Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bakhjul till 990 Adventure R

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bakhjul till 990 Adventure R

Vill köpa ett begagnat bakhjul alternativt en fälgbana till en KTM 990 Adventure R pga skada. Både nav och fälgbana är svarta, se bild.

Click image for larger version

Name:	20190223_185728.jpg
Views:	1
Size:	880.7 KB
ID:	877656
    // Blomman

Då det verkar vara svårt att hitta både bakhjul eller lös fälgbana har jag beställt en ny Excel fälgbana istället. Har inte bytt fälgbana och ekrat upp ett hjul tidigare men det löser sig nog
    // Blomman

Comment

Inte så svårt som det ser ut.
      Ta bilder och märk upp nav och fälg innan du demonterar.
      Jag gjorde ett enkelt stativ att fästa upp hjulet i så det gick mäta fälgens placering i sidled över navet, sedan bara ta det lungt och metodiskt. Enklare på MC än ett vekt cyckelhjul.
      DL1000 för väg
      KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
      TE450 för Ej väg
      KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Originally posted by Mjält Per View Post
        Inte så svårt som det ser ut.
        Ta bilder och märk upp nav och fälg innan du demonterar.
        Jag gjorde ett enkelt stativ att fästa upp hjulet i så det gick mäta fälgens placering i sidled över navet, sedan bara ta det lungt och metodiskt. Enklare på MC än ett vekt cyckelhjul.
        Tack för tipset, ska man välja en fast eller ekernyckel med moment och i så fall vilket fabrikat ska man välja?
        // Blomman

Comment

Jag körde med fast nyckel från Biltema. Går rätt hyggligt att lyssna på ekrarnas klang, man hör om dom är lika spända. Kolla på helt hjul så hör du.
          DL1000 för väg
          KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
          TE450 för Ej väg
          KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Inte så svårt å byta fälgbana... Gjorde de som 15 åring min moppe så ska du kunna göra de me...

Comment

HAr du beställt? Jag tror jag har en fälgbana liggande i garaget....

Comment

Originally posted by Baveras View Post
                HAr du beställt? Jag tror jag har en fälgbana liggande i garaget....
                De va synd, jag har tyvärr redan köpt en Excel-fälg som ligger och väntar i garaget.
                // Blomman

Comment

Working...
                X