Announcement

Collapse
No announcement yet.

crossdäck på lager i stockholm?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

crossdäck på lager i stockholm?

nån här som vet på rak arm vilken butik i stockholm som har cross/endurodäck hemma på lager just nu?
    450exc m dekaltrim

ta dig till kallhälls bil o motor, de ha lite blandat michelin kyoto och maxxis

finns säkert nått som passar dig, de hade iallafall däck hemma igår

Comment

Forsell Motor i Sollentuna har säkert.
      Enduro förenar gjyttja med nöje!

Comment

thx.,., vankas crossbana till helgen :D
        450exc m dekaltrim

Comment

Inte för att verkar konstig men vad är det för hojbutik som säljer lite mx/enduro/offroadgrejor som inte har däck hemma nu? Eller misstänker du att dem är slutsåld kanske?
          /Stevethebrit

GasGas EC300

Comment

MC-Proffsen har (hade sist jag var där...)

Comment

Originally posted by stevethebrit View Post
              Inte för att verkar konstig men vad är det för hojbutik som säljer lite mx/enduro/offroadgrejor som inte har däck hemma nu? Eller misstänker du att dem är slutsåld kanske?
              För oss söder om stan är det inte så självklart, lättast är att dra till Södertälje för att hitta delar på stört, ett jävla åkande för smågrejer

Comment

Kolla med MÖR i Sö`tälje. Säljer bla Bridgestone och har mycket hemma.

Comment

Ring och kolla med Powerbike arlandastad. Var där ikväll och panikhandlade en framtoffla till teneren och blev förvånad över hur stort däcklager dom hade. Innan har det ju stått ett gäng däck i en hörna, nu var det ett hyggligt sortiment iaf.
                  //Tobbe
                  Bepansrat garage försett med larm och totalt galen hojägare....

Comment

Originally posted by stevethebrit View Post
                    jo, man kan ju tycka det är en självklarhet att alla *seriösa* hojbutiker borde ha de vanligaste däcken med de rätta dimensionerna.,.,Men efter många timmars slösande i bilen tillåfrån så ledsnar ma ganska snabbt på att vända hem tomhänt.,

som pelle sade, ni i norrort har ju blivit välsignade med hojbuitker, medans vi slödder i söderort får ringa runt som galningar

och jag erkänner, denna tråd var en typisk latmaskstråd från min sida :D

men tack ändå folks!
                    450exc m dekaltrim

Comment

Kolla med AMX annars, han brukar ha hemma

Ligger lite dolt i hantverksbyn där man svänger av huddingevägen mot Botkyrkabanan.

http://kartor.eniro.se/query?what=ma...=1&search_word=
                      2 hjul i backen ? ...då går det för sakta.....

http://www.davidssonmedia.com

Passiv medlem (bara gathoj)

Comment

Originally posted by Raggarn View Post
                        jo, man kan ju tycka det är en självklarhet att alla *seriösa* hojbutiker borde ha de vanligaste däcken med de rätta dimensionerna.,.,Men efter många timmars slösande i bilen tillåfrån så ledsnar ma ganska snabbt på att vända hem tomhänt.,

som pelle sade, ni i norrort har ju blivit välsignade med hojbuitker, medans vi slödder i söderort får ringa runt som galningar

och jag erkänner, denna tråd var en typisk latmaskstråd från min sida :D

men tack ändå folks!
                        Hur långt är det igenom sthlm? 3mil? Åker man runt stan om det går, hur långt är det då? 8-10mil? Här får man snällt åka 6-10 mil enkel resa för att hämta ett däck, samt den vanliga proceduren = sitta och ringa runt först och sondera terrängen, och hoppas på att någon har passande däck hemma.. Lika bra att beställa själv direkt, så slipper man ringa till 10 olika handlare och få svaret "nej det har vi inte! Men vi kan ta hem det om du vill.. vi borde ha det här om en vecka"
                        Ja det kan jag oxå göra, och då borde jag ha det om 2 dagar!
                        Sedan klagar dom på att folk handlar däck på postorder

Tror att det här med dålig lager hållning på däck är ett problem i hela Sverige..
                        Tidigare synder. XT600, XR600, XR650, WR400, EXC250, XTZ750 super ténéré.

-Uppdaterad version nu med dyslexi och dyskalkyli-

Offroad åkare borde få kulturbidrag, för att dom håller stigarna rena!

Comment

Det kanske inte är så konstigt med "konkurs-tråden" ändå. Om en "crossbutik" har ingen 18"/19" o 21" hemma så skulle jag aldrig gå dit igen iaf.
                          /Stevethebrit

GasGas EC300

Comment

Skillnaden är Lizzard att du slipper sitta i en jävla kö bara för att du skall norr<->syd. Dina 10 mil går fan så mycket fortare än våra 3... Falling down känns väldigt trovärdig, när man fastnar i en satansjävla tittkö

Comment

som sagt, jag bryr mig inte om antal mil.
                              rent hypotetiskt kan det ta 2 timmar för mig att köra 5 mil i halv/helrusningstrafik.

och eftersom min tid är mer dyrbar än ett antal fjuttiga 10 liter diesel så blir man ganska mätt på att komma hem tomhänt.
                              450exc m dekaltrim

Comment

Working...
                              X