Announcement

Collapse
No announcement yet.

Budkavle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by sundström View Post
    För oss som inte är så haja på den häringan hänvisningen hit o dit menar du att du ska göra vad med länkningen till ansiktsboken.com ?
    Då denna sajt är nedstängd kommer den inte att svara. Däremot kan det finnas en annan sajt på ipadressen som svarar istället vilket kan komma att förvirra. Därför låter jag webservern fortsatt svara på forum.soe.se och soe.se men styra om till facebook (redirection). Det går såklart att styra om rakt in i en grupp på facebook om man vet länken dit.

Kolla ex. här: https://www.w3docs.com/snippets/apac...th-apache.html

Comment

Det är troligt att det blir en sista uppgradering innan sajten stängs ned:

Comment

Originally posted by oden View Post
        Det är troligt att det blir en sista uppgradering innan sajten stängs ned:

https://forum.vbulletin.com/forum/vb...e-for-download
        Hatten av till dig Oden som det verkar i ensamt majestät styrt skutan soe ett bra tag nu. Tyvärr rätt okunnig vad det gäller data nu mera. Pekade om företagets adress nu till en extern bokningssite för att slippa mecka själv.
        Husaberg Fe450-12
        KX125-08

Comment

Återigen oden, tack.

230331 kl xx.xx stängs siten ner.

Gärna på kvällen, så vi kan hänga lite.

letar fortfarande efter aprilskämtet då soe.se var kolsvart. Ingen startstida, bara en förklarande text.
          I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Ang. efterlevnad.

Det finns en teknisk möjlighet att köra en privat kopia av hela detta forum på sin dator hemma men licensen av vBulletin tillåter nog inte det. Osäker på det. Det finns andra parametrar som upphovsrätt och inte minst GDPR.

Det finns metoder att migrera forumet till liknande mjukvaror som är licensfria. På så sätt kan man kanske behålla innehållet - men, någon måste göra allt jobb och fortsättningsvis underhålla det.

Innan jag släpper detta kommer jag att göra en opt-out, vilket innebär att alla mina inlägg raderas. Jag anser att jag äger upphovsrätten till mina egna inlägg men primärt gäller GDPR om någon får för sig att tycka något annat.

Har beslutat att jag låter mina inlägg ligga kvar. Det är osannorlikt att någon återupplivar sajten vilket ju är samma sak

Comment

https://forum.vbulletin.com/forum/vb...e-for-download <- fixar detta på lunchen...

Comment

Det går såklart att styra om rakt in i en grupp på facebook om man vet länken dit.
                Tex denna?
                ​​​​​​https://www.facebook.com/groups/123342451086493/
                Tack för allt jobb Oden, hör av dig om du behöver tvätta av hojen fler gånger i Luleå :)

/Peter Strandberg

Comment

Nu kör sajten Rocky Linux 8.7 vilket förenklar en smula eftersom man inte behöver köpa en RHEL licens, eller förnya en RHEL developer licens varje år.

Comment

Okey. Har provat att lyfta wordpress sajten wordpress.soe.se, www.soe.se samt soe.se utan större framgång. Dvs. "Meksidan" osv.

Det funkar med php 7.2 men brejkar med NextGEN Gallery för php 8.0, oklart vilken av dem eftersom det finns två installerade och aktiverade (en av dem är från 2017 och har inga uppdateringar sedan dess). Massor av de installerade plugins:en är helt döda upstream.

Jag tror att man måste göra någon migrering av något slag för att få "galleri" att funka, det gick inte att bara uppgradera. Det betyder att allt funkar förutom att inga bilder visas på exempelvis "Meksidan", har inte kollat om det gäller alla bilder.

vBulletin har tagit bort stöd för php 7.

Om denna sajt ska återupplivas måste en worpress expert hjälpa till med det.

Sorry, det blir så här då ingen sköter sajterna. Av den orsaken stängde jag ned dem för tre år sedan.

Aktiverar man denna wordpress sajt som den är så kan jag garantera att den blir hackad inom tio minuter, säkert efter bara någon minut. Vad innebär det då, jo om de lyckas ta sig igenom helt så blir servern ägd vilket innebär risker för andra servrar och apparater hos mig.

Comment

Working...
                    X