Har vunnit en auktion och får inte kontakt med säljaren. Vågar inte sätta in pengar innan, vad göra?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ebay
Collapse
X
-
Re: ebay
Originally posted by ArnoHar vunnit en auktion och får inte kontakt med säljaren. Vågar inte sätta in pengar innan, vad göra?
Du kan nog inte så mycket mera göra än att försöka maila eller ringa honom med de uppgifter som finns angivet i samband med det medelande du fick då auktionen klubbades.Mycket snack i liten verkstad
-
Jag har handlat en del på Ebay och använder mig av PayPal när jag betalar men nu när jag ska ställa en fråga till en säljare så vill Ebay att jag ska ange mitt kreditkortsnummer för att visa att jag är en seriös köpare. Detta fenomen har aldrig hänt tidigare och jag tycker inte det finns någon som helst anledning att ange mitt kreditkortsnummer för att visa att jag är en seriös köpare. Jag är ju via Ebay ansluten till PayPal som har mitt kreditkortsnummer.
Någon annan som har råkat ut för detta?
Jag har mejlat både Ebay och PayPal men får endast standardsvar skickade till mig som inte hjälper någonting.
Jag kan lägga ett bud på en vara men när jag ska fråga någonting så vill dom ha kreditkortsnumret.
Några tips?
Comment
-
Har varit på ebay.co.uk och frågat säljaren saker. Där finns ett "ask seller questions" ruta, så få man fylla in fråga till säljaren (man ser aldrig säljarens mail adress). Har frågat och fått svar. Vet inte hur det ser ut i ditt fall. Är det ebay USA eller nån annanstans det gäller?/Stevethebrit
GasGas EC300
Comment
-
Originally posted by stevethebrit View PostHar varit på ebay.co.uk och frågat säljaren saker. Där finns ett "ask seller questions" ruta, så få man fylla in fråga till säljaren (man ser aldrig säljarens mail adress). Har frågat och fått svar. Vet inte hur det ser ut i ditt fall. Är det ebay USA eller nån annanstans det gäller?
Precis så har jag gjort tidigare och det har fungerat perfekt men nu när jag gör samma sak. Dvs skriver frågan och sedan skickar så kommer jag till en ny Ebaysida som vill att jag ska ange mitt kreditkortsnummer. Frågan blir aldrig skickad eftersom jag inte anger mitt kreditkortsnummer. Misstänker att min dator på något sätt blivit kapad.
Comment
-
Originally posted by Anders F View PostIngen som varit med om samma sak?
Jo jag har varit med om detta oxå.
Blev tveksam och hörde mej för,fick till svar att det var nåt att man skulle vara seriös E-Bayáre mm
Man kunde tydligen se på sidan som öppnade sej om det var en säker sida.
Jag gjorde det iaf och det var för 5-6 mån sen å än så länge har det inte hänt nåt med mitt kort,peppar peppar....
Men avakta å se om det kommer mera svar.
//Lars
Comment
-
Originally posted by Anders F View PostIngen som varit med om samma sak?
skulle aldrig ge kortnummer till köpare då är väl paypal meningslöst.tyskland är svårare att handla från, inte många som är anslutna till paypal utan de flesta vill ha pengar direkt till kontoGsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10
Comment
-
Originally posted by mickemeduza View Posthar själv handlat från ebay i dagarna,betalade med paypal .
skulle aldrig ge kortnummer till köpare då är väl paypal meningslöst.tyskland är svårare att handla från, inte många som är anslutna till paypal utan de flesta vill ha pengar direkt till konto
Det som jag råkade ut för var till E-bays egna sida som man skulle uppge.
Betalar själv oxå bara med PayPal.
Ingen som har handlat från typ Tyskland,det är nåt nytt med överföring mellan konton men är lite skeptisk mot de än så länge.
Vet ej hur det funkar eller hur säkerheten är.
//Lars
Comment
-
Originally posted by mickemeduza View Posthar själv handlat från ebay i dagarna,betalade med paypal .
skulle aldrig ge kortnummer till köpare då är väl paypal meningslöst.tyskland är svårare att handla från, inte många som är anslutna till paypal utan de flesta vill ha pengar direkt till kontoDennis Karlsson. www.mxstar.se
Comment
-
Originally posted by bdn View PostMen det går väl skicka pengar över till vanliga bankkonton från paypal? Vore väldigt konstigt om det inte hade fungerat.Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10
Comment
-
Originally posted by Lars View PostTjena Anders!
Jo jag har varit med om detta oxå.
Blev tveksam och hörde mej för,fick till svar att det var nåt att man skulle vara seriös E-Bayáre mm
Man kunde tydligen se på sidan som öppnade sej om det var en säker sida.
Jag gjorde det iaf och det var för 5-6 mån sen å än så länge har det inte hänt nåt med mitt kort,peppar peppar....
Men avakta å se om det kommer mera svar.
//Lars
Tycker bara det är så konstigt även om det är Ebay själva som vill att man ska uppge kreditkortsnumret. Om jag lägger ett bud på en vara så behöver jag inte uppge kreditkortsnumret. Bara om jag ställer en fråga till en säljare
Comment
Comment