Återgått till forumet efter några års inaktivitet, och märker att såväl detta, som sporthoj.com och enduromx har blivit närmast stendöda. Vart kommunicerar folk nu för tiden? Jag hittar inga uppenbara facebookgrupper eller så.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Forum verkar ute, vart hänger folk?
Collapse
X
-
Jag tror att man borde minska på antalet subforum och stora samlingstrådar när aktiviteten på ett forum minskar. Finns det för mycket av detta så bidrar det till att den lilla aktivitet som finns göms på ställen där alla inte kollar och detta får allt att kännas mer öde än vad det är.
T.ex. är jag inte så intresserad utav däckval att jag läser däckvalstråden varje gång den uppdateras, men om någon startar en tråd "Däckval för någon resa de ska göra" kan det på ett naturligt sätt ge mer diskussion off topic på ett helt annat sätt än 'frågor - svar' paren i dessa monstertrådar.
FB grupper har lyckats med detta, du blir bombarderad utav allt möjligt oavsett om du vill det eller inte vilket triggar diskussioner och aktivitet. Ofta på bekostnad av den arkivering, kategorisering och regelföljning som forum håller på med.
Comment
-
Tyvärr verkar extremt många dra sig till grupper på Facebook. Blir ofta oreglerade och hälften av inläggen är ju så man vill spy. Mörk period vi lever i :(Vit KTM FE 350 2019
----------------------------
KTM 350 EXC-F Six Days 2014
KTM 300 EXC Six Days 2013
KTM 450 EXC-R 2008
Suzuki 450 RM-Z 2008
KTM 450 EXC-R 2008
KTM 250 SX/F 2007
KTM 450 EXC-R Factory 2007
KTM 450 EXC-R 2006
KTM 250 EXC 2004
KTM 250 EXC 2000
KTM 200 EXC 2000
Comment
-
Forum verkar ute, vart hänger folk?
Originally posted by El Presidente View PostSå vi som stoiskt Våga-vägra-Fäjjsbåkk är således körda....?
Fejjan är ju helt värdelöst, all bygger på nyheter och flöden. Historik och dokumentation är inte deras grej!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Comment
-
Är mer dött än levande, men kollar man hur många som är online så får man typ 12 medlemmar å 327 st gäster... Men nästan ingen skriver någe...
För några år sen fick man uppdatera en gång i timmen för att hinna läsa inlägg i 15 minuter.... Idag kan det gå dagar utan ett ända inlägg..
Verkar som folk kollar bara utan att ha någe att tillföra...
- Likes 2
Comment
-
Originally posted by JPT View Post�r mer d�tt �n levande, men kollar man hur m�nga som �r online s� f�r man typ 12 medlemmar � 327 st g�ster... Men n�stan ingen skriver n�ge...
F�r n�gra �r sen fick man uppdatera en g�ng i timmen f�r att hinna l�sa inl�gg i 15 minuter.... Idag kan det g� dagar utan ett �nda inl�gg..
Verkar som folk kollar bara utan att ha n�ge att tillf�ra...
Comment
Comment