Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hojvalstråden den enda

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Yxan
    replied
    Originally posted by Paccus View Post
    Låter ju lovande men hur långt bak i årsmodellerna kan man gå för att hitta lugna, starka tvåtaktare? Håller gärna ned kostnaden så mycket det går.
    Årsmodell 2007 på KTM 300EXC, Och bak till 2009 på en Gasgas 250/300 tycker jag är max

Leave a comment:

• Paccus
    replied
    Låter ju lovande men hur långt bak i årsmodellerna kan man gå för att hitta lugna, starka tvåtaktare? Håller gärna ned kostnaden så mycket det går.

Leave a comment:

• IMZ
    replied
    Ha Ha man svor över stinkhojarna vid starten på GGN. Funkar om man slipper ligga bakom [emoji6]

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk

Leave a comment:

• Petter Ivarsson
    replied
    Ja de modernare pappsmällarna har mer linjär effektkurva vilket gör dem lugnare men det finns en massa andra parametrar att labba med som påverkar karaktären som t.e.x justering av avgasporten, bestyckning, drevning, tändkurvan (map), annat svänghjul.

Själv vill jag ha en lugn och urstark hoj. Provat allt i hojväg och tycker att 200 tvåtakt passar mig bäst. Den är snäll som en gammal ko och med lite moddar har jag gjort den stark som en oxe.

Försök få provköra lite hojar eller som KJD sa här en gång. ”Det tar minst 10 timmar att lära känna en hoj”. Så köp en och sälj om det inte passar.

Ps, de nya bikarna med TPI jag kört ryker fast mindre. Lycka till!

Leave a comment:

• JPT
    replied
    Många gånger är de att folk har för fet blandning som gör att de ryker å luktar..

Leave a comment:

• IMZ
    replied
    Å det ryker och luktar inte [emoji848] De va som 17.

Leave a comment:

• Tolan
    replied
    Originally posted by IMZ View Post
    Å fan. Vad smörjs dom med då ?

Oil injection!

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Leave a comment:

• IMZ
    replied
    Å fan. Vad smörjs dom med då ?

Leave a comment:

• JPT
    replied
    Originally posted by IMZ View Post
    GasGas 300 verkar populära. De tråkiga dock med 2t är det eviga rykande och lukten.

Nya me insprutning har inte de problemet..

Leave a comment:

• IMZ
    replied
    GasGas 300 verkar populära. De tråkiga dock med 2t är det eviga rykande och lukten.

Leave a comment:

• Paccus
    replied
    Sålde min enduro (KTM 250 4-takt) för en tid sedan. Står utan hoj nu och ångrar mig djupt. Gillar ju 4-takt pga dess lugna starka gång och bra kraft på låga varv. Saknade möjligheten (kunskapen) att meka avancerat. Fick tips att prova 2-takt då de modernare hojarna nu också kan upplevas som "lugna" i temperamentet och med bra vrid på låga varv. Kanske vore något att testa?
    Någon som har tips om "snälla" 2-taktare som skulle kunna vara något för en lugn motionär eller är det 4-takt som gäller?

Leave a comment:

• Tolan
    replied
    Originally posted by Frankster View Post
    Xtrainer låter absolut intressant. På flera sätt. Sitthöjden, motorn, vikten osv. Simulera att man skulle få för för sig att motionsåka typ ränneslätts eller liknande. Så mjuk och långsam kan väl aldrig fjädringen va att en semigubbe skulle få nåt bekymmer på något sådant lopp? [emoji23]
    Om inte annat så kan Berna fixa fjädringen. Absolut ränneslätt känns som klippt och skuren för xtrainer. Du får känna efter när du kört lite.

Leave a comment:

• Tolan
    replied
    Originally posted by Frankster View Post
    Xtrainer låter absolut intressant. På flera sätt. Sitthöjden, motorn, vikten osv. Simulera att man skulle få för för sig att motionsåka typ ränneslätts eller liknande. Så mjuk och långsam kan väl aldrig fjädringen va att en semigubbe skulle få nåt bekymmer på något sådant lopp? [emoji23]
    Om inte annat så kan Berna fixa fjädringen. Absolut ränneslätt känns som klippt och skuren för xtrainer. Du får känna efter när du kört lite

Leave a comment:

• Frankster
    replied
    Originally posted by Tolan View Post
    Tycker absolut du ska testa xtrainer, fjädringen pallar inte riktigt sralp i hög hastigher men den är mångsidig som få jämfört m riktig enduro och ska inte jämföras m ktm freeride.

Xtrainer låter absolut intressant. På flera sätt. Sitthöjden, motorn, vikten osv. Simulera att man skulle få för för sig att motionsåka typ ränneslätts eller liknande. Så mjuk och långsam kan väl aldrig fjädringen va att en semigubbe skulle få nåt bekymmer på något sådant lopp? 😂

Leave a comment:

• IMZ
    replied
    Här har du en 172cm kille på 52 höstar. Åkt mängder av olika hojar och trivdes riktigt bra på min tidigare KTM 250 4t. Snäll och följsam med ett jäkla drag om man vred ordentligt på rullen. Dock är den nu såld då jag tänkte åka grusväg. För klen för långa turer så det vart en TT600RE i stället. Tung men väljdigt snäll att åka på. Lycka till nu [emoji4]

Leave a comment:

Working...
X