Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xr650r -00

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Xr650r -00

Tillslut får grisen gå vidare..

Hojen har gått ca 3500-4000 mil inte helt säker men däromkring.
    Haft den sedan 2010

Hojen är kittad med diverse saker över åren och kan fås med och utan lite saker, drar givetvis av på priset då.

H4-lyktinsats
    Hinson racing kopplingskorg
    Excelfälgar
    CRF450X-gaffel och framskärm från en 2008
    Ricky-stator 200W stator
    Elsystem ombyggt till DC
    Spal-fläkt
    Handtagsvärmare
    Rekluse (kan fås utan den)
    Rox styrhöjare
    Trailtech vapor-mätare
    HRC-kam och ombestyckad originalförgasare
    Långa HRC-insatsen i orginalljuddämparen
    Öppnad luftburks-lock med Baja-designs luftnät-kit.
    Cycra probend handskydd

Säkert glömt lite smågrejer också. Grym dualsport som jag egentligen inte vill sälja men jag kan inte motivera att ha flera offroadhojar dessvärre och en trialhoj.

Prisidé med alla grejer ca 30000:-

Click image for larger version

Name:	IMAG1826.jpg
Views:	1
Size:	523.1 KB
ID:	877566Click image for larger version

Name:	20180829_180014.jpg
Views:	1
Size:	1,005.2 KB
ID:	877567

Maila på martinraket(at)hotmail.com eller ring på 07nollniofem0977ett om du har mer frågor eller vill ha mer bilder

/Martin

Finns i Stockholm
    Last edited by Älgen; 01-02-2019, 07:34 AM.

Man behöver inte motivera alla hojar man har, min står säkert i garaget, skulle jag sälja den (vilket Gud förbjude...) så skulle jag ångra mig efter ett tag.

Grattar nya den nya ägaren i förskott , med CRF-gaffeln så blir det ju ett rejält lyft i skogen.

Comment

Allt man vill ha i sin XR på en gång, skapar stor habegär i mig...
      Livet är inte alltid som alla andra tror.

Comment

Ingen som var mer sugen?

Comment

Köpt stuga just nu, men är den kvar till våren så kan jag vara intresserad. :)
          Ska oxå rensa bort saker och förenkla livet då man har alldeles för många projekt.
          Kanske det skulle bli tredje gången gillt? (Har haft två grisar och ångrat jag sålt dem efter en vecka.) :/

Skickat från min iPhone med Tapatalk
          Livet är inte alltid som alla andra tror.

Comment

Jo, sugen. Ångrar också att jag sålde grisen. Dessutom tror jag att jag har den gamla framgaffeln till just den där i garaget.

Men likt föregående så måste jag också göra mig av med lite grejer innan det kan bli tal om ytterligare en hoj.

Jag kikar in i den här tråden då och då för att kolla om den finns kvar...
            Motorer ger dig alltid vad du förtjänar. Behandlar du dem med respekt så ger de dig friheten, beter du dig som ett arsle tar de den ifrån dig.

Comment

Vi säger 30000 då, eller det är ju förhandlingsbart också såklart.

Comment

har själv en xr på ca 2400 mil. undrar om du behövt byta kolv/kolvringar eller någe annat med ventiler? Har för mig att det inte står någe alls i manual om kolvbyte, ventiler kan man ställa 1 gång per år typ.

Comment

Originally posted by whiskeythrottle View Post
                  har själv en xr på ca 2400 mil. undrar om du behövt byta kolv/kolvringar eller någe annat med ventiler? Har för mig att det inte står någe alls i manual om kolvbyte, ventiler kan man ställa 1 gång per år typ.
                  Gör ett kompprov , drar grisen ingen olja finns ingen vits att riva .
                  rev min vid ungefär 2000 och bytte till högkompare när den ändå var isär , orginalet såg bra ut var ventiltätningarna på avgasventilerna som tvingade mig att riva .
                  Ventiler var täta lager var bra hade lite kopplingsslir som säkert räckt med nya fjädrar då den gick som motard 1800 mil.gått runt 28-2900mil nu men grisarna är pålitliga så kör på du.
                  fråga per-Anders om slitage han borde närma sig 10000 mil nu
                  Last edited by sundström; 01-16-2019, 07:50 PM.
                  Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Originally posted by sundström View Post
                    Gör ett kompprov , drar grisen ingen olja finns ingen vits att riva .
                    rev min vid ungefär 2000 och bytte till högkompare när den ändå var isär , orginalet såg bra ut var ventiltätningarna på avgasventilerna som tvingade mig att riva .
                    Ventiler var täta lager var bra hade lite kopplingsslir som säkert räckt med nya fjädrar då den gick som motard 1800 mil.gått runt 28-2900mil nu men grisarna är pålitliga så kör på du.
                    fråga per-Anders om slitage han borde närma sig 10000 mil nu
                    förstod inte varför du rev å böt kolv? gick det inte att ställa ventilerna på avgassidan eller vadå?

