Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hojvalstråden den enda

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

-96 stålram... -97 aluminium.... Spelar roll, är väl mer frågan om skicket å priset...

Comment

Originally posted by drsnuggels View Post
      för att jag alltid velat ha en 250, kul med en leksak också´,
      Om det bara duger med honda eller kawa så har jag inget att komma med men om du bara är ute efter en 250 2-takt så kan ju en gasgas vara något. Då får du en lv-reggad enduro med lyse och sånt.
      http://www.blocket.se/ostergotland/G...90238.htm?aw=1

Comment

Originally posted by S-näs View Post
        Köp en då!

Honda fick Aluram 96, fritt ur minnet. Internet kan bekräfta. KORR: 97 kom aluram.
        Ger man sig in på att leta fynd i den budgeten är risken överhängande att många objekt är så slut att man får lägga lika många pengar till för att få dem körbara. Objektets skick före märke på ramen! Har hört många meningar om att de första aluramarna inte var bra och sprack men det kan ju en stålram också göra om den får tid på sig och frestas hårt.

Gör ditt detektivarbete och pruta på!

//J
        okej =) är mest nyfiken när den kom aluramen, jo finns många lik där ute,

Comment

En 1999 Wr400f, en ägare, 500mil, lv-reggad för 19000 känns rätt saftigt, men en ägare känns betryggande.

Ute efter min första lv-reggad enduro kör gata nu. Är 175cm väger 70kg inga direkta krav förutom komma ut och köra grus och ha kul på något hyfsat tåligt, billigt.

Comment

Hej, min son är sugen på att börja köra enduro igen och jag har några frågor som jag skulle vilja ha hjälp med utav er.

Som sagt min son vill börja nu igen, han är 15 år gammal jag vet inte vad som skulle passa honom. Han har kört lite innan och har tränat det så han har ändå lite koll på det. Han är 170cm lång och väger ungefär 55-60 kg. Har ni någon ide till enduro köp? jag kan nog tänkas gå till 25000 men inte mer. Är 4 takt eller 2 takt bäst?
            vilken modell är bäst? storlek?
            Han har kollat lite på honda crf 150 men jag har hört att dom kan vara lite klena? (eller har jag fel?)
            Vad kan vara bättre isåfall ?
            Kom gärna med förslag så fort som möjligt för han är så sugen. Tack, ha de gött //fightfoots :)

Comment

Originally posted by fightfoots View Post
              Hej, min son är sugen på att börja köra enduro igen och jag har några frågor som jag skulle vilja ha hjälp med utav er.

Som sagt min son vill börja nu igen, han är 15 år gammal jag vet inte vad som skulle passa honom. Han har kört lite innan och har tränat det så han har ändå lite koll på det. Han är 170cm lång och väger ungefär 55-60 kg. Har ni någon ide till enduro köp? jag kan nog tänkas gå till 25000 men inte mer. Är 4 takt eller 2 takt bäst?
              Han har kollat lite på honda crf 150 men jag har hört att dom kan vara lite klena? (eller har jag fel?)
              Kom gärna med förslag så fort som möjligt för han är så sugen. Tack, ha de gött //fightfoots :)
              125:a två-takt....

Comment

Originally posted by fightfoots View Post

Alltså jag har aldrig fått tillfälle att köra en själv men KTM 200 blir höjd till skyarna vart man än läser. Mer förlåtande än 125 tack vare mer effekt och vrid på lägre varv men inte lika hårig som en 250. Jag är själv på jakt efter en istället för min 450.

Comment

Tjenare,

Dags för hoj igen.. har tidigare kört 450 4-takt o 200 2-takt. Är lite sugen på KTMs 250 4-takt, hur är den i prestanda mellan tidigare nämnda motorer?
                  Kör mest för nöjet i skogen men blir även lite enduro slingor när tillfället finns.. 450n upplevde jag nästan lite klumpig och för effektfull därför jag funderade på 250, gillade bottendraget på låga varv så jag antar att 4-takt är det som gäller.
                  Har ni några förslag och synpunkter? Har hört att man ska sikta på -07 och framåt på ktm 250 då en ny motor kom..

Comment

Köpråd av billig grus-gris

Hej behöver lite tips angående hojköp.

Just nu har jag en ktm 950 motard men den har inte mycket att göra på grusvägen.

Jag skulle gärna vilja komplettera med en andra hoj men budgeten landar väldigt lågt, ca 10-13k max.

Har sneglat lite på olika ttr 600, xr 600 och dr 650 men jag skulle nog helst vilja ha en mindre/lättare hoj.

Jag har däremot krav på att hojen måste vara LV-reggad.

Finns det några tips på billiga, lätta, lv-reggade hojar förutom ttr/xr/dr?

Kollade lite på ktm 525 men många verkar vara oreggade och de som är lv-reggade är för nya/dyra

Comment

Hej

Har tänkt börja åka cross igen, och har bestämt mig för 250 fyrtakt. Jag funderar på antingen RMZ eller KXF, men sitter och grubblar på om man ska lägga några extra slantar på en ny maskin.
                      Jag är lite små nojig över hur tidigare ägare har skött servicen osv. Det är känns ju bättre när man vet hur maskinen är skött och så.

Fast jag vet inte kanske är dumt, vad tror ni?
                      Last edited by _wcc_; 05-25-2013, 08:42 PM.

Comment

Nytt är alltid nytt och har man råd så. Handlar man parallellimport eller fjolårsmodeller kommer man ju undan lite lindrigare.
                        http://www.fordonshandel.se/shop/pro...250-f-2012?tm=

Klart det finns bra beg 250f men är rätt övertygad det finns en bra knippe i lite mer slitet skick..

/J
                        Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
                        Gökuret KTM 350 SXF -12
                        Smygrökarn KTM 125 EXC -04

Blurren: Yamaha DT125 10V -82

The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

Comment

köp en till uppsättning fälgar !
                          Grus och 950 = himlen :)
                          Carla

Comment

Originally posted by *Carla View Post
                            köp en till uppsättning fälgar !
                            Grus och 950 = himlen :)
                            Carla
                            Nädu tvivlar på det. Sån jävla hård fjädring i motard-varianten av 950in och tror det blir ganska trixigt att få på offroad-fälgar på den. Dessutom är jag sugen på någon lätt, enkel och smidig hoj på grusvägen. Men kanske är så att min budget helt enkelt är för låg...

Comment

Originally posted by S-näs View Post
                              Nytt är alltid nytt och har man råd så. Handlar man parallellimport eller fjolårsmodeller kommer man ju undan lite lindrigare.
                              http://www.fordonshandel.se/shop/pro...250-f-2012?tm=

Klart det finns bra beg 250f men är rätt övertygad det finns en bra knippe i lite mer slitet skick..

/J
                              Tack, det blir nog att köpa därifrån. Riktigt bra priser :)

Comment

Originally posted by _wcc_ View Post
                                Tack, det blir nog att köpa därifrån. Riktigt bra priser :)
                                VSG. det finnes flera parallellimportörer, tex biketrade. Man kan även handla till bättre priser hos vanliga åf om de har något på lager. Gör man bara klart att man inte har möjlighet att handla till listpriser brukar de kunna hitta något intressant.

//J
                                Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
                                Gökuret KTM 350 SXF -12
                                Smygrökarn KTM 125 EXC -04

Blurren: Yamaha DT125 10V -82

The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

Comment

Working...
                                X