Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hojvalstråden den enda

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Originally posted by IMZ View Post
    Å fan. Vad smörjs dom med då ?

    Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
    Oil injection!

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
    Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
    www.fastlinephotos.se

    Comment


      Å det ryker och luktar inte [emoji848] De va som 17.

      Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
      Hatar vintern...

      Comment


        Många gånger är de att folk har för fet blandning som gör att de ryker å luktar..

        Comment


          Ja de modernare pappsmällarna har mer linjär effektkurva vilket gör dem lugnare men det finns en massa andra parametrar att labba med som påverkar karaktären som t.e.x justering av avgasporten, bestyckning, drevning, tändkurvan (map), annat svänghjul.

          Själv vill jag ha en lugn och urstark hoj. Provat allt i hojväg och tycker att 200 tvåtakt passar mig bäst. Den är snäll som en gammal ko och med lite moddar har jag gjort den stark som en oxe.

          Försök få provköra lite hojar eller som KJD sa här en gång. ”Det tar minst 10 timmar att lära känna en hoj”. Så köp en och sälj om det inte passar.

          Ps, de nya bikarna med TPI jag kört ryker fast mindre. Lycka till!

          Comment


            Ha Ha man svor över stinkhojarna vid starten på GGN. Funkar om man slipper ligga bakom [emoji6]

            Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
            Hatar vintern...

            Comment


              Låter ju lovande men hur långt bak i årsmodellerna kan man gå för att hitta lugna, starka tvåtaktare? Håller gärna ned kostnaden så mycket det går.
              Gamla förhållanden
              ------------------------------
              KTM EXC 250R -05
              KTM 950 Adventure -05
              Kawasaki KLX250 -09
              Yamaha XTZ660 -96

              Comment


                Originally posted by Paccus View Post
                Låter ju lovande men hur långt bak i årsmodellerna kan man gå för att hitta lugna, starka tvåtaktare? Håller gärna ned kostnaden så mycket det går.
                Årsmodell 2007 på KTM 300EXC, Och bak till 2009 på en Gasgas 250/300 tycker jag är max

                Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

                Comment


                  Jag har en EC300 2010 som jag inte bemödat mig lägga ut på annons ännu. 120h på mätaren, fräsch kolv, nyservad fjädring, mycket nytt, massa delar, en del småfix kvarstår. Du får den billigt, tar bara plats. Står i Stockholm. Skicka PM vid intresse.

                  Comment


                    Originally posted by k1322 View Post
                    Jag har en EC300 2010 som jag inte bemödat mig lägga ut på annons ännu. 120h på mätaren, fräsch kolv, nyservad fjädring, mycket nytt, massa delar, en del småfix kvarstår. Du får den billigt, tar bara plats. Står i Stockholm. Skicka PM vid intresse.
                    Tack för erbjudandet. Hör kanske av mig
                    Gamla förhållanden
                    ------------------------------
                    KTM EXC 250R -05
                    KTM 950 Adventure -05
                    Kawasaki KLX250 -09
                    Yamaha XTZ660 -96

                    Comment


                      Originally posted by Yxan View Post
                      Årsmodell 2007 på KTM 300EXC, Och bak till 2009 på en Gasgas 250/300 tycker jag är max
                      2008 va väl chassibytet va? =) Har inte koll på Gas Gas men håller med dig om att det ska vara -08 chassiet eller nyare
                      Vit KTM FE 350 2019
                      ----------------------------
                      KTM 350 EXC-F Six Days 2014
                      KTM 300 EXC Six Days 2013
                      KTM 450 EXC-R 2008
                      Suzuki 450 RM-Z 2008
                      KTM 450 EXC-R 2008
                      KTM 250 SX/F 2007
                      KTM 450 EXC-R Factory 2007
                      KTM 450 EXC-R 2006
                      KTM 250 EXC 2004
                      KTM 250 EXC 2000
                      KTM 200 EXC 2000

                      Comment


                        Bortse från tidigare (ändrade planer) och om ni orkar peka mig i rätt riktning av dessa två alternativ tack.

