Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bhp boost high power?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bhp boost high power?

Nån som prövat eller tror att denna produkt fungerar och kan ge 10-25% effektökning?

Mvh en Nyfiken Markus

Har inte provat, men det är ju 1:a april...
    Om det vore så enkelt att höja effekten, tror du inte att småföretagen som Honda t.ex. hade gjort det från början?
    Jag hade sparat mina pengar till annat!

Comment

satt en "tändförstärkare" på min 125a när jag köpte den, tog bort den ganska omgående (en sak mindre som kan krångla), märkte ingen skillnad alls i varken effekt eller att den blev svårare att starta.

Håller med föregående talare, lägg pengarna på nåt vettigare.

/Mange

Comment

Okej då vet jag lät alldeles för bra för att va sant, men som sagt om de nu är så bra som dom säger varför använder inte större företag utav denna makalösa manick

Comment

Det finns flera liknande manicker på marknaden, alla påstår samma sak...
          icat tex: http://www.icatusa.com/
          Last edited by Dr Danne; 04-02-2008, 11:13 AM.
          Bäst i test!

Comment

Men hur kan ni tvivla när det finns så tydliga testresultat...

"Sjukt mycket bättre vrid" - "Massor med mer effekt" - "Den botade min aids och lepra"

Vore det en seriösare produkt kanske bänkningstester och oberoende testinstitut (a la hudkräm) ett bättre sätt att påvisa resultat.

Comment

Jag borde slå mig in på markanden

Skulle sälja en revolutionerande enhet i tudelat utförande, enkelt handmanövrerad och specialgjord för att förkorta tändningsvägen, ger direkt bättre --- osv kallad "knips"

dvs en avbitare för att kapa sladden 1 cm, ger kortare tändningsväg och ... nah...

Däremot på en 2T kan man säkert få ut 20% mer på en rätt injusterad avgassida (om den är sådär från början) längden är tex otroligt viktig för vid vilket varv du får bäst flås ur motorn.. hmm, nu snackar jag skoter igen... *muttrar*
              men det borde vara detsamma med MC *skiner upp igen*

//CY
              Går det inte med våld så har du använt för lite, mektips nr1
              Gick det sönder av mektips nr 1 så var det ju redan trasigt.

Comment

Denna uppfinning har varit på tråden förut.. Här finns en länk till ett moppe forum där aktiviteten i test tråden tvärt avstannade.. Först efter att grabbarna började prata om att öppna lådan. https://forum.soe.se/showthread.php?p=322211#post322211

Mr felix, du va väl medlem i det där forumet, kan inte du posta där och fråga om någon vågat öppna boxen? Folket har rätt att veta!
                Tidigare synder. XT600, XR600, XR650, WR400, EXC250, XTZ750 super ténéré.

-Uppdaterad version nu med dyslexi och dyskalkyli-

Offroad åkare borde få kulturbidrag, för att dom håller stigarna rena!

Comment

Läste tråden.
                  Vad jag kan se så kommer ju en ifrån början pessimistisk kille(Casal), som också verkar vara den som anstränger sig hårdast för att komma fram till hurvida den funkar eller ej, fram till att den funkar? Eller har jag missuppfattat inlägget halvvägs ner på sista sidan?
                  Denna webbplats är till salu! moppenet.com är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, moppenet.com har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!

Comment

Jag vet inte hur mycket jag litar på ett testresultat där de enda riktiga mätvärdena är "upplevd effekt" och "jag hann upp i 9000rpm på fyrans växel på samma sträcka". Det finns ganska många faktorer som påverkar hur höga varv du hinner upp i på en vägsträcka. När jag tog av ljuddämparen på min YZ upplevde både jag och mina grannar en OFANTLIG effektökning, men fortare gick den inte..

Största beviset för hur oseriös denna produkt är ligger väl i kommentarerna från killen som verkar ha fixxat prylarna och har direktkontakt med tillverkare/återförsäljare. När det blir snack om att öppna en låda hotar han först med att man kan bli stämd för att man öppnar en patentskyddad produkt, sen försöker han på en massa sätt och vis växelvis hota och muta för att få folk att inte öppna lådan... Vore det en seriös fungerande produkt skulle väl först och främst ett seriöst, opartiskt testcenter få testa produkten? Sen skulle det väl inte göra nåt att man öppnade lådan och såg vilken typ av magiska komponenter som orsakade denna 20%-iga effektökning genom att minska gnistlängden med en halv millimeter?

