Announcement

Collapse
No announcement yet.

Idioter bakom disken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Idioter bakom disken

Jag har flera gånger handlat av Dirtbike, som nästa lika många gånger glömt beställningar, supit bort grejor och dessutom aldrig sett det som service att ringa om beställningar dröjer osv. Nu har jag iofs fått nog. Jag bytte olja i mina framgafflar för någon månad sedan, med olja rekomenderad och köpt av Dirtbike. Jag vet inte ett jota om gaffelolja, så jag litade på dem, helt enkelt. Det tog c:a 50 mils grusåka innan oljan frätt upp tätningarna och sprutat ut på mina kängor. Kopplade inte riktigt detta först, men sedan kom jag på vad jag gjort. Det brukar aldrig stänka ut ur båda precis samtidigt. Så nu vågar jag knappast renovera dem själv och springz får väl hjälpa mig. Kul värre. Behöver jag f ö ens nämna att Dirtbike inte hört av sig om min andra beställning, jag gjorde för 6 veckor sedan.

KLÅPARE! Aldrig mer.

---------------------------------------------------------------------------

Men det slutar inte här. Lelles har innan gett mig helt värdelös service, och det bara kryllar av imbiciller som springer runt och hänvisar till samma stackars Ragnar, som verkar vara den enda som vet vad mc är.

Karlströms motor i Sala skickar fel grejor hela tiden, men de har i alla fall koll på hemsidor och telefoner. Har fått en motardstänka en gång och en annan order tog 6 månader.

Nej, nu tänkar jag sluta handla hos klåpare och andra som inte bryr sig. Ni kanske har bättre erfarenheter hos dessa, men jag sätter aldrig min fot på dirtbike mer.

PS Dyra är de också: (Pirelli MT480 fram på Dirtbike: 850:-, Grusbutiken: 510
    Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Re: Idioter bakom disken

Originally posted by Hagenblad
    Så nu vågar jag knappast renovera dem själv och springz får väl hjälpa mig.
    Kom ihåg att ringa 3-4 gånger den dagen du ska hämta dom, fråga när dom blir färdiga , åk dit en timme förtidigt så kanske du kan gå där ifrån 1830 (dom stänger1800) med gaffeln.

Min gaffel blev modad där , allt bra så långt. :D
    Men sen skulle det beställas fjädrar, som förhoppnings viss skulle komma före påsk. men nej, så nästa mål blev innan 100% , men nej inte då heller. Så då hoppades jag att jag skulle få dom innnan min 1 vecka semester med mc körnng. Nu 7 maj så har dom fått en beställning från england å inte FAN e dom med där heller. Då konsaterar han att deras lev inte kan ta fram sådana

Ska det ta mer än månad att lista utt att jag måste fixa rätt fjädrar själv. Borde bara ta några dagar. DÅLIGT.
    Å denda gången dom hörde av sig va med ett sms. EN GÅNG.
    Borde skicka min tele räkning till dom.
    Benny | XRV750 -98 |
    http://www.emit.nu/resultat/08xc/2005/mhtm/198.htm

Comment

Jag har bra erfarenhet av Springz de tre gånger jag anlitat dem. De kan allt och jobbet och fixar grejor på övertid till fastpris. Sedan hur leverantörerna sköter sig vet jag inte. Till min dominator beställde jag grejor från Mc-varuhuset, där Hondas leveranstid var 6 veckor, men det berodde på att dessa bytte it-miljö.

Men det kan hända att jag slänger av dem till Factory connection i Sala, jag ska ändå till Ludvika och jobba.

Comment

Nej, nu tänkar jag sluta handla hos klåpare och andra som inte bryr sig.
        Vad är alternativet?

Comment

Originally posted by Björklund
          Vad är alternativet?
          Köra med en trasig hoj som hålls samman med avancerad bondmek.
          For a living planet, protect Over Powered Enduros in the forest

Comment

Sommer har alltid varit proffsiga och blixtsnabba. Fattar vad man menar och tar sig tid att maila svar på alla mina dumma frågor. 300 spänn i frakt tjänar man in på en betällning på 1000:-.
            Olle verkar också fått ordning på grejorna. Beställde grejor nyss och en tjej ringde och berättade status på leveransen, då en grej blivit försenad från KTM.
            Hoj-mc, Factory connection och de i Södertälje har jag entingen inte hört nåt om eller aldrig haft problem med. Så det finns hopp.

Comment

Taskig service finns överallt vad det verkar.
              Olle Olsson skötte sig exemplariskt häromsistens, ringde o talade om när grejorna skulle finnas, ringde när dom kommit.
              Suveränt.
              Även goda erfarenheter av Mcproffsen.
              /u
              /u
              Utan tvivel är man inte riktigt klok.

Comment

Dirtbike har funkat bra för mig..o inte dyrast på allt iaf, en 1000 milaservice gick på 1600, lelles skulle ha 2800 tror jag!

/M
                2003 NX650
                2004 KTM 640SM
                2005 KTM 660SMC

Comment

Verkar ju vara att små firmor, dvs de som jobbar där också ägher stället, har bäst service och är mest måna om sina kunder. Större firmor typ, Lelles, Schniders, MC Varuhuset skiter i kunder och deras beställningar de som jobbar där får ju ändå sin lön, det är bara chefen som drar sig i håret.

