Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dagens MC-bild.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ang. inlägget ovan :
    Lade in bild via "upload attachments" då jag inte lyckas via knappen "image" som har fungerat förut, använder PC....hmm

Comment

Originally posted by red8 View Post
      Ang. inlägget ovan :
      Lade in bild via "upload attachments" då jag inte lyckas via knappen "image" som har fungerat förut, använder PC....hmm
      Felet åtgärdat.

Comment

Styrlagerbyte nr 2 på +9600mil, vred på övre gaffelkronan efter att ha dragit ur gaffelbenen,
        förstår varför det kallas för "saloondörrar" när lagret är dags att byta. = )

Konsulterade Gbg.s högst rankade mcmek-firma för byte o montering av det nedre lagret, tanken är o pilla ihop resten själv.

Click image for larger version  Name:	Byte_styrlager.jpg Views:	32 Size:	451.2 KB ID:	1000997
        Last edited by red8; 3 weeks ago.

Comment

Viktig service
          Vad är det för domkraft/mc-lyft du har?

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Originally posted by Yxan View Post
            Viktig service
            Vad �r det f�r domkraft/mc-lyft du har?
            Den här :

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Comment

Drog av ena bulten på överfallet när den skulle lossas för ett bra tag sedan,urborrad och helicoil gjort av kunniga, funktionen återställd.
              Liten momentnyckel uppsatt på inköpslistan ! : )

Click image for larger version

Name:	Helicoil.jpg
Views:	78
Size:	476.9 KB
ID:	1001049

Comment

Ett tips angående helicoil, finns även ett fabrikat som heter "Recoil",har då även småsatser med borr gängtapp och 10 insatsgängor, brukar ligga bra till i pris.

Comment

Originally posted by LasseA View Post
                  Ett tips angående helicoil, finns även ett fabrikat som heter "Recoil",har då även småsatser med borr gängtapp och 10 insatsgängor, brukar ligga bra till i pris.
                  Tack för tipset, skall försöka att inte hamna i den situationen igen, men skall ha den i "bakfickan" ifallatt.

Comment

En härlig tur

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

Click image for larger version  Name:	20210403_144737.jpg Views:	0 Size:	438.5 KB ID:	1001084 Click image for larger version  Name:	20210403_144718.jpg Views:	0 Size:	415.3 KB ID:	1001083
                        Hårt men slirigt. Bättre om man kör i minusgrader.

Comment

Instämmer med Oden, slirigt.. dock "sockersnö", snö upp till knä..
                          Provade ta sig ut på lokala enduroslingan.. men man får nog vänta 2veckor till.
                          Skogen ser hemsk ut, plockepinn efter vinterns otroliga snömängder, tösnö och blåst.
                          Blir några timmar med motorsåg och röja spåren i vår.

Click image for larger version

Name:	210403.jpg
Views:	41
Size:	470.3 KB
ID:	1001093

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Working...
                          X