|
|
#21 |
|
Administrator
Reg.datum: Jun 2002
MC: KTM SC, Honda CR
|
Scott gör bra glas i dålig glasögon tycker jag. De håller kass, luddar och sitter illa.
Spy har jag några, och de funkar bättre, sitter bättre. Smith också bra passform, har bara ett par, men de är helt ok. Mina tips att hålla dem imfria: -Ta ur glaset när du skall tvätta. Tvätta händerna med tvål och vatten, ta glaset och tvätta det med händerna, torka med handduk. Glasögon tvättar du tvättmaskinen utan glas. -Peta inte på glaset, speciellt inte med svettiga, eller skitiga handskar. Det skapar beläggningar på glaset som i sin tur suger till sig vatten, som bildar hinna på glaset istället för att droppa av. Måste du, ha en våt disktrasa i fickan. -Regnar det, låt det regna. -Ta inte av brillorna om det är blött. de kommer imma på styret, i hjälmen osv. -Byt glas om det är repigt. Sikt är en säkerhetsgrej om något. -Fartvind rensar brillorna. Mvh Calle
|
|
|
#22 |
|
Reg.datum: Mar 2007
MC: Honda CRF250X
|
Håller med Hagnblad. SPY har funkat klart bäst för mig. Sitter bäst. Av deras modeller har Magneto varit den som passat bäst. Immar inte lika mycket trots enkelglas. Då är de en aning större än de billigare SPY-Alloy modellen jag kört tidigare...Magneto är även förberedd för rolloff och såklart tearoff vilket jag tycker är ett +.
Jag är inte trångsynt. Jag gillar både country och western Senast redigerad av Gävle-Kalle den 2010-03-10 klockan 13:11. Anledning: Glömde info.. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Reg.datum: Feb 2007
MC: Spanska sjukan
|
hur varmt? tvättmedel? sköjlmedel?
mvh erik
|
|
|
#24 |
|
Administrator
Reg.datum: Jun 2002
MC: KTM SC, Honda CR
|
Kasta bara in dem med resten av kläderna eller vad du nu tvättar. Jag har vanligt tvättmedel, inget sköljmedel. allt funkar på 50 grader. Tvättar skydd, gympaskor, ryggplattan osv. Inga problem.
|
|
|
#25 |
|
Är i desperat behov av ett par nya glasögon till helgen, har fastnat för progrip 3458 med rolloff. Någon som vet om dom passar bra i en Airoh Stelth, har ett gäng Scott som inte passar i den hjälmen, för höga så dom kommer inte riktigt på plast.
Andra tips på bra brillor med rolloff som man kan få hem innan helgen, helst inte Scott eller Smith! |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Reg.datum: Sep 2003
MC: GGEC300 -10, GGFSE450 -05
|
Biltemas nya? Roll-off, imskyddat glas. 299.-
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Njaa var och klämde på dom i helgen, orkar inte ha ett par halvbra till. Lutar åt ett par Progrip eller Spy.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Reg.datum: Oct 2005
MC: Husaberg FE450 -09 + Husaberg FC550
|
Jag har Progrip 3400? och dom passar inte alls i Stelthjälmen.3458 verkar ha lika lins så dom är antagligen rätt lika måttmässigt.Smith Intake och X-brand som mx4all säljer funkar bra.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Jaha det var ju skit med, Progrip verkar jäkla bra glas annars. Vad tycker du om X-brandglasen? Bra priser helt klart!
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Reg.datum: Oct 2005
MC: Husaberg FE450 -09 + Husaberg FC550
|
Jag är nöjd med dom.Glasen passar precis i Stelthjälmen och ramen är rätt så mjuk så att dom formar sig bra efter ansiktet också.Fyralagers skum+två imfria glas till nästan Biltemapris är ju helt ok.Jag har ingen rolloff på mina däremot.
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|