Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bildgåtan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bildgåtan

Tjena
    Jag knycker denna ide från annat forum. Kanske kan det bli nå´t kul?

Reglerna är enkla; den första som gissar rätt får producera nästa tävlingsomgång, ansvara för domsluten samt lämna över till nästa vinnare. Bilderna ska ha med grusbus att göra. Äran utgör enda pris.

Svaret på denna gåta ska innehålla: När - Var - Hur - Vem/vilka?

//Micke

2009-09-06:
    Hmmm, som trådskapare och vice ordningsman i skolan tar jag mig friheten att komplettera reglerna lite. Förhoppningsvis går det att hälla liv i tråden om vi följer de kompletterande reglerna?

Reglerna är enkla; den första som gissar rätt får producera nästa tävlingsomgång, ansvara för domsluten samt lämna över till nästa vinnare. Bilderna ska ha med grusbus att göra, men undvik gärna "var är bilden tagen" eftersom det utesluter många svarande. Äran utgör enda pris
    Attached Files
    Last edited by Newlund; 09-06-2009, 10:09 AM. Reason: Regelkomplettering

Kan det vara Tomas Berglund och Annie Seel på fyradagars?
    KTM 400 EXC -02

Comment

Originally posted by Niklas med K View Post
      Kan det vara Tomas Berglund och Annie Seel på fyradagars?
      Det var snabbt och imponerande. Rätt personer men i övrigt fel.
      Lägger till en ledtråd. Det är nu det svåra börjar. Bara dom som var med kan veta var och när.....
      Attached Files

Comment

Originally posted by Newlund View Post
        Det var snabbt och imponerande. Rätt personer men i övrigt fel.
        Lägger till en ledtråd. Det är nu det svåra börjar. Bara dom som var med kan veta var och när.....
        Det är på 100% i Norberg vid crossbanan. Tror berglund lyckades köra på Annie eller om det var att han råkade välta hojen när han skulle parkera bredvid Annie.
        Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
        www.fastlinephotos.se

Comment

Originally posted by Tolan View Post
          Det är på 100% i Norberg vid crossbanan. Tror berglund lyckades köra på Annie eller om det var att han råkade välta hojen när han skulle parkera bredvid Annie.
          FelFelFel

Comment

C-C möjligen då, Seel var väll inte med på 100%!?

Edit: Skulle det kunna vara någon gruskurs tro?
            Last edited by Hoke; 10-23-2007, 06:10 PM.
            Kör "nån jävla moppegrej"! lol
            (™Geggamoja)
            http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Vårrundan anno -07.
              Passet när Annie krokade ihop med en annan tjomme på crossbanan där vi fick lägga några varv...

Vad vinner jag?!?
              XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Originally posted by Hoke View Post
                C-C möjligen då, Seel var väll inte med på 100%!?

Edit: Skulle det kunna vara någon gruskurs tro?
                Skit jag blandade ihop med vårrundan som det är såklart & vid crossbanan!
                www.fastlinephotos.se

Comment

Originally posted by El Presidente View Post
                  Vårrundan anno -07.
                  Passet när Annie krokade ihop med en annan tjomme på crossbanan där vi fick lägga några varv...
                  Vad vinner jag?!?
                  Med viss tvekan, unge herr Solskenspojken, utser jag dig till vinnare. Jag förmodar nämligen att du med "annan tjomme" menar Kapten Berglund.......
                  Vad du vinner står i reglerna ovan. Dvs. du gör nästa bildgåta och sträcker på dig lite extra idag.
                  Här är originalbilden som jag snott av Lämmeln:
                  Attached Files

Comment

Med viss tvekan, unge herr Solskenspojken, utser jag dig till vinnare. Jag förmodar nämligen att du med "annan tjomme" menar Kapten Berglund.......
                    Vad du vinner står i reglerna ovan. Dvs. du gör nästa bildgåta och sträcker på dig lite extra idag.
                    Här är originalbilden som jag snott av Lämmeln:

Då jag var på plats på denna tillställning, så vill jag minnas att Annie körde ihop med Berglund men att det var en tjomme på en 525:a som hon krokade ihop med uppför ett krön, varpå hon la sig, medan killen (tjommen) på 525:an körde (bokstavligen) av banan!

Nu när jag kan se hela bilden ser jag att incidenten JAG refererar till skedde på banans baksida, dvs inte på samma ställe som din bild visar.
                    Annie var alltså omkull 2 ggr under det passet.

Ny bildgåta kommer, ska bara spåna lite först...
                    XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Originally posted by El Presidente View Post
                      Då jag var på plats på denna tillställning, så vill jag minnas att Annie körde ihop med Berglund men att det var en tjomme på en 525:a som hon krokade ihop med uppför ett krön, varpå hon la sig, medan killen (tjommen) på 525:an körde (bokstavligen) av banan!
                      Nu när jag kan se hela bilden ser jag att incidenten JAG refererar till skedde på banans baksida, dvs inte på samma ställe som din bild visar.
                      Annie var alltså omkull 2 ggr under det passet.
                      Ny bildgåta kommer, ska bara spåna lite först...
                      Då uppskattar jag din uppriktighet och tilldömer Tolan vinsten.
                      Rätt svar var alltså:
                      Kapten Berglund skulle köra om Annie på yttern alldeles vid "depån" på Vårrundans "specialprov" 2007. Hastigheten blev för låg eftersom Annie var ivägen i utgången av kurvan. Då välte han över Annie.
                      Tolan: Du tar över stafettpinnen och fixar nästa bildgåta.
                      Ajöken // MikeTheBiker - hård men rättvis

Comment

Rätt svar var alltså:
                        Kapten Berglund skulle köra om Annie på yttern alldeles vid "depån" på Vårrundans "specialprov" 2007. Hastigheten blev för låg eftersom Annie var ivägen i utgången av kurvan. Då välte han över Annie.
                        Nemas problemas!
                        Fogar mig gladligen under den hårde, men (o)rättvise domarens benhårda beslut...
                        XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Rätt svar var alltså:
                          Shit, undrar om jag har några grusbilder kvar sen datorn brakade ihop!
                          Får väl kolla men bra om presidenten har något i reserv!
                          www.fastlinephotos.se

Comment

OK då får se om någon vet vems hoj som inte vill gå igång!
                            Attached Files
                            www.fastlinephotos.se

Comment

Kom igen grabbar, det här blir ju alldeles för internt.
                              När det krävs att man varit med för att man skall kunna lista ut det är inte kul. Man borde väl kunna ha en chans att med lite detektivarbete kunna finna svaret?

Comment

Working...
                              X