Problemet med såna här produkter är väl att folk som vill tro på nåt är hur lättlurade som helst. Förstår man dessutom inte riktigt hur saker och ting fungerar så litar man ju på folk som "vet bättre", och en patentskyddad makapär måste ju fungera, eller hur?

Comment

Att sedan firmans mobil nr, inte är registrerat! Är inte heller något som låter seriöst i mina öron Läser man på deras sida om de tester de har gjort, så står det bara typ rm 125, oj vilken skillnad! Den blev som en ny hoj, effekten höjdes otroligt mycket!... Jaha var är underskriften på det då? Var är bänk pappren? Och även om dom bänkar 20 hojar, hur ska man veta att det är boxen som gör effekt skillnaden, och inte en annorlunda bestyckning

Det samma gäller ju deras provkörningar, om man provkör en gammal hoj hur vet man då att det är boxen som gör att den går mirakulöst mycket bättre, än den liknande hojen utan box???
                      Tidigare synder. XT600, XR600, XR650, WR400, EXC250, XTZ750 super ténéré.

-Uppdaterad version nu med dyslexi och dyskalkyli-

Offroad åkare borde få kulturbidrag, för att dom håller stigarna rena!

Comment

Testa/utvärdera BHP-kit 2 och 4-takt här på SOE !

Hej på er killar!

Först vill jag säga att det är jag som har utvecklat dessa BHP-boxar!
                        Tyvärr känns det som att denna tråd har urartat lite på ett negativt sätt.
                        Jag har arbetat i över fem år med att ta fram de boxar som finns idag.

Det tester som har gjort på Moppenet med yngre intressenter blev inte
                        riktigt seriöst från deras sida, fler mopeder skulle testas innan det blev officiellt mm.
                        Ett mycket viktigt tillägg är att de boxar som testades är utvecklade för crossmotorer osv inte för "svaga" mopedmotorer med diverse olika speciella och konstiga tändsystem.
                        Vidare var det likaså en äldre utgåva av BHP som inte är lika kraftfull som den idag PRO modellen.
                        Vi på HTI RACING såg det hela som att det kunde vara värt att kika på mopedsidan också nu när det fungerar mycket väl på cross och andra motorer.
                        Dock så är detta område numer lagt i standby då det krävs otroligt många olika boxar för att matcha dessa varierande tändsystem på mopeder och scootrar.

Ni ska inte bara hänga upp er på % effektökning utan den förstärkning av vridmoment/karaktär samt respons man erhåller i motorn, givetvis ökar effekten men varierar otroligt mellan olika motorer, bänkning kommer med riktiga siffror snart.

För att än en gång påvisa att jag är 100% seriös och mer än så med detta + att det verkligen fungerar så låter jag gärna 2 st personer här på SOE få låna BHP-kit.
                        Se det som ett oberoende test där ni själv får se hur dom fungerar.
                        Då blir det också era egna ord och inte mina..

Gärna 1 st 2-taktare t ex 85-500cc och 1 st 4-taktare 150-650cc för att påvisa bredden av BHP.
                        Ni får själv komma överens om vem som vill testa.
                        OBS! Det handlar om utlåning dvs vill ni behålla kiten får ni betala dom.
                        De personer (2 st) som vill testa kan maila mig så skickar jag ut kiten.

Vill ni skicka kiten mellan er så fler får testa så är det OK för mig!

Kära vänner, är det något mer ni undrar eller vad som helst,
                        hör av er direkt till mig för att få korrekta svar

Ps. bänkning är väldigt på G, info kommer på hemsidan..

Bästa Hälsningar
                        Magnus
                        info@hti-racing.com

Originally posted by MarkusN View Post
                        http://www.hti-racing.com

Nån som prövat eller tror att denna produkt fungerar och kan ge 10-25% effektökning?

Mvh en Nyfiken Markus
                        Last edited by Power to win..; 04-06-2008, 10:10 PM.
                        www.hti-racing.com

Comment

Originally posted by Power to win.. View Post
                          Hej på er killar!

Först vill jag säga att det är jag som har utvecklat dessa BHP-boxar!
                          Tyvärr känns det som att denna tråd har urartat lite på ett negativt sätt.
                          Jag har arbetat i över fem år med att ta fram de boxar som finns idag.

