Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inloggningsproblem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Inloggningsproblem

Det går inte att logga in med användarnamn och lösenord.
    Ställer till problem för mig när jag ska rodda Rally Los.
    Kjell.e

Skickat från min iPad med Tapatalk
    Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Samma här, fick leta rätt på en epostadress som jag lagt på is sedan länge för att kunna återställa lösenordet Vilket gav Ola plats 63 istf 61
    I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Funkar det nu?

Comment

Har oxå haft problem med inloggningen. Fick byta lösenord för att få skiten att funka...

Vad här hänt med signatur-texeten samt avatar-bilderna?
        XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Godtar inte min epostadress som jag alltid haft när jag försöker byta password.
          Kjell.e

Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Comment

Originally posted by MZKjelle View Post
            Godtar inte min epostadress som jag alltid haft när jag försöker byta password.
            Kjell.e

<mxxxx.exxxxxxxxxx@mbox301.swipnet.se>:
            94.246.96.190 does not like recipient.
            Remote host said: 550 5.1.1 <mxxxx.exxxxxxxxxx@mbox301.swipnet.se>: Recipient address rejected: User unknown in virtual alias table
            Giving up on 94.246.96.190.
            Last edited by oden; 03-31-2020, 02:09 PM.

Comment

Kontakta oe@nux.se om ni har problem med konton som har emailadresser som inte fungerar mer. Ange användarnamn, emailadress som inte fungerar samt ny emailadress som fungerar.
              Last edited by oden; 03-31-2020, 04:16 PM.

Comment

Originally posted by oden View Post
                Funkar det nu?
                Satte en nivå 7 brandvägg framför men det verkar inte störa så mycket. Återaktiverar den senare.

Loginproblemen har uppkommit därför att detta forum har körts under php sedan 2002? där versionen 4.3.0 släpptes 2002-12-27, okänt vilken version som verkligen kördes samt vilket version av vBulletin. Idag körs vBulletin version 5.6.0 under php version 7.4.4. Däremellan har det bytts plattform, php version med olika standard för lösenord X antal gånger tills vi idag ser att vissa lösenord inte fungerar mer.

Lösning på problemet: BYT LÖSENORD!

Comment

Originally posted by El Presidente View Post
                  Har oxå haft problem med inloggningen. Fick byta lösenord för att få skiten att funka...

Vad här hänt med signatur-texeten samt avatar-bilderna?

Jag var för aggressiv då jag städade. Backup på MySQLdatabasen finns men det krävs en mycket rutinerad SQL ninja för att återställa enbart dessa saker.

I övrigt krävs nog en ettårig heltidutbildning för att förstå sig på att adminstrera vBulletin. Om denna utbildning finns, användarna är villiga att betala samt om min arbetsgivare ger mig tjänstledigt så kanske jag är villig att gå denna utbildning, men det är just så pass.

Comment

Originally posted by oden View Post

Jag var för aggressiv då jag städade. Backup på MySQLdatabasen finns men det krävs en mycket rutinerad SQL ninja för att återställa enbart dessa saker.

I övrigt krävs nog en ettårig heltidutbildning för att förstå sig på att adminstrera vBulletin. Om denna utbildning finns, användarna är villiga att betala samt om min arbetsgivare ger mig tjänstledigt så kanske jag är villig att gå denna utbildning, men det är just så pass.

Tack för svar, då vet jag!
                    XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Working...
                    X