Announcement

Collapse
No announcement yet.

Val av crossbuss! Den officiella tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Originally posted by Finlir View Post
    Mja, jag är ganska säker på att det är den längre modellen jag har, och där går hojen inte in rakt, i varje fall inte i mitten av skåpet. Men jag har inte stenkoll på modellerna och kan ha fel. Men oavsett blir det nog svårt att få in två hojar om du monterar ett quickload.
    Kolla regnumret på transportstyrelsen.se eller i appen. Där kan du se registrerad lastutrymmeslängd. lastutrymmeslängd L1 = 2260mm och L2 = 2580mm. L2 är lite förlängd efter bakaxeln med ett större överhäng och det syns ganska tydlig skillnad mellan L1 och L2 rent visuellt. Vore schysst om du kunde kolla upp det.

    Kommer nog att vara ytterst sällan jag ska ha 2st hojar i och då får jag väl bara haka lös quickloaden när det väl sker. Det är ju snabbfästen på den så.
    Attached Files
    Last edited by Bearwood; 04-27-2017, 01:53 PM.

    Comment


      Ser man på, då har jag lärt mig något idag. Jag har den korta modellen, vilket borde innebära att du kan lasta hojen på vilken ledd du vill i den längre modellen. Jag tar tillbaka (nästan) allt jag sagt. :)

      Comment


        Originally posted by Finlir View Post
        Ser man på, då har jag lärt mig något idag. Jag har den korta modellen, vilket borde innebära att du kan lasta hojen på vilken ledd du vill i den längre modellen. Jag tar tillbaka (nästan) allt jag sagt. :)
        Ok, ja man lär så länge man lever. Tack för att du kollade upp det. Nu ska jag leta efter en L2-modell.

        Comment


          Jag har den långa modellen och hojen går rakt in med god marginal. Lastar hojen på en minut blankt, utan quickload.
          offroadtouring.se

          Comment


            Nu har jag även börjat titta lite på VW Transporter T5. 2,5:orna verkar vara mest problemtyngda av dessa och likt Trafic/Vivaro/Primastar käka växellådor. Hittar allt för många repobjekt som gått allt mellan 20-30K mil. Ofta växellådshaveri som sagt, men har hittills bara sett det på 2,5:or.

            Men hur är det då med 1,9:an? Någon som har erfarenhet av den motorn i T5:an?

            Comment


              Originally posted by Micke S View Post
              Japp, är trångt på alla håll,har du styrhöjare, bara glöm. Micke
              Trångt okej, men går en vanlig endurohoj in i en NV200? Jag blev nyfiken på den då jag såg att priset, skatten och soppaförbrukningen var nästan hälften av den Expert jag hade nyss.
              Last edited by fiBula; 05-11-2017, 10:51 PM.
              Såld: EXC350F-17 FC250-15 Te125-14 Exc-F350-13 Yz250F-14 Exc-F350SD-14 Yz250F-12 Sx250-12 Sx350F-11 Exc450F-09 Exc250F-08 SX450F-10 SX250F-11 EXC200-10 KLX450R-08 SX250F-08 SX250F-08 SX250F-07 RM125-07 RM125-06 TE450-07 KXF250-07 KX85-06 SXC625-05 CRF250X-05 SX85-05 KX250F-04 KX85-03 WR250-03 XR80R-02 FE400-00 WR250-01 SX50-01 KLX650R-95 CR250R-98 MM50-80 CR500R-98 TC610-98 WR360-94 XR600R-91 XR600R-91 TT350-89 XS750V-82 TT350-88 KX250/600-87 XR500-82 DT250-81 DT125LC-82 Wr400-78

              Comment


                Originally posted by Bearwood View Post
                Nu har jag även börjat titta lite på VW Transporter T5. 2,5:orna verkar vara mest problemtyngda av dessa och likt Trafic/Vivaro/Primastar käka växellådor. Hittar allt för många repobjekt som gått allt mellan 20-30K mil. Ofta växellådshaveri som sagt, men har hittills bara sett det på 2,5:or.

                Men hur är det då med 1,9:an? Någon som har erfarenhet av den motorn i T5:an?
                Kör 1.9 t5.
                Trött men går billigt.

                Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

                Comment


                  Originally posted by bezerk View Post
                  Kör 1.9 t5.
                  Trött men går billigt.

                  Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
                  Trött har jag förstått att den är, men det kan jag leva med om det är priset man får betala för att få en driftsäker bil.

                  Det är ju trots allt det som finns på insidan som är viktigast (Lasten).

                  Comment


                    Originally posted by Bearwood View Post
                    Trött har jag förstått att den är, men det kan jag leva med om det är priset man får betala för att få en driftsäker bil.

                    Det är ju trots allt det som finns på insidan som är viktigast (Lasten).
                    Absolut. Att den går billigt och driftsäkerhet topp är prio 1.
                    Helnöjd

                    Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

                    Comment


                      Originally posted by fiBula View Post
                      Trångt okej, men går en vanlig endurohoj in i en NV200? Jag blev nyfiken på den då jag såg att priset, skatten och soppaförbrukningen var nästan hälften av den Expert jag hade nyss.
                      Bump. Ny säsong, gamla funderingar )
                      Såld: EXC350F-17 FC250-15 Te125-14 Exc-F350-13 Yz250F-14 Exc-F350SD-14 Yz250F-12 Sx250-12 Sx350F-11 Exc450F-09 Exc250F-08 SX450F-10 SX250F-11 EXC200-10 KLX450R-08 SX250F-08 SX250F-08 SX250F-07 RM125-07 RM125-06 TE450-07 KXF250-07 KX85-06 SXC625-05 CRF250X-05 SX85-05 KX250F-04 KX85-03 WR250-03 XR80R-02 FE400-00 WR250-01 SX50-01 KLX650R-95 CR250R-98 MM50-80 CR500R-98 TC610-98 WR360-94 XR600R-91 XR600R-91 TT350-89 XS750V-82 TT350-88 KX250/600-87 XR500-82 DT250-81 DT125LC-82 Wr400-78

                      Comment


                        Någon som har eller har testat "nya" Transit custom" den som kom -14? Får bra kritik på de test jag sett på yt. Behöver 3-sits. Den äldre transiten verkar ngt större i skåpet dock.
                        brum

                        Comment

                        Working...
                        X