|
|
#151 |
|
Reg.datum: Sep 2006
MC: KTM lc4
|
Dom är för snygga... Så därför drar jag slutsatsen att tanten din har gjort dom
Nä men seriöst när jag tittade på dom i "real life" så blev jag imponerad! Blir dom rostfria lika bra så får du nog beställningar både från höger och vänster! Gött att hojen är riktad, då får vi hoppas att det blir minusgrader då.. Annars kanske vi bör åka upp till rörbäcksnäs, 26-27 januari och kolla på när mattson och pelles sthlm grupp sladdar vilt på isen!? Bara att slänga in xtz:orna i ditt häst släp ![]()
|
|
|
#152 |
|
Reg.datum: Mar 2003
MC: xtz750/Husaberg 600
|
En tanke angående rostfria fotpinnar.... Har inte erfarenhet av fotpinnar i rosfritt men vet att materialet är mycket hårt har hög sträckgräns vilket ger att det är känsligt för vibrationer och utmattning..... Se till att hålla koll så att dom inte spricker....
På min duke hade dom inte monterat ljuddämparen rätt så det spännde en del i mellanröret (mellan kröken och ljuddämparen) och den sprack av på mindre änn 100 mil....... Och får en marksyning så håller dom jättebra tills dom går av i stället för att bli böjda får att sen bara böja tillbaka..... Jaja det kan åxå gå jättebra (vilket det förhoppningsvis gör) meddela gärna hur det går.... JW
|
|
|
#153 |
|
Reg.datum: Mar 2007
MC: DR650SE, Fighter GSXR 750, CBR900RR
|
Guide -Se över/hitta Dina fettnipplar.
Samt ge regulatorn korrekt (befintlig)kylning -så den håller... |
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Citat:
satt en billig PC fläkt på min reg när jag köpte den. verkar funka och sitter väl skyddad bakom sidokåpan |
||
|
|
|
|
|
#155 |
|
Reg.datum: Feb 2008
MC: Yamaha Super Ténéré, Suzuki SV650
|
Tjena! Ny på detta forum och ny som ST-ägare.. Har spanat in inläggen om nålar å emulsionsrör med intresse, har en törstig tenere ja oxå! Plockade isär hojen igår för att kolla slitaget på ovan nämnda delar men stötte på patrull.. är ingen erfaren förgasarskruvare, så ja undrar hur man lossar på emulsionsröret? vill ju inte förstöra nåt... Har någon lite tips till en sån fåne som mej?
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Reg.datum: Sep 2007
MC: KTM 950 SE
|
Stämmer det att Super T väger 232 kg tankad och körklar?
Viktuppgiften är hämtad från... http://www.bikez.com/motorcycles/yam...enere_1989.php
|
|
|
#157 | |
|
Reg.datum: Sep 2006
MC: KTM lc4
|
Citat:
Den väger enligt boken 197kilo torr. Bensin=0.7 kilo/liter. 0.7x26=18kilo. 197+18=215kilo. Sedan oljor, vatten, mm.
|
|
|
|
#158 | |
|
Reg.datum: Feb 2008
MC: Yamaha Super Ténéré, Suzuki SV650
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Reg.datum: Mar 2007
MC: DR650SE, Fighter GSXR 750, CBR900RR
|
Någon som svetsat i ramen? Bra metall att knåpa i? ..kommer ju en påsk & en hopplös projekternas projekt herre som man e kan man inte låta bli
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Reg.datum: Mar 2003
MC: Hade en Ktm 625 SXC
|
http://www.xrv.org.uk/forums/showthread.php?t=19103 Där har du nån som svetsat i ramen... hon har även en tråd på http://supertenere.proboards20.com/ men där måste man regga sig för att komma till forumet!
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|