Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anonyma användare

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Anonyma användare

Vi har tagit ett beslut om att stoppa inlägg som kommer via anonymitetsservrar. Av den enkla anledningen att detta är ett mc-forum där ingen har någon anledning att vara anonyma. De sista månader har det varit mycket skit med dessa personer som gömmer sig som små rädda möss och hotar folk och kallar moderatorer diverse saker (gärna under bältet).
    Personligen så skiter jag blankt vad okända kallar mig för, det säger mer om den/de än om mig. Men om man nu skall vara så förbannat otrevlig, då kan man stå för det med!

Detta gäller och är inte så svårt.

§1: Detta är inget demokratisk forum man kan skriva vad som helst, utan soe vidhåller rätten att ändra, ta bort och flytta inlägg och trådar. Se till att hålla er till trådens ämne, och håll inne med extrempolitiska åsikter, rasism eller annat stötande eller olagligt.
    och

§5: Personangrepp är inte tillåtet i forumet eftersom det medför att man spårar ur från ämnet, och stör andra. Respektera varandras inlägg och håll er till ämnet. Vill du ändå säga ditt hjärtas mening, kan du skicka meddelande (pm).
    och varför inte…
    §11: Undvik personligt ordbajs i seriösa trådar. Skicka hellre meddelanden.
    Detta klarar de flesta av er/oss med bravur! För er andra: https://www.flashback.org/f341

Jag har ingen lust att moderera rättshaverister och ouppfostrade tonåringar och har inget problem med att logga ut för gott. Vilket jag tror att de andra moderatorerna känner lite med.

Det där att man skall bemöta folk på samma sätt som man vill bli bemött själv verkar ha försvunnit på en del av folket generellt, vilket är förbannat trist!

/Pelle

Försökte logga in nyss då jag tänkte ställa en fråga men blev nekad eftersom jag använder en VPN-tjänst. Såg denna tråden så jag fick helt enkelt gå runt er spärr för att posta detta jag nu skriver.

Har inte varit speciellt aktiv på detta forum som inloggad, detta blir mitt andra och sista inlägg på detta forum. Tråkigt då jag har läst igenom massa bra trådar och inlägg som utloggad när jag gick i köptankar förra året vilket var till stor hjälp.

Mitt privatliv och personliga integritet är inget jag tar lätt på så jag kommer fortsätta använda denna tjänst för jag vill inte bli loggad eller granskad.

Tråkigt bara att ni drar alla över samma kam.

Comment

Jag tycker de är bra me dom reglerna.... Lärt mig oxå massor av andra, samt man delar gärna me sig av de lilla man själv kan.... Även varit å kört me likasinnande, klart kul...
      Anonymiteten finns ju kvar även om man blir granskad eller loggad... Å va gör de för har inge att dölja.... Dom flesta är shyssta å ärliga typer ju.... Här iaf....

Comment

Det är ett bra beslut Pelle. Om man har ett behov av att vara anonym får man använda nån annan tjänst. Jag tycker ni moderatorer gör ett kanonjobb.

Comment

Man kan väl fortfarande läsa inlägg om man surfar genom VPN eller nån anonymitetsserver, så för er som mest bara läser innebär det ju ingen skillnad om jag förstått saken rätt.
          Att man får stå för det man skriver på forat tycker jag bara är bra, för det har blivit alldeles för mycket otrevligheter på forumet på sistone och jag förstår att moderatorerna blir lite less på att rensa upp sandlådediskussioner.

Comment

Vad är VPN??????

Comment

Man går ut på internet via en annan dator på fjärr så att Pelle inte kan se vem det är.

På så sätt kan man leka troll utan risk för repressalier
              / Blutor

Comment

VPN står för "Virtual Private Network", och är i princip en krypterad och säker tunnel mellan två nätverk. Jag använder ett VPN när jag behöver logga in mot jobbet tex, då blir mitt hemmanätverk en del av jobbets nätverk och jag kan koppla upp mig säkert. En bieffekt av ett VPN är att om jag surfar när jag är uppkopplad mot jobbet så är det jobbets IP-adress som syns i alla loggar på de websidor jag behöver. Tack vare denna bieffekt så finns det "anonymiseringsnätverk" där man kan ansluta sig mot och surfa igenom för att ha ett skydd mot att bli spårad på Internet.

Comment

tack för att ni håller SOE städat och fint.

Comment

Tack hubbe för bra info.... Då vet jag... :)

Comment

Working...
                    X