Det tester som har gjort på Moppenet med yngre intressenter blev inte
                          riktigt seriöst från deras sida, fler mopeder skulle testas innan det blev officiellt mm.
                          Ett mycket viktigt tillägg är att de boxar som testades är utvecklade för crossmotorer osv inte för "svaga" mopedmotorer med diverse olika speciella och konstiga tändsystem.
                          Vidare var det likaså en äldre utgåva av BHP som inte är lika kraftfull som den idag PRO modellen.
                          Vi på HTI RACING såg det hela som att det kunde vara värt att kika på mopedsidan också nu när det fungerar mycket väl på cross och andra motorer.
                          Dock så är detta område numer lagt i standby då det krävs otroligt många olika boxar för att matcha dessa varierande tändsystem på mopeder och scootrar.

Ni ska inte bara hänga upp er på % effektökning utan den förstärkning av vridmoment/karaktär samt respons man erhåller i motorn, givetvis ökar effekten men varierar otroligt mellan olika motorer, bänkning kommer med riktiga siffror snart.

För att än en gång påvisa att jag är 100% seriös och mer än så med detta + att det verkligen fungerar så låter jag gärna 2 st personer här på SOE få låna BHP-kit.
                          Se det som ett oberoende test där ni själv får se hur dom fungerar.
                          Då blir det också era egna ord och inte mina..

Gärna 1 st 2-taktare t ex 85-500cc och 1 st 4-taktare 150-650cc för att påvisa bredden av BHP.
                          Ni får själv komma överens om vem som vill testa.
                          OBS! Det handlar om utlåning dvs vill ni behålla kiten får ni betala dom.
                          De personer (2 st) som vill testa kan maila mig så skickar jag ut kiten.

Vill ni skicka kiten mellan er så fler får testa så är det OK för mig!

Kära vänner, är det något mer ni undrar eller vad som helst,
                          hör av er direkt till mig för att få korrekta svar

Ps. bänkning är väldigt på G, info kommer på hemsidan..

Bästa Hälsningar
                          Magnus
                          info@hti-racing.com
                          Ok, så för att få ut den maximala effektökningen som ni säger att man kan få måste man alltså ha en skräddarsydd "tändförstärkare" till sin specifika hojmodell? rätta mej om jag missförstår dej.

Comment

Hej!

Vad det gäller anpassade BHP-kit så är det endast till mopederna som jag refererar till, dock inte cross, motard, enduro.
                            Här finns ett kit till varje motortyp dvs 2 & 4-takt.
                            Så svaret på din fråga är nej, inga speciella boxar, endast 2st olika kit gäller fn.

Men det gäller ju också vad det är för hoj du har i åtanke??

Men vi utvecklar ständigt dessa BHP förstärkare för att bredda användningsområdet, t ex 4-cylindriga motorer då mer inriktat på landsvägs MC, roadracing osv, då krävs det givetvis ändringar på kontruktion mm.

Men idagsäget har vi full koll på stort sett alla motorer inom cross
                            såväl 2 som 4-takt..

Är det någon speciell typ av motor som du undrar över så skicka bara ett mail så kikar vi i vårt referensbibliotek alt. löser en special BHP.

Mvh Magnus

Originally posted by Mangyver View Post
                            Ok, så för att få ut den maximala effektökningen som ni säger att man kan få måste man alltså ha en skräddarsydd "tändförstärkare" till sin specifika hojmodell? rätta mej om jag missförstår dej.
                            www.hti-racing.com

Comment

Om man ser BHPs tändförstärkare som motsvarigheter till en tändförställare, funktions tanken är "samma".

Tändförställare till min Bandit 1200 i orginal utförande ger 2-3 Nm på slangen dvs ~2%, bänkat utan ombestyckning/vidare mod. Lyckas man få ut så väl 1 Nm extra ur en 50 cc så är väl det en 10%? -Bra marknadsföring, som inte ljuger. Dock lite underligt med påstådda effekt höjningar när inte ens ett bänkpapper ligger på sajten.

Men, se så BHP verkar medgörliga så Ni som har hoj, kanske har en testbänk vid grannen o gärna med lite "referenser" på SOE testa och visa oss Men om det hela sedan är prisvärt får var plånbok ta ställning till...det tycker antagligen inte tillverkarna

Comment

Working...
                              X