Announcement

Collapse
No announcement yet.

Val av crossbuss! Den officiella tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Val av crossbuss! Den officiella tråden

Jag har blivit sugen på att köpa mig en crossbuss på senare tid.. Har kollat på bussar i storleksklass med Vw transporter från runt mitten av 90 talet. Hur fungerar en sådan som crossbuss? Ryms det ett par hojar i en sådan eller är det optimistiskt?

//EDIT: den här tråden blir den officiella för frågor ang val av crossbussar! Mvh Mattsson
    Last edited by Mattsson; 04-02-2009, 08:13 AM.

Hmm, inte riktigt vad jag letade efter..

Comment

Kör själv med en VW Transporter TDI 97'a utan problem.
      2 hojar går in. Bara en fråga om fart när man lastar.
      Lastar själv in 1st 250F, 1st 150F, 1st elverk, ÖB's vingliga depåtält, utrustning för 2 pers, verktygslåda, bränsle, vatten samt några öronproppar.
      Ev en grill, 12V kylbox och nåra öl om det är tal om Stångebro.
      Önskvärt skulle vara lite högre itak, så man lite lättare kan stå inne och byta om såhär års.

Comment

Ok, tack Hamaya!

Comment

Har en transporter lång (och hög) ´97
          Två hojar går hur bra som helst, tre har körts utan problem.
          Speed kills!
          Live forever - Ride a four stroke

Comment

Val av crossbuss!

Efter några års uppehåll från crossåkandet så är det nu dags att ta upp det igen då suget är för stort ekonomin äntligen går ihop.

Dock är det ju så att man inte bara ska ha en välfungerande hoj utan man behöver en transportbil som ska fungera också.
            Så frågan är nu då vad man ska välja? Har kikat lite på Transporters, Vitos, sprinters årsmodell 95-00, men jag har lite svårt att välja.
            Enda igentliga kravet jag har är att det ska gå in två hojjar och all utrustning. Då mina bilkunskaper är lite sisodär så undrar jag vad ska jag välja?

Comment

Jag vet inte, men du kanske skall skriva vad den får kosta...

Comment

Oj de glömde jag visst, hade väl tänkt mig allt mellan 20-40 tusen.

Comment

Gammal tråd, jag vet. Men jag hittade ingen lämplig.

Jag är lite skeptiskt till höjden i skåpet på VW Transportern.

En motorcykel är ju nästan 130 cm hög och enligt vad jag har hittat så är inte skåpet på en sådan bil inte mer än 140cm högt.

Går det att få in en crf 250 på ett vettigt sätt i en Transporter? Någon som har en bild på hur det ser ut när mc:n står inne i en liknade bil?

edit: Jag funderar på att införskaffa något liknande, därför jag undrar.

Comment

Originally posted by magnushedin View Post
                    Jag är lite skeptiskt till höjden i skåpet på VW Transportern.

En motorcykel är ju nästan 130 cm hög och enligt vad jag har hittat så är inte skåpet på en sådan bil inte mer än 140cm högt.

Går det att få in en crf 250 på ett vettigt sätt i en Transporter? Någon som har en bild på hur det ser ut när mc:n står inne i en liknade bil?

edit: Jag funderar på att införskaffa något liknande, därför jag undrar.
                    grannen har en sån vi brukar använda, har ingen bild men 2st CRF 250X går in utan problem, på håret med min men då har jag extra höga styrhöjare på.

Comment

Har en T4 -96 inga problem att köra 2 hojar, kört 3 men de var lite bökiga att backa in den sista.
                      Höjden är bra, jag har högstyre + styrhöjare + 100kg fjädrar (så den är hög) och de går in utan problem.

Lastat, wr 450, drz 400, ktm 525,400,250 gasgas 450, honda 250x

dock aldrig någon blårykare
                      2 hjul i backen ? ...då går det för sakta.....

http://www.davidssonmedia.com

Passiv medlem (bara gathoj)

Comment

Okej, det är en crf 250x jag tänker lasta så det låter ju bra. Tack för svaren.

Väl inne i bilen, hur spänner ni fast motorcyklarna?

Comment

Ford Express

Hej,

Någon som vet något om Ford Express -99 (Disel).

Vad skall man akta sig för?

//Jonas

Comment

Originally posted by felixliter View Post
                            Hej,

Någon som vet något om Ford Express -99 (Disel).

Vad skall man akta sig för?

//Jonas
                            FORD ska du akta dig för...
                            Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Working...
                            X