Min går bra, men kan bli tjurig vid kärringstopp å kåsa enduro åkning i skogen. Stannar man den med dödarknappen brukar den hoppa igång lätt. Å ja, jag vet den speciella proceduren för att starta en nersurad xr650r men tar ju ofta 30-120 sekunder å få igång den då. Har haft min i 2 år.

Comment

förstod inte varför du rev å böt kolv? gick det inte att ställa ventilerna på avgassidan eller vadå?

Min går bra, men kan bli tjurig vid kärringstopp å kåsa enduro åkning i skogen. Stannar man den med dödarknappen brukar den hoppa igång lätt. Å ja, jag vet den speciella proceduren för att starta en nersurad xr650r men tar ju ofta 30-120 sekunder å få igång den då. Har haft min i 2 år.
                      läckage mellan blockhalvor och dåliga ventiltätningar var det jag rev för , redigt svartrök när grisen stått en natt eller så och oljeförbrukning , köpte som objekt då det fanns ett dokumenterat oljebyte på 1800 mil så jag ville veta skicket på motorn
                      Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

En xr650r som körs mest på väg rel lugnt klarar bortåt 10000 mil innan man behöver byta kolv om man är noga med oljebyte och kör skumfilter med olja i luftburken. Ingenting slits i ventilmekanismer heller och ventiltätningar håller 10000 mil om man inte har petat sönder dem. Kör man bra olja och byter på 300-500 mil ber på hur hårt man kör håller de så bra. kör man mycket skogsåka blir de såklart kolvbyte bet tätare.
                        Kompprov går inte ta på en enstånka för de har autodecomp som öppnar en avgasventil, vid startförsök. Drar de inte stora mängder olja så är de täta och fina i cylinderloppet.0,5-1l oljdragning på 100a mil är helt ok.
                        Ventiljustering/check gör man vid 300 mils intervall om man kör mycket i skog låg snittfart och kör man mest väg och inte som en dåre kan man köra 1000mil. Kör man som mig rel hårt på grusväg är 500 mil lagom.
                        Om man vill ha 10000 mils hållbarhet på en xr varva då inte de sista växla innan 8000v. Varvstoppet ligger vid 8200v och ligger man där ofta kan vevstaken gå sönder på bara några få mil.
                        Last edited by Boost III; 01-17-2019, 12:05 AM.

Comment

Originally posted by sundström View Post
                          läckage mellan blockhalvor och dåliga ventiltätningar var det jag rev för , redigt svartrök när grisen stått en natt eller så och oljeförbrukning , köpte som objekt då det fanns ett dokumenterat oljebyte på 1800 mil så jag ville veta skicket på motorn
                          Oj 1800 mil oljebytesintervall på en xr de va de värsta jag hört. Jag antar du menar att den blårök vid uppstart för de indikerar läckande ventiltäningar. Jag har aldrig hört om kassa ventiltätningar på xr650r men jag antar att den långa oljeintervallen gjorde oljan till rävgift som åt gummi.

Comment

Originally posted by Boost III View Post
                            Oj 1800 mil oljebytesintervall på en xr de va de värsta jag hört. Jag antar du menar att den blårök vid uppstart för de indikerar läckande ventiltäningar. Jag har aldrig hört om kassa ventiltätningar på xr650r men jag antar att den långa oljeintervallen gjorde oljan till rävgift som åt gummi.
                            :)oljebyten har nog gjorts tätare men dom flesta försöker dokumentera sånt på nåt vis för o ha koll , får man med ett nedskrivet oljebyte på dom milen så vill man gärna veta hur det ser ut på insidan.
                            Vet några till som bytt ventiltätningar på avgasventilerna så helt ovanligt är det nog inte

Comment

Ni har rånat min tråd! :) Men det verkar vara svårt att sälja en gris med alla extragrejer man vill ha..

Comment

Working...
                              X