Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xr650r -00

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wallz
    replied
    Är den fortfarande till salu?

    Leave a comment:


  • Älgen
    replied
    Originally posted by Saabraggarn View Post
    Antar att den är såld nu?
    Nää, och väl är ju det! Nu ska här åkas :D

    Leave a comment:


  • Saabraggarn
    replied
    Antar att den är såld nu?

    Leave a comment:


  • Sissipaska
    replied
    Originally posted by Älgen View Post
    Upp! Kom igen nu p�jkar!
    PM

    Sent from my Redmi 6 using Tapatalk

    Leave a comment:


  • Älgen
    replied
    Upp! Kom igen nu pöjkar!

    Leave a comment:


  • theailer
    replied
    Originally posted by Grönsak View Post
    Då må jag va ingen, för jag vill.
    Här är en "recension" från en kille som är förälskad i klr650.

    Leave a comment:


  • sundström
    replied
    Click image for larger version

Name:	2009212B-E463-4628-A452-9742499C2DD2.jpg
Views:	1
Size:	752.2 KB
ID:	851513Click image for larger version

Name:	D68357DA-FD22-4315-A59F-67F8ED53EA39.jpg
Views:	1
Size:	836.6 KB
ID:	851514
    Originally posted by Grönsak View Post
    Då må jag va ingen, för jag vill.
    leta efter nåt för två du , bakramen är inte för två även om det går att få tag på skjutspinnar på eBay

    Leave a comment:


  • Grönsak
    replied
    Då må jag va ingen, för jag vill.

    Leave a comment:


  • Älgen
    replied
    Men L vill ju typ ingen ha? Det är ju som en Dominator nästan, eller en DR.. Hmm

    Originally posted by Grönsak View Post
    Ja hade det stått L i slutet istället för R hade jag varit intresserad. Går det att ful/finkonvertera på nåt vis? Passagerare är ett krav...

    Leave a comment:


  • Grönsak
    replied
    Ja hade det stått L i slutet istället för R hade jag varit intresserad. Går det att ful/finkonvertera på nåt vis? Passagerare är ett krav...

    Leave a comment:


  • Älgen
    replied
    Ni har rånat min tråd! :) Men det verkar vara svårt att sälja en gris med alla extragrejer man vill ha..

    Leave a comment:


  • sundström
    replied
    Originally posted by Boost III View Post
    Oj 1800 mil oljebytesintervall på en xr de va de värsta jag hört. Jag antar du menar att den blårök vid uppstart för de indikerar läckande ventiltäningar. Jag har aldrig hört om kassa ventiltätningar på xr650r men jag antar att den långa oljeintervallen gjorde oljan till rävgift som åt gummi.
    :)oljebyten har nog gjorts tätare men dom flesta försöker dokumentera sånt på nåt vis för o ha koll , får man med ett nedskrivet oljebyte på dom milen så vill man gärna veta hur det ser ut på insidan.
    Vet några till som bytt ventiltätningar på avgasventilerna så helt ovanligt är det nog inte

    Leave a comment:


  • Boost III
    replied
    Originally posted by sundström View Post
    läckage mellan blockhalvor och dåliga ventiltätningar var det jag rev för , redigt svartrök när grisen stått en natt eller så och oljeförbrukning , köpte som objekt då det fanns ett dokumenterat oljebyte på 1800 mil så jag ville veta skicket på motorn
    Oj 1800 mil oljebytesintervall på en xr de va de värsta jag hört. Jag antar du menar att den blårök vid uppstart för de indikerar läckande ventiltäningar. Jag har aldrig hört om kassa ventiltätningar på xr650r men jag antar att den långa oljeintervallen gjorde oljan till rävgift som åt gummi.

    Leave a comment:


  • Boost III
    replied
    Originally posted by whiskeythrottle View Post
    har själv en xr på ca 2400 mil. undrar om du behövt byta kolv/kolvringar eller någe annat med ventiler? Har för mig att det inte står någe alls i manual om kolvbyte, ventiler kan man ställa 1 gång per år typ.
    En xr650r som körs mest på väg rel lugnt klarar bortåt 10000 mil innan man behöver byta kolv om man är noga med oljebyte och kör skumfilter med olja i luftburken. Ingenting slits i ventilmekanismer heller och ventiltätningar håller 10000 mil om man inte har petat sönder dem. Kör man bra olja och byter på 300-500 mil ber på hur hårt man kör håller de så bra. kör man mycket skogsåka blir de såklart kolvbyte bet tätare.
    Kompprov går inte ta på en enstånka för de har autodecomp som öppnar en avgasventil, vid startförsök. Drar de inte stora mängder olja så är de täta och fina i cylinderloppet.0,5-1l oljdragning på 100a mil är helt ok.
    Ventiljustering/check gör man vid 300 mils intervall om man kör mycket i skog låg snittfart och kör man mest väg och inte som en dåre kan man köra 1000mil. Kör man som mig rel hårt på grusväg är 500 mil lagom.
    Om man vill ha 10000 mils hållbarhet på en xr varva då inte de sista växla innan 8000v. Varvstoppet ligger vid 8200v och ligger man där ofta kan vevstaken gå sönder på bara några få mil.
    Last edited by Boost III; 01-17-2019, 12:05 AM.

    Leave a comment:


  • sundström
    replied
    Originally posted by whiskeythrottle View Post
    förstod inte varför du rev å böt kolv? gick det inte att ställa ventilerna på avgassidan eller vadå?

    Min går bra, men kan bli tjurig vid kärringstopp å kåsa enduro åkning i skogen. Stannar man den med dödarknappen brukar den hoppa igång lätt. Å ja, jag vet den speciella proceduren för att starta en nersurad xr650r men tar ju ofta 30-120 sekunder å få igång den då. Har haft min i 2 år.
    läckage mellan blockhalvor och dåliga ventiltätningar var det jag rev för , redigt svartrök när grisen stått en natt eller så och oljeförbrukning , köpte som objekt då det fanns ett dokumenterat oljebyte på 1800 mil så jag ville veta skicket på motorn

    Leave a comment:

Working...
X