Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dagens MC-bild.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• *Carla
    replied
    Från en superfin helg, värd att minnas.
    området runt Säfsen

Leave a comment:

• *Carla
    replied
    Såg denna nere i Halmstad i helgen.
    superombyggd 701:a.
    Men för fin för att vara använd såg det ut som, fick inte pratat med ägaren tyvärr. Norskreggad

Leave a comment:

• Espinoza-se
    replied
    Ja, det klingar bekant. Det var en riktigt skön och trevlig hoj och den är saknad. Även om det nu är en sketagammal trotjänare så är jag nog på jakt efter någon liknande.

Leave a comment:

• JPT
    replied
    Originally posted by Espinoza-se View Post
    Tjena! Då hojtarmen börjat ge sig till känna och behovet av att återigen bestiga sadeln på en vild Ktm så bidrar jag gärna med min sista hoj innan det eviga uppehållet som nu börjar nå slutet. Ljuset i grusbusar-tunneln syns och dit skall jag igen...

Denna hojen var en av de absolut roligaste och bästa hojar jag haft och då har jag ägt några stycken...
    Hojen är en KTM som var strokad till 540cc direkt från fabriken. Det var även en liten startmotor monterad på den, också direkt från fabriken. Innan jag köpte den och hämtade den i Linköping så var det någon lycklig människa som sponsrades med denna hojen. Med tanke på att den var så pass anpassad direkt på fabriken med stroker-kit, 2 extra växlar och startmotor så måste det varit en grym förare som körde VM. Trots den stora motorn och antagligen även en vassare kam etc så var det en njutning att hantera den. Den var otroligt lättkörd och det var inga dolda överraskningar i form av hästkrafter som plötsligt exploderade eller liknande...

Jag minns inte vilken årsmodell det var men..
    Enl plasten, avgas rören å svingen så ser det ut att vara 2001-2002
    Last edited by JPT; 07-08-2022, 01:06 PM.

Leave a comment:

• Espinoza-se
    replied
    Tjena! Då hojtarmen börjat ge sig till känna och behovet av att återigen bestiga sadeln på en vild Ktm så bidrar jag gärna med min sista hoj innan det eviga uppehållet som nu börjar nå slutet. Ljuset i grusbusar-tunneln syns och dit skall jag igen...

Denna hojen var en av de absolut roligaste och bästa hojar jag haft och då har jag ägt några stycken...
    Hojen är en KTM som var strokad till 540cc direkt från fabriken. Det var även en liten startmotor monterad på den, också direkt från fabriken. Innan jag köpte den och hämtade den i Linköping så var det någon lycklig människa som sponsrades med denna hojen. Med tanke på att den var så pass anpassad direkt på fabriken med stroker-kit, 2 extra växlar och startmotor så måste det varit en grym förare som körde VM. Trots den stora motorn och antagligen även en vassare kam etc så var det en njutning att hantera den. Den var otroligt lättkörd och det var inga dolda överraskningar i form av hästkrafter som plötsligt exploderade eller liknande...

Jag minns inte vilken årsmodell det var men..

Leave a comment:

• JPT
    replied
    Originally posted by Yxan View Post
    En pryl som köptes här via SOE för 10-13år sedan?
    Hade varit kul att hitta tråden... men ha inte lyckats.

Click image for larger version

Name:	
Views:	0
Size:	363.3 KB
ID:	1002880
    10 år sen....

https://forum.soe.se/forum/soe-svens...gen#post609951

Leave a comment:

• Yxan
    replied
    En pryl som köptes här via SOE för 10-13år sedan?
    Hade varit kul att hitta tråden... men ha inte lyckats.

Name:	
Views:	0
Size:	363.3 KB
ID:	1002880

Leave a comment:

• Yxan
    replied
    Oden: Ja den där bommen snärtade man inte förbi så enkelt

Nåt speciellt att ta 690 ut efter Endurospåren.

Name:	IMG_4867.jpg
Views:	173
Size:	510.4 KB
ID:	1002870

Leave a comment:

• oden
    replied

Name:	20220612_205028.jpg
Views:	195
Size:	473.7 KB
ID:	1002867 thou shall not pass.

Leave a comment:

• red8
    replied
    Dalsland, de tre år gamla stövlarna håller fortfarande tätt ! : )

Åker ju först, ser framför mig en avbarkad blank trädstam på snedden under vattnet (i fantasin)....åkare 2 kunde stå o åka i mitt spår, gick ivartfall inte över stövelkanten även om det var nära.

Click image for larger version  Name:	Vattenpassage_Dalsland.jpg Views:	0 Size:	749.8 KB ID:	1002861

Leave a comment:

• *Carla
    replied
    Fränt!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Leave a comment:

• red8
    replied
    Helgtur Bohuslän/Dalsland / Värmland

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
    Last edited by red8; 07-08-2022, 08:19 PM.

Leave a comment:

• MatteE
    replied
    Originally posted by LasseA View Post
    Provar att ladda upp fr�n datorn, nya d�ck till min 250, f�r se hur de funkar.
    �r det maxxis 6006?

Sorry sÃ¥g att nÃ¥n redan frÃ¥gat :) Tänkte testa 6006 jag med nästa byte. Gärna feedback hur du upplever det framöver 😊ðŸ‘

Leave a comment:

• red8
    replied
    Ljusgrön försommarprakt gillar det ! : )

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Leave a comment:

• LasseA
    replied
    Spännande underlag, däcken fungerar nästan bättre än väntat.

Skickat från min AC2003 via Tapatalk

Leave a comment:

Working...
X