                        Hyfsat ny KTM Freeride 250F alt. Husqvarna TE250 2010 (halva priset mot Freeride'n).

                        Tänkt för lite motionsenduro, stig- och traktorvägsåka, grusåka, längre men lugna grusturer (TET eller TilTopps brötigare sträckor) med lättare packning. Vet att valet av hoj är i lättaste/klenaste laget för grusvägsturer men söker något som inte blir för tungt ifall det skiter sig i branter/lerhål/smala stigar osv när man är ute själv och åker, vilket jag oftast är. Har ju en XT660Z Teneré som jag älskar men den blir för tung för vissa partier och stoppar mina planer/drömmar ibland.
                        Gamla förhållanden
                        ------------------------------
                        KTM EXC 250R -05
                        KTM 950 Adventure -05
                        Kawasaki KLX250 -09
                        Yamaha XTZ660 -96

                        Comment


                          Originally posted by Paccus View Post
                          Hyfsat ny KTM Freeride 250F alt. Husqvarna TE250 2010 (halva priset mot Freeride'n).
                          Freeride passar för små utflykter i knixig terräng, inget för vägen eller att åka enduro med, fjädringen är för vek. Att åka tvåtakt på grus är martyrmässigt. Själv skulle jag behållt teneren och köpa huskvarnan att åka enduro med. Skulle jag bara haft råd med en cykel fick det bli en fyrtakts-enduro. 250-350 eller 450 om det skulle bli mycket grus.

                          Comment


                            Husqvarnan är det svårt att få tag på delar till, hade en 450 te - 10 och det var en mardröm att hitta delar så om den inte är i toppen skick och väldigt billig är det väl ok.
                            Originally posted by Paccus View Post
                            Bortse från tidigare (ändrade planer) och om ni orkar peka mig i rätt riktning av dessa två alternativ tack.

                            Hyfsat ny KTM Freeride 250F alt. Husqvarna TE250 2010 (halva priset mot Freeride'n).

                            Tänkt för lite motionsenduro, stig- och traktorvägsåka, grusåka, längre men lugna grusturer (TET eller TilTopps brötigare sträckor) med lättare packning. Vet att valet av hoj är i lättaste/klenaste laget för grusvägsturer men söker något som inte blir för tungt ifall det skiter sig i branter/lerhål/smala stigar osv när man är ute själv och åker, vilket jag oftast är. Har ju en XT660Z Teneré som jag älskar men den blir för tung för vissa partier och stoppar mina planer/drömmar ibland.
                            Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

                            Comment


                              Originally posted by Petter Ivarsson View Post
                              inget för vägen eller att åka enduro med, fjädringen är för vek. Att åka tvåtakt på grus är martyrmässigt.
                              Det är den nya 250'n med 4-takt jag tänker på. Den har ju bl. a fått bättre fjädring.

                              Husqvarnan är det svårt att få tag på delar till, hade en 450 te - 10 och det var en mardröm att hitta delar så om den inte är i toppen skick och väldigt billig är det väl ok.


                              Lite det jag är orolig för. Vill ju inte att det ska vara "omöjligt" att hitta delar. Hojen finns på Blocket för 27900:- (firma). Känns ok pris när jag tittat runt och jämfört.
                              Gamla förhållanden
                              ------------------------------
                              KTM EXC 250R -05
                              KTM 950 Adventure -05
                              Kawasaki KLX250 -09
                              Yamaha XTZ660 -96

                              Comment


                                Originally posted by Paccus View Post
                                Det är den nya 250'n med 4-takt jag tänker på. Den har ju bl. a fått bättre fjädring.
                                Ursäkta min Altzheimer :), att den nya freeriden har bättre fjädring viste jag inte och ser nu att den Husqvarnan du menade också är fyrtakt så då kommer saken i ett annat läge.
                                Last edited by Petter Ivarsson; 12-07-2018, 04:34 PM.

                                Comment

                                Working...
                                X