Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hojvalstråden den enda

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ktm 400 exc -02

Kör 400 exc -02 idag, efter 20 års uppehåll.. . Måste säga att jag är supernöjd. Kört hela hösten och vintern utan krångel. Ska dock sälja den för lite nyare, blev rejält biten igen så nu blir det mindre tävlingar framöver .. Intresserad?
    RIDE HARD
    Historik:
    Yamaha yz 80cc -79, -81.
    Husqvarna wr 125 -84 / Ktm 500 -84.
    Husqvarna 510 -91.
    Yamaha yz 250 -91.
    Honda cr 250 -92.
    Ktm exc 400 -02.
    Husqvarna 310 TE -10
    Honda CRF 450R -12

Comment

KTM 640 Duke, LC, Motard vad är skillnaden?

är det nån som kan förklara skillnaden? letar efter en 00-05.
      Last edited by AndersX; 01-22-2011, 11:25 PM. Reason: Inlägg flyttat och rubrik ändrad.
      Inte snabbast men har kul iaf!

Comment

Kort förklarat
        Motard = cross med landsvägshjul, från början en tävlingsform i Frankrike där man körde på en grus och asfaltbana.
        Duke = motard mer anpassad för stan/landsväg.
        LC4 = KTM:s 4-taktsspis, uppdaterad version från 03, finns som 400cc och 625cc. Finns även 640, 660 men cylindervolymen är fortfarande 625cc.

Comment

Tack Matte

Nu har du lyst upp vägen åt en villsen själ. Då vet jag bättre vad jag letar efter för sorts hoj.
          Inte snabbast men har kul iaf!

Comment

Husqvarna

Hej
            jag är i startgroparna att köpa en ganska fin husqvarna cr 125cc från 2002. Hur är Husqvarna generellt ? Kan typ Yamaha center hjälpa till med reparationer och inställningar om man har långt till märkesvärkstaden ?
            Hur är dom kostnadsmässigt, dyra reservdelar, är det lätt att få tag i dem? För det lutar mellan en yamaha och husqvarna, skulle bli jätteglad ifall nån har erfarenheter från märket som kan informera mig lite....PS:jag kommer köra crossDS.
            Last edited by yamahamannen; 01-26-2011, 03:16 PM. Reason: Glömde en grej.

Comment

Hej folket! Jag funderar som fan just nu om frågan är om jag är för liten för en 450? Är snart 16år, 184cm lång och väger 75kg. Jag kör en 250 2t nu men hade velat testa 4t sen och vet inte om man ska satsa på 250 eller 450? // mvh Kalle

Comment

Jag gick från 250 2-takt till 250 4-takt just för att effekten var för kraftfull i 2-taktarn, sen direkt när man började köra 4-taktarn så OJ vad man vågade köra fortare på partier man kycklat ur på med blårökarn...
                Så, kan du hantera din 250 2-takt fullt ut så kanske du klarar av en 450 4-takt, sägs att dom är ungefär likvärdiga i effekt!
                Bästa är att, får du chansen/möjligheten att prova nån utav dessa 4-taktare så gör det! Mycket svårt att försöka veta vad du klarar av och inte!

250 4-takt är något mer varvvilliga i motor än 450 och kräver kanske lite mer service men inget man ska behöva bli rädd för precis! Och som sagt, mer varvvilliga så behöver 250 4-taktarn kanske mer varv för att saker å ting ska hända men under den tiden jag hade min 250 4-takt så var jag helnöjd med effekten och det räckte för min del gott å väl, både enduro samt bana!

Med lite tålamod så svarar någon annan här också å ger mera tips

Comment

Originally posted by Markus1987 View Post
                  Jag gick från 250 2-takt till 250 4-takt just för att effekten var för kraftfull i 2-taktarn, sen direkt när man började köra 4-taktarn så OJ vad man vågade köra fortare på partier man kycklat ur på med blårökarn...
                  Så, kan du hantera din 250 2-takt fullt ut så kanske du klarar av en 450 4-takt, sägs att dom är ungefär likvärdiga i effekt!
                  Bästa är att, får du chansen/möjligheten att prova nån utav dessa 4-taktare så gör det! Mycket svårt att försöka veta vad du klarar av och inte!

250 4-takt är något mer varvvilliga i motor än 450 och kräver kanske lite mer service men inget man ska behöva bli rädd för precis! Och som sagt, mer varvvilliga så behöver 250 4-taktarn kanske mer varv för att saker å ting ska hända men under den tiden jag hade min 250 4-takt så var jag helnöjd med effekten och det räckte för min del gott å väl, både enduro samt bana!

Med lite tålamod så svarar någon annan här också å ger mera tips
                  Tack för svaret, fick lite till att fundera över där :) Hade gärna hört lite fler åsikter från andra. :)

Comment

Är det enduro eller crossmaskin du är ute efter då?

Comment

Är det enduro eller crossmaskin du är ute efter då?
                      enduro för det är det som jag huvudsakligen ska köra, men ska funka bra på crossbana också för från och med nu till hösten har jag möjlighet att träna cross i skolan med tränare. :)

Comment

Okej, men de jag nämnde tidigare var mer refererat till crossmaskinerna då Har själv nu en trevlig enduro maskin men har bara hunnit testa max 20min då man inte har nå vintersulor men de man testat är underbart i allafall Och el-start, guu va härligt! :D

Comment

Okej, men de jag nämnde tidigare var mer refererat till crossmaskinerna då Har själv nu en trevlig enduro maskin men har bara hunnit testa max 20min då man inte har nå vintersulor men de man testat är underbart i allafall Och el-start, guu va härligt! :D
                          Ja elstart värkar vara en härlig uppfinning köra stopp i en redig jävla backe eller nere i lera och vara trött som ett svin då är det inget kul att kick särskilt inte om den blir sur:P

Comment

Nä, å sen med gamla hojen som bara hade kick så halkade jag av massa ggr å de mådde inte stöveln eller foten bra av! Då när det var massa lera på alltså Annars funkade de ju
                            Fast jag är glad ändå att denna hoj har både och, alltid bra med kick om batteriet mår halvdant!!!
                            Last edited by Markus1987; 01-27-2011, 10:03 PM.

Comment

Efter endel forskande kring vilka hojjmärken samt årsmodeller mm mm mm som kan tänkas bli det bästa alternativet för mig så föll tillslut valet på en Fräsch YZF250 från -05.
                              Blir dock inget åka förrns till våren då cash till dubbdäcksbygge/bak(har dock fått ett dubbat enduroframdäck av svågern) inte finns atm & kring nästa löning är det ju nästan vår så det får vänta till nästa säsong. Bättre att lägga pengar på ett par stövlar så länge.

Comment

Vilken 500.a ska man ha på isen?

jag funderar på att köpa en hoj för isåkandet och är sugen på en 500 2-takt i så fall. Vilken ska man ha? varför? Antar att det är Honda eller kawa som gäller här. Vilken årsmodell? Svaga punkter? All info är välkommen!

Johnny

Comment

Working...
                                X