Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoj för nån på 2 meter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hoj för nån på 2 meter

har nån nåt tips på bästa hojen för långa har kollat på nya africa twin och på denna https://www.leboncoin.fr/motos/1065317945.htm?ca=14_s

är det nåt märke som är bättre en andra

Jag är 1.95 och har haft det mesta i hojväg (dock inget med stötstångsmotor) och jag tycker väl att det mesta fungerar. Men det är väl mycket en fråga om vana och inställning. Jag kör t.ex. Enduro utan styrhöjare, tycker det fungerar bra.

För Grus och semesteråka har jag numera KTM 990 Adv, rymlig och bra åkhoj. Haft 950's innan och de har varit bra de med.

Sen beror det väl också mycket på vad du ska ha hojen till. För grus har jag haft allt mellan WR250R och SuperEnduro och jag har haft roligt på alla hojar.
    Har du spik?

Comment

Flera hojar går att anpassa till om man är lång eller kort..
      Finns styrhöjare lägre fotpinnar å högre sadlar...

Comment

Köp en o anpassa. Gäller alla hojar. Ingen hoj är från början gjord till en specifik

/Palle

Comment

Originally posted by polle View Post
          Köp en o anpassa. Gäller alla hojar. Ingen hoj är från början gjord till en specifik

Haha... klockren...

Comment

Originally posted by holm84 View Post
            har nån nåt tips på bästa hojen för långa har kollat på nya africa twin och på denna https://www.leboncoin.fr/motos/1065317945.htm?ca=14_s

är det nåt märke som är bättre en andra
            ktm 990 skulle jag absolut kört med. Ktm är väl allmänt höga. Kör själv mycket på en ktm 350 med högsadel är 190.
            chasp.se

Comment

ktm 950 superenduro.
              Faster, faster - until the thrill of speed overcomes the fear of death.
              950SE, the answer to the question nobody was asking.

Comment

Originally posted by Kolja View Post
                ktm 950 superenduro.
                Word. Eller en tidig Adv 950 S. Nog så.
                KTM 570 SXS m. MRS
                ---------------------------------------
                Blogg om Tuareg-rallyt 2010
                Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
                www.raiddesigns.com

Comment

provsitt nya ktm 690 enduro är mitt tips. jag är 1.85 å nåtte precis ner med tårna. defenitivt den högsta hoj jag provsuttit.

Comment

Jag har en xrv750 med kitped höjningskit fram och bak (googla), sänkta fotpinnar och styrhöjare. Sadelhöjden är i högsta laget för mig som är 2 meter. Hittills har ingen besiktningsman vågat provköra.

Rymligast cockpit utan modifieringar tror jag hp2 enduro har. Den skulle jag köpa om jag kunde motivera det ekonomiskt och det fanns några till salu.

950 superenduro och vissa årgångar av 950 adv S är rymligaste ktm:erna. Provkörde nyligen 640 adv och den kändes trång (och den omnämns ofta som hög/stor på diverse forum).
                    Motorer ger dig alltid vad du förtjänar. Behandlar du dem med respekt så ger de dig friheten, beter du dig som ett arsle tar de den ifrån dig.

Comment

tack för alla svar men om man tänker på enduro hojar finns det som är bra för långa där med 250 till 450 cc

Comment

Är själv 191, upplever att Ktm är lite högre/större än dem flesta andra Enduro hojarna.
                        Prova dig fram, tror det är den enda lösningen för att hitta rätt.
                        Åk till närmaste Ktm handlare o testa sitta på en Exc modells. :)
                        Livet är inte alltid som alla andra tror.

Comment

Working...
                        X