Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hojvalstråden den enda

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Paccus
    replied
    Ja då tog velandet för lång tid och hojen (Huskyn) såldes till någon annan... Funderar på Husaberg Fe 390 istället, runt samma årsmodell, dvs 2010. Några åsikter om denna modell?

Leave a comment:

• Paccus
    replied
    Låter ju ändå betryggande. Kanske ska slå till på Husqvarnan då? Då ryms ju även en service på verkstad inom budget. Borde gå att få ner priset på hojen ytterligare, då den ligger något högt nu när jag jämfört närmre...

Leave a comment:

• Engen
    replied
    Originally posted by Mahhbechh View Post
    Det är inte bökigt alls. Har du reservdelskatlog är det tokenkelt att ringa och beställa delar. Han skickar hem till dig samma dag tillsammans med faktura. Som att beställa på ktmshop!
    Kan bara hålla med.
    Halvards är en trevlig gubbe med stenkoll på Husqvarna.

Leave a comment:

• Mahhbechh
    replied
    Originally posted by Paccus View Post
    Detta har jag läst om i någon annan tråd men samtidigt i andra trådar om hur bökigt det är upp till vissa årsmodeller. Svårt att veta vad som gäller. Tycker ju ändå att det inte borde vara helt omöjligt iaf. Ekonomiskt lutar det åt Huskyn men hjärtat vill mer åt Freeride'n...
    Det är inte bökigt alls. Har du reservdelskatlog är det tokenkelt att ringa och beställa delar. Han skickar hem till dig samma dag tillsammans med faktura. Som att beställa på ktmshop!

Leave a comment:

• Paccus
    replied
    Originally posted by Mahhbechh View Post
    Jag har haft mängder av husqvarna i årsmodeller från 2001 upp till 2011 och alla delar hittar man enkelt hos Halvards Motor i Eskilstuna. Fantastisk service och har i princip alla cyklar i delar på lager.
    Detta har jag läst om i någon annan tråd men samtidigt i andra trådar om hur bökigt det är upp till vissa årsmodeller. Svårt att veta vad som gäller. Tycker ju ändå att det inte borde vara helt omöjligt iaf. Ekonomiskt lutar det åt Huskyn men hjärtat vill mer åt Freeride'n...

Leave a comment:

• Mahhbechh
    replied
    Originally posted by marjok View Post
    Husqvarnan är det svårt att få tag på delar till, hade en 450 te - 10 och det var en mardröm att hitta delar så om den inte är i toppen skick och väldigt billig är det väl ok.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
    Jag har haft mängder av husqvarna i årsmodeller från 2001 upp till 2011 och alla delar hittar man enkelt hos Halvards Motor i Eskilstuna. Fantastisk service och har i princip alla cyklar i delar på lager.

För egen del:
    Jag har nyss köpt på mig en wr450f, men köpte den före jag kört i det nya spåret vi tränar i. På tok för stor hoj, det är nästan bara jobbigt. Provat lite olika drevningar och jag är aldrig över andra växeln typ. Sen är kopplingen sjukt trög med jämfört med de snälla hydrauliska som finns. Hur stor skillnad e det ner till en exc350 eller motsvarande Hva? 250f vill jag inte ha hur bra dom än är i spåret, för ibland kör jag även grus och längre resor på 100-150 mil.

Leave a comment:

• Petter Ivarsson
    replied
    Det är den nya 250'n med 4-takt jag tänker på. Den har ju bl. a fått bättre fjädring.
    Ursäkta min Altzheimer :), att den nya freeriden har bättre fjädring viste jag inte och ser nu att den Husqvarnan du menade också är fyrtakt så då kommer saken i ett annat läge.
    Last edited by Petter Ivarsson; 12-07-2018, 04:34 PM.

Leave a comment:

• Paccus
    replied
    Originally posted by Petter Ivarsson View Post
    inget för vägen eller att åka enduro med, fjädringen är för vek. Att åka tvåtakt på grus är martyrmässigt.
    Det är den nya 250'n med 4-takt jag tänker på. Den har ju bl. a fått bättre fjädring.