Firmor som jag rekommenderar är följande, just pga deras suveräna service villighet, snabbhet att få tag på prylar etc. (OK, finns ju naturligtvis undantag som bekräftar regeln här också):
                  Kallhälls Bil & Motor AB - Gotland och Mogge fixar alltid allt till bra (oftast bäst) pris, och lev tider som håller.
                  Halvards Motor i E-tuna - Gubben kan allt om alla Qvarnor, har alltid haft bäst priser och gjort de bästa jobben.
                  Grenmark Racing Uppsala - Henrik jobbar med att bygga upp verksamheten med bra service med bra priser, klar konkurrent till alla som ledsnat på Lelles
                  Olle Ohlsson Arlanda - Kanon service, beställde TrialTech hojdator måndag em. hämtade på tisdag em, hundra spänn billigare än utlovat. Ringer ifall nåt blir försenat eller kommer innan utlovad tid.

Som sagt, andra har säkert andra firmor och andra erfarenheter att komma med, men detta är mina.....Lycka till hos alla andra tattare, själv köper jag allt hos dessa.
                  .........and lightning stood still when I passed and ended up in the ditch..........

Comment

SVENSKA MOTORCYKELAKTIEBOLAGET
                    Ulvsundavägen 187 E i Bromma , bakom COOP ,Telefon 08-28 79 39
                    De är jäkligt bra att ha med att göra och så är det inte så långt dit heller!

Comment

Jag handlar bara av Knådas och Halvards (Husky prylars)
                      men båda har KTM också.
                      (Tror Halvards har KTM? Husa har de ju..)
                      Får underbar service, de kan allt man frågar,
                      och grejjorna ramlar in 2 dagar efter beställning.
                      Rekomenderas varmt.
                      Husqvarna TE510 -88
                      Husqvarna TE510 -87 (reservdelshög)
                      Husqvarna TC610 -99
                      Husqvarna Silverpil med 200cc (projekthoj)

Comment

Originally posted by Björklund
                        Vad är alternativet?
                        Alternativet...
                        De absolut bästa jag handlat av är TLC-Europe i Landskrona 0418 - 45 75 25.
                        Har dom inte sakerna hemma så fixas det inom ett par dagar om det är möjligt. När jag beställde svart plast till min YZ så hittade dom inte kylvingarna i den vanliga katalogen, men 1 dag senare ringde han och sa han hittat den. Jaha tänkte jag, 3-4 veckors väntan...
                        Nope, veckan därpå låg alltihop i butiken. Dom har som sagt det mesta hemma och har skitbra priser, kör eller har kört själva så dom vet vad dom pratar om. Hans mekaniker är en som är iväg i italien på våren och trimmar in maskinerna i VM-teamen, men är hemma efter 4:a veckor igen.
                        Kan även nämna att för runt 800:-får man både fram OCH bakdäck som är riktigt, riktigt bra. De däcken jag köpte i höstas måste jag byta snart och då har jag kört en hel del asfalt, en hel del på frusen mark, grus med vassa stenar, cross mm...
                        Prova att ringa 0418 - 45 75 25
                        eller maila tlc-europe@telia.com

Nu håller dom på att flytta till nya lokaler så dom är lite svåra att få tag i, men lämna namn på telefonsvararen så ringer dom alltid upp...

Just give it a try! :D

Förresten, dom är också KTM-freak...
                        Husaberg FC2005
                        http://www.mx-skane.net
                        ------------------------------------------

Comment

Kollade som jämförelse den tyska leverantör där jag brukat handla mina däck.
                          80/100- 21 M/C 51 R Pirelli MT 480 Preis: € 44,82
                          44.82 Euro = 407.696 Kronor
                          Leveranstiden har varierat mellan ett par tre dar till 1,5 vecka
                          Detta är ändå ingen välgörenhet, de tjänar nog säkert så det räcker.
                          www.reifenversand.com/ och www.reifen-berg.de

Comment

Originally posted by Ludde
                            Kollade som jämförelse den tyska leverantör där jag brukat handla mina däck.
                            80/100- 21 M/C 51 R Pirelli MT 480 Preis: € 44,82
                            44.82 Euro = 407.696 Kronor
                            Leveranstiden har varierat mellan ett par tre dar till 1,5 vecka
                            Detta är ändå ingen välgörenhet, de tjänar nog säkert så det räcker.
                            www.reifenversand.com/ och www.reifen-berg.de
                            Inte rätt tråd för detta, men jag kan inte tänka mig att frakten kostar mindre än 100:- därifrån.

Comment

Ja, du har rätt, det blev lite av en undertråd här, inte så klockrent.
                              Det blir inga 850 spänn för däcket i alla fall, det var det som var poängen, att bra service och bra pris inte behöver vara motsatser.

(15 euro tog dom förresten förra året för frakten av tre däck med företagspaket åsså + 16% tysk moms dessutom, ska man bara ha ett enda däck så lönar sig det inte alls jämfört med tex. grusb.)

Comment

Working...
                              X