Announcement

Collapse
No announcement yet.

'Proffs bakom disken'

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

'Proffs bakom disken'

(Nu får jag väl Mattson på mig ) Vet inte om jag ska skriva här?

Vad jag vill säga är, att jag har fått ett MYCKET bra bemötande av Hela Hojen. Dom har gjort mer än vad som förväntas av dom.
    Hade lite trassel med min Affe som jag hade på service hos dom. Gick
    tillbaka och fick inte bara det som jag ville få gjort fixat, utan dom fixade även saker som dom inte va ålagda göra.
    Vill därför starkt rekomendera dom som ett serviceinriktat, seriöst och kunnigt företag .

Ibland har man tur :cool:
    Skogs Volvo: Africa Trim

Låt mig gissa, det var en annan mekaniker andra gången
    De har minst ett pucko (rent ut sagt), åsså har de han som varit där ett bra tag och som är helt suvverän
    Som Olle på och MC Sport och "den andra" -jösses vilket stolpskott..

En "Ris och Ros"-tråd kanske är på sin plats
    Kör "nån jävla moppegrej"! lol
    (™Geggamoja)
    http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Re: En eloge till Hela Hojen

Originally posted by Dreed
      (Nu får jag väl Mattson på mig ) Vet inte om jag ska skriva här?
      Hehe, ja, va fint det känns att vara forumspolis. Eller inte. Hur som helst är det väl ett bra förslag att göra en ros-tråd, eftersom vi har 'Idioter bakom disken'-tråden! Skriv om rubriken till nåt annat? 'Proffs bakom disken'? Eftersom tråden som Hoke refererar til ligger under byråkrati, åker väl den här dit den oxå....

Flyttad tråd från Mek & teknik
      KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Jag har alltid fått ett väldigt bra bemötande från Olle O. Han är kunnig, intresserad, trevlig och mycket serviceinriktad!

Comment

Det är vi två om Kan bara hålla med :D
          Pellejönsen han har anställd borde nog skaffa sig ett annat jobb dock Han kan i princip inget och man får tjata på att att han skall kolla upp just det han inte kan..
          Detta kan vara ganska irriterande om man först pratat med Olle som sagt "inga problem, det har vi på lager" eller "Inga problem, det fixar vi" och när man sedan kör dit 3 mil enkelt resa får till svar från den andra "Nej, det har vi inte/finns inte och har aldrig haft och kommer aldrig att ha"(typ).. Detta har hänt mig upprepade gånger i alla fall..

Skall ni ha med MC Sport att göra, se till att få kontakt med Olle där
          Kör "nån jävla moppegrej"! lol
          (™Geggamoja)
          http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Karlströms är det enda som gäller för mig nu mera och BtoSports såklart

Man drar ett mail till Karlströms och skriver vad man vill ha och max 2 dagar senare har man delarna...hur bra som helst Dessutom är de billigare än andra ställe.

Kör man KTM rekommenderar jag dem extra mycket...
            KTM 250 SX-F - 08 (Pink Edition)

Comment

Kan oxå rekommendera Karlströms!

Comment

Att Karlströms sedan har lagersaldot på hemsidan gör inte heller saken sämre...
                Jag handlar också enbart på Karlströms numera
                www.ongrus.se

Comment

Originally posted by Castillo
                  Karlströms är det enda som gäller för mig nu mera och BtoSports såklart
                  Originally posted by Mattsson
                  Kan oxå rekommendera Karlströms!
                  Originally posted by M
                  Att Karlströms sedan har lagersaldot på hemsidan gör inte heller saken sämre...
                  Jag handlar också enbart på Karlströms numera
                  Mycket snack men nästan skrämmande lite länkar med tanke på att a) detta är ett internetforum och b) inte alla vet vad/när/varför/hur Karlströms är.

Därför åtog jag mig det tunga jobbet att googla fram en länk, tadaaa:

;)
                  Honda XR650R | Triumph S3

Comment

Bra gjort Tänkte inte ens på det

Comment

Jag blir lite förbryllad över att ni hyllar karlströms så mycket? Själv sitter jag där och letar runt efter prylar till min nyinköpta 520
                      Men jag hittar rubriker ang. luftfilter som "KTM 4-stroke 01-05 alla 2-stoke 125 -300 05"
                      Vad är det nu som gäller igentligen? 2-takt eller 4-takt?
                      Efter närmare eftertanke så tror jag det betyder både och? Vad säger ni andra? eller köper ni bara KTM:s original-delar via artikelnummer?

/ Johan

Comment

Det är samma till alla tror jag.

Jag brukar maila och säga vad jag vill ha och efter man gjort det en gång så är man i deras register och de har ditt kortnummer så allt går snabbt!

Ibland anger jag artikelnummer också. Men jag kollar alltid upp prylarna på deras sida via artikelnumret. Bästa stället att snabbt hitta sina delar och artikelnummer är detta (sen kopierar jag det och klistrar in på Karlströms sida):

Grattis till en GALEN hoj också!

Comment

Originally posted by Gadnert (AKA Zem)
                          Men jag hittar rubriker ang. luftfilter som "KTM 4-stroke 01-05 alla 2-stoke 125 -300 05"
                          Vad är det nu som gäller igentligen? 2-takt eller 4-takt?
                          Efter närmare eftertanke så tror jag det betyder både och?
                          Det som eventuellt kan skilja olika KTM filter är om det är en "pigg" i luftfilterhållarten eller ej.
                          Då skal motsvarande hål finnas i filtret

Men jag tror att alla 4-takt + en del 2-takt har "pin hole"

Du har iaf. det på 520 in !

Comment

Skall man handla lite dyrare och ballare prylar till son KTM rekomenderar jag Sommer. Man mailar, och tekniker svara på bra engelska. Inga problem med dumma frågor eller sånt. Dessutom bra priser och massa onödig kringutrustning som vi alla gillar. Enda minus är att deras kataloger är på tyska. Samma leveranstider som i Sverige, dvs några dagar.

Håll tråden ren från ordbajs.
                            Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Nu tar jag detta i denhär tråden eftersom huvudmeningen inte är försäkringar.

Jag ringde iaf till länsförsäkringar igår eftersom jag alltid har fått så förmånliga försäkringar på mina endurohojjar som jag har haft avställda, billigare stöldförsäkring har jag inte hittat.. Men igår fick jag väl prata med fel person?

För det första så kunde dom inte svara mig sådär på kvällen, utan hon var tvungen att fråga sin chef om jag kunde få en "avställningsförsäkring"... Mycket riktigt så ringde dom dagen efter idag och förklarade att dom inte kunde ge mig någon avställningsförsäkring, utan att jag då måste teckna en trafik-försäkring också.
                              Så jag undrade om jag kunde teckna en helt vanlig halv-försäkring och vad priset på denna skulle bli när jag hade min hoj avställd varpå hon förklarar att det kunde inte jag p.g.a att jag inte fick någon avställningsförsäkring på min MC.. ?

Jag frågade om jag fick försäkra den med halvförsäkring om jag hade den påställd först, och sedan ställde av den. Och det kunde jag, men jag fick inte teckna försäkringen när hojjen var avställd, för då vart det en annan typ av försäkring, en typ av försäkring som jag visst inte kunde få ha?!

Är inte dethär lite moment22 så säg?
                              Imorrn ringer jag tillbaka och frågar om en halvförsäkring helt sonika, som vilken MC som helst.

Mvh / Johan

Comment

Working...
                              X