|
|
#161 | |
|
Reg.datum: Mar 2007
MC: DR650SE, Fighter GSXR 750, CBR900RR
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Reg.datum: Mar 2003
MC: Hade en Ktm 625 SXC
|
Ahh.. man får lite prestationsångest!
|
|
|
#163 |
|
Reg.datum: Sep 2006
MC: Xr650r
|
Har fått ett elfel på hojen idag. Startade upp, och efter några sekunder stannade hojen. Huvudsäkringen, den som sitter på batteriremmen hade gått. Sätter i nya säkringar, men de smäller direkt, riktig generalkortslutning alltså.
Ska plöja igenom elshemat ikväll, men vill gärna höra era teorier! Är gräsänkling hela helgen och hade tänkt köra låååååånga rundor i dagarna 2... snyft!
|
|
|
#164 | |
|
MC: KTM lc4
|
Citat:
Hoppas att du får ordning på det, så inte den dyrbara tiden går till spillo! Och du glöm för guds skull inte bort att skylla felet på tanten din ![]()
|
|
|
|
#165 |
|
MC: Xr650r
|
Japp, det var laddregulatorn. Köpt på Sam´s motor i höstas, visserligen piratdel men "bättre än original". Antar att jag bara har otur...
Satte tillbaks den gamla, men den laddar 18volt på "halvgas", så jag vågar nog inte köra med hojen ändå.
|
|
|
#166 |
|
Reg.datum: Feb 2008
MC: Husaberg FS650 -04, KTM Superduke, Buell XB12R
|
Japp, då var man ägare till en ST -94 i hyfsat orgskick. Den går i alla fall kanon i motor och låda.
Om man vill uppgradera frambromsarna och gaffeln. Vad har ni för tips då ? |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Har precis beställt progressiva fjädrar från touringbutiken. återkommer med resultat.
Jag funderar på att sätta på luftnipplar på gaffelmuttrarna... det pös nämligen inget när jag öppnade gaffeln. Enligt rephandboken ska tenerens gafflar ligga på 1kg/cm tryck. Någon som vet mer? |
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Reg.datum: Mar 2007
MC: DR650SE, Fighter GSXR 750, CBR900RR
|
Citat:
Gaffeln, några cm längre distanser som ger hårdare förspänn på fjädern + kompensera med mer gaffelolja, välj 15-20W, blanda gärna. ..alternativt kika i länken ovan. Det enda trycket som kan bli...sätter fast gaffeltoppen på obelastad gaffel. Gafflarna sedan sätts i hojen, den sänks ned... Intressant med luftnipplar, dock ger övertryck strörre/snabbare slitage av packboxar, & håller dessa det lilla "extra" trycket så kan de bli kalas! |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
MC: KTM lc4
|
Citat:
Enligt allt jag lärde mej när jag åkte enduro, så va det ju just att lufta gaffeln.. Får iaf inte va något tryck i de gafflarna som satt på mina enduro hojar.. Jag tror på Eastmans tipps, distanser och olja.. Jag hällde i min 15 eller 20w olja och den bottnar inte lika hårt nu iaf
|
|
|
|
#170 | |
|
Reg.datum: Feb 2008
MC: Husaberg FS650 -04, KTM Superduke, Buell XB12R
|
Citat:
Vad är tipset för frambromsarna ? Om man vill gå över till större skivor och andra ok. Vad är det för skivor som passar ? Jag är medveten om att jag måste göra adapterplatter för att få fast de nya oken om skivorna är större. Vilken länk hänvisar du till ? Bra tips med gaffeln |
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|