Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dagens MC-bild.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by red8 View Post

Framdäcket ser ut att vara Mitas E-09, men bakdäcket kan jag inte klura ut vad det är för ngt ?
    Rejält mönsterdjud ivartfall
    Stämmer, bakdäck är Maxxis M6006, från (Däckonline).
    Go for slow, light is right.

Comment

Provar att ladda upp enbart ett foto, nya framdäcket på min K75.

Skickat från min AC2003 via Tapatalk

Comment

En perfekt dag för lite skogsvägar på väg till Hedströms motor i Askersund.

Comment

Spännande underlag, däcken fungerar nästan bättre än väntat.

Comment

Ljusgrön försommarprakt gillar det ! : )

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Comment

Originally posted by LasseA View Post
              Provar att ladda upp fr�n datorn, nya d�ck till min 250, f�r se hur de funkar.
              �r det maxxis 6006?

Sorry sÃ¥g att nÃ¥n redan frÃ¥gat :) Tänkte testa 6006 jag med nästa byte. Gärna feedback hur du upplever det framöver 😊ðŸ‘

Comment

Helgtur Bohuslän/Dalsland / Värmland

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
                Last edited by red8; 07-08-2022, 09:19 PM.

Comment

Fränt!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

Dalsland, de tre år gamla stövlarna håller fortfarande tätt ! : )

Åker ju först, ser framför mig en avbarkad blank trädstam på snedden under vattnet (i fantasin)....åkare 2 kunde stå o åka i mitt spår, gick ivartfall inte över stövelkanten även om det var nära.

Click image for larger version  Name:	Vattenpassage_Dalsland.jpg Views:	0 Size:	749.8 KB ID:	1002861

Comment

Click image for larger version

Name:	20220612_205028.jpg
Views:	200
Size:	473.7 KB
ID:	1002867 thou shall not pass.

Comment

Oden: Ja den där bommen snärtade man inte förbi så enkelt

Nåt speciellt att ta 690 ut efter Endurospåren.

Name:	IMG_4867.jpg
Views:	176
Size:	510.4 KB
ID:	1002870

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

En pryl som köptes här via SOE för 10-13år sedan?
                          Hade varit kul att hitta tråden... men ha inte lyckats.

Name:	
Views:	0
Size:	363.3 KB
ID:	1002880

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Originally posted by Yxan View Post
                            En pryl som köptes här via SOE för 10-13år sedan?
                            Hade varit kul att hitta tråden... men ha inte lyckats.

Name:	
Views:	0
Size:	363.3 KB
ID:	1002880
                            10 år sen....

https://forum.soe.se/forum/soe-svens...gen#post609951

Comment

Tjena! Då hojtarmen börjat ge sig till känna och behovet av att återigen bestiga sadeln på en vild Ktm så bidrar jag gärna med min sista hoj innan det eviga uppehållet som nu börjar nå slutet. Ljuset i grusbusar-tunneln syns och dit skall jag igen...

Denna hojen var en av de absolut roligaste och bästa hojar jag haft och då har jag ägt några stycken...
                              Hojen är en KTM som var strokad till 540cc direkt från fabriken. Det var även en liten startmotor monterad på den, också direkt från fabriken. Innan jag köpte den och hämtade den i Linköping så var det någon lycklig människa som sponsrades med denna hojen. Med tanke på att den var så pass anpassad direkt på fabriken med stroker-kit, 2 extra växlar och startmotor så måste det varit en grym förare som körde VM. Trots den stora motorn och antagligen även en vassare kam etc så var det en njutning att hantera den. Den var otroligt lättkörd och det var inga dolda överraskningar i form av hästkrafter som plötsligt exploderade eller liknande...

Jag minns inte vilken årsmodell det var men..

Comment

Originally posted by Espinoza-se View Post
                                Tjena! Då hojtarmen börjat ge sig till känna och behovet av att återigen bestiga sadeln på en vild Ktm så bidrar jag gärna med min sista hoj innan det eviga uppehållet som nu börjar nå slutet. Ljuset i grusbusar-tunneln syns och dit skall jag igen...

Denna hojen var en av de absolut roligaste och bästa hojar jag haft och då har jag ägt några stycken...
                                Hojen är en KTM som var strokad till 540cc direkt från fabriken. Det var även en liten startmotor monterad på den, också direkt från fabriken. Innan jag köpte den och hämtade den i Linköping så var det någon lycklig människa som sponsrades med denna hojen. Med tanke på att den var så pass anpassad direkt på fabriken med stroker-kit, 2 extra växlar och startmotor så måste det varit en grym förare som körde VM. Trots den stora motorn och antagligen även en vassare kam etc så var det en njutning att hantera den. Den var otroligt lättkörd och det var inga dolda överraskningar i form av hästkrafter som plötsligt exploderade eller liknande...

Jag minns inte vilken årsmodell det var men..
                                Enl plasten, avgas rören å svingen så ser det ut att vara 2001-2002
                                Last edited by JPT; 07-08-2022, 02:06 PM.

Comment

Working...
                                X