Announcement

Collapse
No announcement yet.

Safari tank Husaberg FE 570

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Safari tank Husaberg FE 570

Komplett tank ger 16 liter totalt.

Inga skador. Kan skicka bild vid intresse.
    Ring Ulrik 0708-220752 Ulricehamn
    Pris:3000?

Jag antar att den är såld sedan länge?

I annat fall är jag intresserad.

Mvh,
    Ingvar Olsson
    0733458781

Comment

Annars tror jag Kapten säljer gjutformarna för sitt rallykit om det finns kvar...

Comment

Det är på gång med en specialbeställning av en helvetes msssa tankar troligtvis snart. Leta up 70 degree riders på Facebook så finns de en tråd från Walter Smith där. Som det ser ut nu kommer jag bli absvarig för leveransen av samtliga kit som beställs. Allt från små delar till hela rallykitet kommer tillverkas.

/Patric
        Se till att följa min Dakar satsning 2019 - https://www.facebook.com/Lahouarracingteam/

Comment

Originally posted by Patrue View Post
          Det är på gång med en specialbeställning av en helvetes msssa tankar troligtvis snart. Leta up 70 degree riders på Facebook så finns de en tråd från Walter Smith där. Som det ser ut nu kommer jag bli absvarig för leveransen av samtliga kit som beställs. Allt från små delar till hela rallykitet kommer tillverkas.

/Patric
          Jag är med där och har läst något om extratank till dessa.
          Det rör sig väl om en jättetank med en främre och en bakre del och total volym på 25-30 liter?

Det är mer än jag behöver men det är förstås ett alternativ.

Har du någon ide om prisläget på den lösningen?

Mvh,
          Ingvar

Comment

Originally posted by ingvarolsson View Post

Jag är med där och har läst något om extratank till dessa.
            Det rör sig väl om en jättetank med en främre och en bakre del och total volym på 25-30 liter?

Det är mer än jag behöver men det är förstås ett alternativ.

Har du någon ide om prisläget på den lösningen?

Mvh,
            Ingvar
            Ca 30 liter hamnar dessa kit på. Jag rekommenderar högt detta kit om man mest piskar grus med sin Husa, hojen blir riktigt stabil jämfört med en safari i fram. Kräver en del fjädringsjobb för att ta upp dessa typ 10 kg extra som enbart hamnar mot framhjulet. 70 graders baktank ligger enbart på ca fyra liter men gör att hojen känns lika smidig fortfarande.

Jag har både en komplett rallyhoj med första generationen av rallytankarna med fyra mm alu och specialbyggd bakram plus massa annat lull och sedan har jag både en separat safari tank och en bakramstank jag kan hänga på nån utav mina endurosar.

/Patric
            Se till att följa min Dakar satsning 2019 - https://www.facebook.com/Lahouarracingteam/

Comment

Working...
            X