Husqvarnan är det svårt att få tag på delar till, hade en 450 te - 10 och det var en mardröm att hitta delar så om den inte är i toppen skick och väldigt billig är det väl ok.

Lite det jag är orolig för. Vill ju inte att det ska vara "omöjligt" att hitta delar. Hojen finns på Blocket för 27900:- (firma). Känns ok pris när jag tittat runt och jämfört.

Leave a comment:

• marjok
    replied
    Bortse från tidigare (ändrade planer) och om ni orkar peka mig i rätt riktning av dessa två alternativ tack.

Hyfsat ny KTM Freeride 250F alt. Husqvarna TE250 2010 (halva priset mot Freeride'n).

Tänkt för lite motionsenduro, stig- och traktorvägsåka, grusåka, längre men lugna grusturer (TET eller TilTopps brötigare sträckor) med lättare packning. Vet att valet av hoj är i lättaste/klenaste laget för grusvägsturer men söker något som inte blir för tungt ifall det skiter sig i branter/lerhål/smala stigar osv när man är ute själv och åker, vilket jag oftast är. Har ju en XT660Z Teneré som jag älskar men den blir för tung för vissa partier och stoppar mina planer/drömmar ibland.
    Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Leave a comment:

• Petter Ivarsson
    replied
    Hyfsat ny KTM Freeride 250F alt. Husqvarna TE250 2010 (halva priset mot Freeride'n).
    Freeride passar för små utflykter i knixig terräng, inget för vägen eller att åka enduro med, fjädringen är för vek. Att åka tvåtakt på grus är martyrmässigt. Själv skulle jag behållt teneren och köpa huskvarnan att åka enduro med. Skulle jag bara haft råd med en cykel fick det bli en fyrtakts-enduro. 250-350 eller 450 om det skulle bli mycket grus.

Leave a comment:

• Paccus
    replied
    Bortse från tidigare (ändrade planer) och om ni orkar peka mig i rätt riktning av dessa två alternativ tack.

Tänkt för lite motionsenduro, stig- och traktorvägsåka, grusåka, längre men lugna grusturer (TET eller TilTopps brötigare sträckor) med lättare packning. Vet att valet av hoj är i lättaste/klenaste laget för grusvägsturer men söker något som inte blir för tungt ifall det skiter sig i branter/lerhål/smala stigar osv när man är ute själv och åker, vilket jag oftast är. Har ju en XT660Z Teneré som jag älskar men den blir för tung för vissa partier och stoppar mina planer/drömmar ibland.

Leave a comment:

• KTMmarkus
    replied
    Originally posted by Yxan View Post
    Årsmodell 2007 på KTM 300EXC, Och bak till 2009 på en Gasgas 250/300 tycker jag är max
    2008 va väl chassibytet va? =) Har inte koll på Gas Gas men håller med dig om att det ska vara -08 chassiet eller nyare

Leave a comment:

• Paccus
    replied
    Originally posted by k1322 View Post
    Jag har en EC300 2010 som jag inte bemödat mig lägga ut på annons ännu. 120h på mätaren, fräsch kolv, nyservad fjädring, mycket nytt, massa delar, en del småfix kvarstår. Du får den billigt, tar bara plats. Står i Stockholm. Skicka PM vid intresse.
    Tack för erbjudandet. Hör kanske av mig

Leave a comment:

• k1322
    replied
    Jag har en EC300 2010 som jag inte bemödat mig lägga ut på annons ännu. 120h på mätaren, fräsch kolv, nyservad fjädring, mycket nytt, massa delar, en del småfix kvarstår. Du får den billigt, tar bara plats. Står i Stockholm. Skicka PM vid intresse.

Leave a comment:

• Yxan
    replied
    Låter ju lovande men hur långt bak i årsmodellerna kan man gå för att hitta lugna, starka tvåtaktare? Håller gärna ned kostnaden så mycket det går.
    Årsmodell 2007 på KTM 300EXC, Och bak till 2009 på en Gasgas 250/300 tycker jag är max

Leave a comment:

Working...
X