Announcement

Collapse
No announcement yet.

tog långa vägen...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

tog långa vägen...

Jaha, vad gör man när livet känns lite trist? Själv kopplar jag bort det mesta när jag är ute och cruisar på XR'n!

Tärde lite på flexen idag och tog långa jobbvägen och kameran med för att helt koppla bort allt som inte hörde till resan som ibland är det egentliga målet!

Det blev en del sträckningar där 100% grusbus åkte men även en liten avstickare... Det finns en fin sandväg där det tränas med travhästar som jag inte ville lägga in i 100%'arn, självklart mötte jag imorse just häst med sulky. Slog snabbt av motorn och bromsa in vid vägkanten! (Denna sträckning är dock med i Sverigelänken E-a till S-näs på forumet !)

Kråkor

Attached Files
    Last edited by per-anders; 02-17-2011, 04:34 PM.
    Jag är inte ung nog att veta allt
    XR650R -00

Det är den enkla vägen att dela ut ett slag
    Det är värsta tricket att låta det va
    (Ohlson har semester production)

Vilka underbara vägar. Såg kallt ut men väldigt roligt.
    Min 640 står övertäckt på parkeringen på jobbet, blir lite sugen att stämpla ut och dra iväg

Comment

Underbara bilder
      Kör "nån jävla moppegrej"! lol
      (™Geggamoja)
      http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Mycket fina bilder!

Var tvungen att skratta lite när du kallar de där vita fåglarna för kråkor... men det kanske bara är ett tecken på min dåliga humor
        Kastrullo Turbo Monster -modell 520 EXC

Comment

Originally posted by Kastrullo #1
          Mycket fina bilder!

Var tvungen att skratta lite när du kallar de där vita fåglarna för kråkor... men det kanske bara är ett tecken på min dåliga humor
          Som den amatörornitolog jag är så kallar jag alla fåglar för kråkor!
          (har nog trots detta dryga trettio olika fågelsorter noterade i fågelboken hemma som jag sett från tomten, tomtskådning kallas det visst!)
          XR650R -00

Comment

Originally posted by per-anders
            (har nog trots detta dryga trettio olika fågelsorter noterade i fågelboken hemma som jag sett från tomten, tomtskådning kallas det visst!)
            Jag brukar också en gång per år utöva tomtskådning för en efterlängtad 950:i, men att klättra upp på honom så att man kan tittat på fåglar ajjabajja
            Du kommer nog inte få något orange monster i år tror jag
            Kör "nån jävla moppegrej"! lol
            (™Geggamoja)
            http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Originally posted by Kastrullo #1
              Mycket fina bilder!

Som den amatörornitolog jag är så kallar jag alla fåglar för kråkor!

Jag fick av en kompis veta att det egentligen bara finns fyra fågelarter:
              Fjällpippi, stadspippi, sjöpippi och vanlig pippi.
              Det betyder att jag nästan alltid kan ge ett snabbt och korrekt svar på vilken art det rör sej om när Arne Weise ringer och frågar mej i knepiga fall.

Fina bilder per-anders

Comment

Det är ju så vackert att man blir våt i ögat
                Imorn blir det hoj till jobbet även om frosten, mörkret och kylan kl.6 försöker få mig på andra tankar
                XR 650R
                EXC 250F
                YFM 350FW

Comment

Originally posted by Hoke
                  Jag brukar också en gång per år utöva tomtskådning för en efterlängtad 950:i, men att klättra upp på honom så att man kan tittat på fåglar ajjabajja
                  Du kommer nog inte få något orange monster i år tror jag
                  http://www-pp.hogia.net/bengt.stridh...eglertips.html för er missledda

Vill heller inte ha något orange monster, då måste jag ju städa garaget så den får plats därinne
                  XR650R -00

Comment

per-anders: Väskan bak på din moppe (på bakskärmen): VAR har du inhandlat den och hur mkt kostade den??
                    Är den fastskruvad direkt i skärmen eller?

Har länge saknat en dylik tingest för de nödvändigaste sakerna...
                    XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Originally posted by El Presidente
                      per-anders: Väskan bak på din moppe (på bakskärmen): VAR har du inhandlat den och hur mkt kostade den??
                      Otto på forumet fixar sånt! http://www.bmr-racing.se/
                      Kanske lite dyr egentligen men jag har inte letat efter någon annan modell så jag vet inte riktigt om det är dyrt eller inte

Ja, den är fastskruvad direkt i skärmen, jag hade några hål som fick duga!
                      XR650R -00

Comment

Vilka stämningsbilder...

Du har verkligen en fin väg till jobbet. Att du även delar med dig är storsint.

Vad det gäller fåglar så har jag lärt mig att det bara finns EN sorts fåglar: brödankor, att de har olika färger och storlekar spelar ingen roll
                        Speed kills - Drive FORD and live forever!

Comment

Originally posted by El Presidente
                          Otto på forumet fixar sånt! http://www.bmr-racing.se/
                          Kanske lite dyr egentligen men jag har inte letat efter någon annan modell så jag vet inte riktigt om det är dyrt eller inte

Ja, den är fastskruvad direkt i skärmen, jag hade några hål som fick duga!

Bug o bock!
                          XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Oj oj oj, ser riktigt frestande ut! Vad har farbror för kamera, om man får fråga?
                            XR 600 R i både motardtuxedo och offroadsuit!

Comment

Originally posted by PROZiT
                              Vad har farbror för kamera, om man får fråga?
                              Frugans kamera

Jag köpte "henne" en kamera i födelsedagspresent, en Olympus C750 förrförra(?) året så det är ju en gammal kamera nu!

Anledningen till det valet var; 10x zoom, vanliga AA-batterier och att det fanns ett "billigt" undervattenshus till den kameran!
                              I övrigt är det 4Mpixlar på kameran och ganska stort objektiv (mycket ljusinsläpp)! Det är ingen pocket kamera som man stoppar i fickan just pga dess storlek men jag är väldigt nöjd med bilderna som den tar, både över vattenytan och under(mest poolbilder iofs)!! Jag tar 99,9% av alla bilder i autoläge
                              Attached Files
                              XR650R -00

Comment

Working...
                              X