|
|
|
|
#1 | |
|
Reg.datum: Jun 2008
MC: -64 Panna, -04 250/350 exc, Yamaha YZ250F -08
|
Citat:
Typ: ¤ Allroundhoj ¤ LV-reggad Offroad ¤ LV-reggad eller E-reggad Enduro ¤ Cross Eller så kan vi som ägt en specifik hoj betygsätta eller göra en omröstning på olika cyklars egenskaper och användningsområde? Ex: KTM 450 EXC Enduro = 9 Grus = 7 Cross = 5 Men hur man än vänder och vrider på det, och hur många gånger den än har blivit ställd, så kommer alltid "Grundfrågan" att dyka upp: "Jag vill ha en hoj som funkar i skogen, på grus, crossbana och asfalt. Gärna en bekväm pendlarhoj som går att skjutsa tjejen på, och så köra novemberkåsan och Dakar såklart." Är inte det lite av hela vitsen med "Hojvalstråden"? Att samla ihop alla "Grundfrågor" i en tråd, för att slippa ha den frågan drällandes runt överallt i forumet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reg.datum: Mar 2003
MC: KTM 950 SE
|
Hojvalstråden! (i nuvarande form)
|
|
#3 |
|
Moderator
|
Dom som velar mellan en crosshoj mot en endurohoj, och tom kanske en grushoj! Hur ska dom göra då?
|
|
#4 | |
|
Citat:
Samt andra trådar som behandlar varje enskilt område, tycker jag. (typ kallep's exempel.)
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
EDIT: Tror dock inte på Kalles idé om att betygsätter egna hojar, alla vet att Gasgas är bäst! (vad jag vill ha sagt att alla tro att "deras" val är den rätta.)
/Stevethebrit GasGas EC300 Yamaha XT600 Senast redigerad av stevethebrit den 2010-02-09 klockan 19:36. |
||
|
|
|
|
#6 | |
|
|
Citat:
|
|
|
#7 |
|
Moderator
|
Jag håller med. Men varför tar ni upp detta nu?
Mötet var ju för en månad sen. Alla hadde chansen att delta eller skicka in förslag.
|
|
#8 | |
|
|
Citat:
Det är väl bara att skapa 4 trådar och att moderatorerna låter dom vara, så har man ju gjort med däckstrådarna. Typ A. Vad ska jag välja för hoj, Cross, Enduro eller Off-Road? 1. Hojval Cross (endast crosshojar nya och max 10 år gammla) 2. Hojval Enduro (endast endurohojar max 10 år gammla) 3. Hojval Off-Road (Off-Roadhojar) 4. Hojval Kina 5. Hojval Veteran 10 år eller äldre Det här verkar lika byråkratiskt som en statlig myndighet. Så jag skiter i vilket egentligen, tänkte mer som en seriös hjälp till dom som ska välja ny hoj. Slippa gå igenom 1500 sidor med inlägg om en kineshojar och annat junk när man kanske letar utbyte med andra medlemmar om en cross eller enduromodell. Nog om detta, somna om.
|
|
|
#9 |
|
Administrator
Reg.datum: Jun 2002
MC: KTM SC, Honda CR
|
Tack.
"Låst" För övrigt: Ni som vill komma med seriösa förslag utan debatt och 1000 kockar, skickar detta med PM till någon moderator. Vi behöver inte nödvändigtvis vänta till årsmötet. Bra förslag och idéer kommer då och då, en del blir antagna, andra inte. Hörs. Mvh Calle
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|