Announcement

Collapse
No announcement yet.

Väskor till KTM 690 Enduro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Väskor till KTM 690 Enduro

Behöver egentligen inte nya väskor till bågen, men jag vill nog ha det ändå.

- Mjuka väskor
    - Inga drybags man spänner på pakethållaren

Vad har ni att sälja?

Skicka PM!
    Är det här man ska ha en signatur?

Denna kan tas bort. Köpt mängder av olika väskor, en uppsättning inför varje resa hittills. Inför kommande säsong blir det att testa Kriega OS-base med OS18 på varje sida + 2xRotopax bakpå perunen.

Comment

Så vilka är dina topp 3 och varför? :)

Comment

Originally posted by DanielB View Post
        Så vilka är dina topp 3 och varför? :)
        1. Jofama 42l sadelväska
        Design och enkelhet är oslagbar. Den är inte vattentät men kommer med vattensäkrade innerpåsar som funkar kanon i spöregn. Mina grejer har inte blivit blöta. Superenkel att ta av och på, och bära med sig hela väskan dit man ska. Rymmer mer än man tror, smart fördelning av utrymme etc. Sitter kanon på 690. Hade Jofama släppt en likadan av tjockare material med svetsade sömmar så hade jag köpt denna och varit nöjd sen.

2. Givi GRT708
        Mycket enkel design och rejäl. Lättpackad. Supertät med svetsade sömmar o rulltopp. Slimmad och sitter fint på 690, och remmarna lägger man smidigt under sadeln. Borde ligga etta i listan men jag gillar Jofaman hehe..

3. 21Brothers Rogal 40l
        Kopia på Giant Loop Coyote, men till typ 1/4 av priset. Riktigt rejäl och nästan helt vattentät. Läcker in lite i sömmar ibland och dragkedjan. Man får packa i drybags så blir det bra. Nackdel är att dne är svårpackad. Samma gäller Coyoten, så det är inget specifikt för 21Brothers.

Men har stora förhoppningar på mina Kriega OS nu. Det är lite bök att få på och av väskorna från basen, så jag kommer kanske köra med ytterligare en 20l drybag inne i varje väska som jag helt enkelt tar med mig istället för hela väskan, bara för att slippa mecka med fästena på baksidan av basen.

Comment

Mahhbechh: Blir 52l för stor/otymplig på 690in?
          Hade tänkte byta 990 till en 690 i sommar, och har själv fastnat för Jofama väskan. Både pga utformning och pris. Dock osäker vilken storlek..
          https://www.lellesmcdelar.se/packutr...a_jofama-C1774

Givi GRT708 såg ju också väldigt bra ut! 15+15liter sedan kan man sätta en egen bag alt fjällryggan liggandes uppe bak på skärmen så får man bra volym. (de blir svårare med Jofama upplägget)
          Last edited by Yxan; 02-06-2020, 01:42 PM.

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Originally posted by Yxan View Post
            Mahhbechh: Blir 52l för stor/otymplig på 690in?
            Hade tänkte byta 990 till en 690 i sommar, och har själv fastnat för Jofama väskan. Både pga utformning och pris. Dock osäker vilken storlek..
            https://www.lellesmcdelar.se/packutr...a_jofama-C1774

Givi GRT708 såg ju också väldigt bra ut! 15+15liter sedan kan man sätta en egen bag alt fjällryggan liggandes uppe bak på skärmen så får man bra volym. (de blir svårare med Jofama upplägget)
            Mja, jag mätte bara och jämförde mått och har inte testat irl. Men enligt min högst ovetenskapliga undersökning så är den för bred och passar bättre lite större bågar. Så jag körde på 42l. PMa mig din mail så skickar jag ett par bilder. Mycket nöjd!

Givin är strålande fin. Finns GRT718 också som ser likadan ut, vet faktiskt inte skillnaden. Jag valde mellan de båda och då blev det bara 708, för den råkade finnas på just den hemsidan :) Fördelen mot Jofaman är att den som sagt är 100% tät. Jofaman är mer tygig och absorberar vatten, men som sagt så gillar jag verklogen designen. Med jofaman är det bra att ha värmeskydd typ giant loop på ljuddämparen, för den kan lätt koma när. Been there done that :)

Comment

Working...
            X