Announcement

Collapse
No announcement yet.

SOE behöver driftas

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

SOE behöver driftas

Hej alla entusiaster.

Jonas Björklund var tidigt med soe efter jag tagit över hemsidan och den som drev igenom forumsidén 2001 innan jag ens visste vad det var. Han har sedan dess drivit hård- och mjuvaran som soe.se snurrar på, men också skadat sig och börjat med roadracing istället för offroad. Nu har han bytt karriär och SOE behöver säkra var och hur driften sköts i framtiden. Vi kan köpa in tjänsten från webhotell, ha någon här som KAN drifta eller vadsom. Det är ingen brådska, men ALLA här är skyldiga Jonas en kram och en IPA. Skriv gärna tips, idéer synpunkter och svara om du kan tänka dig betala några spänn för att leja bort driften.

Mvh Calle
    104
    Fan heller, lägg ner skiten.
    0.00%
    0
    Nej, men vill ha kvar.
    15.38%
    16
    Kanske om vi ändrar...
    1.92%
    2
    Ja
    48.08%
    50
    Jag är beroende. Hur mycket vill ni ha?
    34.62%
    36

The poll is expired.

Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Först och främst ett stort tack till Jonas Björklund för allt han gjort hitils för sidan!!

Eftersom jag inte längre är vidare aktiv på varken grus eller i enduroskogen längre så läser jag här inne rätt sällan.
    Det händer dock ATT jag gör det och jag tycker det vore oerhört trist om den enorma kunskap och erfarenhetsbank som samlats här genom åren gick i graven.

Jag svarade dock lite snålt att jag vill ha SOE kvar men inte kan tänka mig att betala... det är inte helt sant.
    Men när man inte läser på SOE varje dag, som jag mer eller mindre gjorde när jag var aktiv jordfräs. Så har man ju lite annan värdegrund än tidigare.
    Samtidigt som det blir lite svårt att avgöra om det är värt att betala för, när man inte har en aning om det handlar om 500:- /år eller 50:- /år.
    Ja skulle kunna tänka mig att pröjsa 50-100:- /år för det här forumet om det är vad som krävs för att rädda livet på kunskapsbanken.

Tack alla inblandade för att SOE varit vad det varit hitils (:
    /Asfaltsvikingen
    Bepansrat garage försett med larm och totalt galen hojägare....

Comment

Tack Jonas!

Kan helt klart tänka mig att betala motsvarande summa per år som prenumerationen på någon MC tidning.

/ Tommi
      Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

Jag betalar gärna. Kolla vad som krävs i serverprestanda om någon har det liggande.
        Last edited by borsiin; 01-27-2017, 06:17 PM.
        Var mitt inlägg användbart. Donera gärna pengar till SOS Barnbyar

Comment

Jag röstar på ja, med reservation för hur mycket det handlar om

Comment

Jag är beroende så det är inget snack om saken!
            Tack ALLA som roddar med SOE!
            F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

Comment

Då jag är FB-vägrare är jag helt beroende av ett väl fungerande forum.
              Kjell.e
              Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Comment

Instämmer i kören, varit med länge och uppskattar alla som gjort detta till ett fungerande forum utan massa skitsnack!

Skickat från min F5321 via Tapatalk
                Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
                www.fastlinephotos.se

Comment

Jag bidrar gärna med en årlig summa. Jag bor ju mer eller mindre här och det är ju en kulturskatt för svenska "dirt-bike-diggers". Många hänger på fejan etc men personligen anser jag att forumet är svårslaget. Vi var ju några som stöttade Hellrediket några år och det funkade ju bra. Kruxet där blev att antalet besökare minskade vilket gjorde att det skrevs för lite och då tyckte ingen det var nån ide att fortsätta. Framtiden får väl utvisa om forumet som kanal håller publikmässigt.

Om inte nån eldsjäl vill köra grejorna på egen basis så är det ju en bra ide med ett webhotell. Själv har jag använt några hotell i olika prisklasser i olika länder och tycker att de svenska som ligger i "medelpris-klassen" sköter sig bra. En plats behöver inte kosta mer än nån tusenlapp/år och det behövs inte många intressenter för att det blir en skälig summa.

Comment

Om de körningar som tar betalt och läggs ut på detta forum betalar en rimlig summa till driften av forumet. Enklare än att ta betalt av besökarna på hemsidan, då de flesta sådan arrangemang gör en liten vinst om man har koll på utgifterna.
                    Kjell.e
                    Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Comment

Att lägga ner denna institution är ej ett alternativ.

Slängt en blänkare på denna sida nästan varje dag i 13 års tid. En väldigt stor portion av mitt liv.
                      Slide in - Burn out

Comment

All heder till Jonas Björklund!. Om inte SOE hade funnits hade jag nog aldrig träffat så många tokskallar, jag hade nog aldrig inspirerats att göra de saker jag gjort osv.

Jag har grejer, kunskap och engagemang. Om ni kan tänka er omlokalisering av den fysiska infrastrukturen till ett ställe ovan polcirkeln (nä, inte Jokkmokk) så kan jag sköta detta ideellt i alla fall ett bra tag framöver och i mån av tid. I annat fall finns gott om webhotell men priskonkurrensen är brutal och man får vad man betalar för.

Cheers.

Comment

Heder åt Jonas Björklund och Hagenblad som driver sidan.
                          Jag ser ingen reklam på huvudsidan eller i forumet, kan det vara något att överväga?
                          Det måste vara bra med trafik här som lockar företag inom reservdelar, däck, resor mm mm

Comment

Stort tack till Jonas för den här tiden!
                            Ja, jag är beroende...

Comment

Soe 4-ever

Då jag inte är så aktiv som jag borde, betyder det bara att jag bor för långt ifrån det mesta SOE-körande m.m. Som kunskapsbank för en gröngöling har denna sidan varit utmärkt, som inspiration; Obetalbar.

Grusåkande, även om det idag mest görs i gubbigare touringsammanhang är det överlägset bästa som hänt mitt liv, ett snäpp under mina barn, men flera steg över deras mödrar, utan denna pysventil som SOE la grunden till, hade jag aldrig stått så länge att jag fått mitt andra barn (Hon är ändå jättebra för att vara kvinna & leva ihop med, missförstå mig rätt...).

Så om bara viljan hos Hagenblad & Co. fortsättningsvis är entusiastisk lovar jag med glädje att årligen slanta in "1, 2 eller 3 tankar bensin" utan att blinka. Personligen så betalar jag gärna en hel del, bara jag slipper reklam, skönt med ett ställe som inte behöver ta "annonsörshänsyn".

STORT TACK, Jonas & Calle alla andra sköningar!!

Ps. Om det hade funkat enklare på iPhone hade jag varit här mkt oftare
                              Last edited by Matte Norrköping; 01-28-2017, 04:55 AM. Reason: iphonekrångel/formatering

Comment

Working...
                              X