Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bränslepriser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bränslepriser

Hejsan,

Jag vill tipsa om att det kan vara klokt att tanka upp alla dunkar ni har nu då bränslepriset är lågt.

Inför båtsäsong 2020 så fylls två IBC-tankar med bensin på mack för ca 12kr mot sjömackarnas 19kr här på västkusten. Det blir pengar att spara!
    Är det här man ska ha en signatur?

Comment

Man kanske bör betänka det legala i att ha för stora mängder bränsle förvarat, inte som gnäll utan som tips för de som inte vet om hur mycket man får förvara och hur.

Comment

Både ja och nej.
        Det gäller att vara kunnig och att ha ett lämpligt förvaringsutrymme också, skulle jag säga. Det finns de som har trott att de kommer att tjäna genom att storspendera på olja under fallgroparna, men när det är dags att använda så är soppan inte så bra för användning längre.
        Du kan skaffa ett Bensinkort och bunkra upp nu, men om du inte tar hand om det eller inte förbrukar allt inom kort så blir det ju slös.

Comment

Originally posted by To6ias View Post
          Både ja och nej.
          Det gäller att vara kunnig och att ha ett lämpligt förvaringsutrymme också, skulle jag säga. Det finns de som har trott att de kommer att tjäna genom att storspendera på olja under fallgroparna, men när det är dags att använda så är soppan inte så bra för användning längre.
          Du kan skaffa ett Bensinkort och bunkra upp nu, men om du inte tar hand om det eller inte förbrukar allt inom kort så blir det ju slös.
          Soppa klarar sig bra mkt längre än vad många vill mena. Mina två kubik lär fungera fint i minst ett år framöver. Minst.
          Är det här man ska ha en signatur?

Comment

Working...
          X