Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enduro på grus med nya skyltarna ?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Enduro på grus med nya skyltarna ?

Funderar på att byta till en lättare grusleksak men det är väl ett år sen skyltarna blev Orangea ? Sticker väl lite i ögonen på folk om man sprätter grus/stig med en sån skylt ? Hur gör ni ? För tex ktm lv reggar väl fortfarande ?
    Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Hur många vet skillnad på cross, enduro, klass 1 och klass 2 moped, lätt mc. Tung mc. motorcykel landsvägsregistrerad enduro registrerad.

Handlar ju mest att inte köra som en total idiot nära folk. I de flestas ögon ser alla hojar ut som en crosshoj, om det inte är en chopper. Då är man med i HA
    / Blutor

Comment

De går o beställa skyltar precis som du vill ha dom. Ba googla.
      /Palle

Comment

Ska det vara orange skylt även på LV-registrerade enduro?

Comment

Nej, endast tävlingsfordon.

/ Tommi
          Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

Så det är alltså inte alla som har orange skylt nu , var en på jobbet som beställde ny skylt nyss och fick en orange till sin exc 450 men det kanske är skillnad med nyare kottar som är lv-reggade
            Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Originally posted by Tommi View Post
              Nej, endast tävlingsfordon.

/ Tommi
              Men hur definierar de tävlingsfordon då?

Comment

Originally posted by sundström View Post
                Så det är alltså inte alla som har orange skylt nu , var en på jobbet som beställde ny skylt nyss och fick en orange till sin exc 450 men det kanske är skillnad med nyare kottar som är lv-reggade
                De var LV-reggade 2010 också...

Comment

http://www.transportstyrelsen.se/sv/...vlingsskyltar/
                  Just for fun ... https://www.youtube.com/channel/UCHf...w=57&flow=list

Comment

http://skyltmax.se
                    /Palle

Comment

Originally posted by polle View Post
                      🙄 Helt klart ett alternativ ,även om man kör vettigt finns det alltid nån som retar sig på skyltfärgen
                      lite trist att det ska krånglas med allt bara

Comment

Men det är väl bara enduro-reggade hojar som får tävlingsskylt?
                        Jag har sedan årsskiftet 2015/16 haft tre endurohojar som är landsvägsregistrerade och jag har inte fått några "tävlingsskyltar" utskickade som det står att jag skulle fått om behov fanns på transportstyrelsens hemsida.
                        En av hojarna (Husaberg FE450 -14) blev uttagen i trafik för första gången i våras och då beställde jag ny skylt och fick en vanlig vit.

Är det inte bara att köpa en landsvägsreggad hoj så är det inget problem, och som bonus så kör du lagligt.
                        Har du spik?

Comment

Jo det var tanken men enligt länkarna och svemo ska ju även alla exc-f ha orange skylt och dom har varit och är väl LV-reggade sen länge .ska ringa nån handlare och kolla för det är lvreggad med normal skylt jag vill ha om jag byter annars faller bytet på det

Comment

Originally posted by sundström View Post
                            Jo det var tanken men enligt länkarna och svemo ska ju även alla exc-f ha orange skylt och dom har varit och är väl LV-reggade sen länge .ska ringa nån handlare och kolla för det är lvreggad med normal skylt jag vill ha om jag byter annars faller bytet på det
                            Var hittar du den informationen?
                            Jag tolkar informationen på transportstyrelsen som att de är e-reg som får orange skylt.

Comment

Det är bara e-reg som ska ha orange. Dvs fordon som har dispenser i reg.beviset.

/ Tommi
                              Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

Working...
                              X