Gå tillbaka   Svenska Offroadentusiasterna > Utrustning
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-26, 12:16   #391
B.T

Reg.datum: Apr 2010
MC: BMW f800gs
Standard

OK tack !!! ja de är ju så man bor så avsides svårt att komma åt butiker för att testa .
jag kör ju med utanpåbyxor , så man skall kanske akta sig för dom värsta cross kängorna ,
verka väl tufft att spänna dom direkt mot benet
har me kikat på Gaerne ser ju fina ut , nån som vet hur dom är i storlekarna stor eller små ?
jag har ju hög vrist, har testat Sidi stövlar är får jag gå upp en storlek !
B.T är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-26, 12:19   #392
Busabergar´n

Busabergar´ns avatar

Reg.datum: Oct 2005
MC: Husaberg FE450 -09 + Husaberg FC550
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av B.T Visa inlägg
OK tack !!! ja de är ju så man bor så avsides svårt att komma åt butiker för att testa .
jag kör ju med utanpåbyxor , så man skall kanske akta sig för dom värsta cross kängorna ,
verka väl tufft att spänna dom direkt mot benet
har me kikat på Gaerne ser ju fina ut , nån som vet hur dom är i storlekarna stor eller små ?
jag har ju hög vrist, har testat Sidi stövlar är får jag gå upp en storlek !
Gaerne är rymliga.Jag kunde ha en storlek mindre på mina Fastback jämfört med vad jag har på Sidi och Alpinestars.
Busabergar´n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-26, 13:20   #393
B.T

Reg.datum: Apr 2010
MC: BMW f800gs
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Busabergar´n Visa inlägg
Gaerne är rymliga.Jag kunde ha en storlek mindre på mina Fastback jämfört med vad jag har på Sidi och Alpinestars.
mm Fastback ser ju fina ut , undras är G_force en lättare stövel ?
B.T är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-20, 19:55   #394
Raimo Sweeprider

Raimo Sweepriders avatar

Reg.datum: Oct 2005
MC: honda xr 400
Post Utvärdering/omdöme

Har haft mina stövlar ett halvår (oneal element piston mx boots 2010) Nu är stövlarna riktigt sköna,har kört ca 15-18 gånger med dom och inget skav och nåt annat,är mycket nöjd med dom,beställde dom från tyskland (ebay) pris med frakt 1561 kr levererade till Ica 300m hemifrån ps stövlarna var bra från början men nu är dom inkörda och ännu bättre.
Raimo Sweeprider är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-21, 20:41   #395
Znoogle

Znoogles avatar

Reg.datum: Feb 2007
MC: MX
Standard

Började med enduro men kör numera bara cross. Har haft A-star tech6 länge och de är ju bra men tyckte de kunde trycka lite här o var. Fick slänga de sista när sulan slets ut av fotpinnen. Hade jag hittat utbytessula hade de kanske använts än... bra grejor.

Den stövel jag haft senaste 3 åren är SIDI crossfire. Det bästa jag haft någonsin, sitter som en gympasko, suveränt skydd, smidiga och rörliga där de ska vara. Enda grejen som hänt, dock efter 2 års crosskörning är att inre pivot leden lossnar då man sliter ut låsringen. Köpte en repsats hos KEVA 100:- så var de bra igen. I vintras sprack skyddsplasten när jag kickade (cr500)och fastnade i ramen. Köldtålig??
Frågan är om man ska döma en crosstövel efter 3 år?

Det stora testet för SIDIn var när jag hoppade för långt på ett platåhopp i somras och landade med fötterna för långt bak på fotpinnarna. Man kan väl jämföra det med att hoppa från 4 m och landa på en kant med främre trampdynan. Kändes som om hälsenorna blev dubbelt så långa AJAJAJ =(
Båda fötterna stukade och spricka i vänster ankel. (gips 6v) Vågar inte tänka på hur det gått med budgetstövlar. Sen kanske det gått bättre om de var 1 år gamla?

Har 2 veckor till gipset åker av och hittade ett par nya Tech 10 för 3000:-
Känns bra (trots lite öm o känslig högerfot) förutom att innerskenan på innerskon skaver o trycker. Skruvade av den och då kändes det mycket bättre. Men man vill ju inte försämra skyddet...

Ska bli kul o prova dem på banan... =)
Znoogle är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.4
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.