
                        I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Tapatalk 8.1.6 h�r, gratisversionen.
                          S�g precis odens svar... missade det eftersom det s�g ut som ett citat i min post, hehe.

F�rresten, ditt citat av min post ser skumt ut h�rifr�n, jag f�r > ist�llet f�r svenska bokst�ver.
                          Ja, något är uppenbart något knas med Svenska tecken ser jag.

/ Tommi

Comment

Working...
                          X