+ Svara på ämne
Sidan 1 av 31 1 2 3 11 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 304

Ämne: Hårdare än hårdast? Novemberkåsan 2012...

Phasties avatar

MC: FE 390, FE 600E
    Gör: på båt
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard Hårdare än hårdast? Novemberkåsan 2012...

Vilka kommer?

Vilka ska köra?

Anmälan öppnar om 19 dagar, och tävlingen om 94. Så det är bara att slita fram 43 kg beige-vit 70-tals träningscykel från källaren och börja trampa!!

Jag hade tänkt mig att prova denna galenskap - för någon gång i livet måste man ju det!
    Vill du köra Battle of Vikings?
    Du är välkommen till en rejäl utmaning 24-25 Juli 2015.
    http://www.battleofvikings.se/

Phasties avatar

MC: FE 390, FE 600E
    Gör: på båt
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Jao, du fick ju mig igenom Romaniacs så det ska väl gå vägen den här gången med :)
    Vill du köra Battle of Vikings?
    Du är välkommen till en rejäl utmaning 24-25 Juli 2015.
    http://www.battleofvikings.se/

PhatPats avatar

MC: Beta 250 RR Race edition -15
    Gör: VVS
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Jag är lite sugen men vet inte helt vad den går ut på, står inte så mycket på hemsidan. Kostnad, timmar etc. Dessutom måste jag styra upp hjälmlyse och det har jag dålig koll på hur det funkar med el från hojen etc. Vet att KTMjohan är sugen med.

MC: KTM 350 EXC + Honda Transalp
    Gör: Verkstad
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard

Ett varv på dagen och två på natten. Längden brukar vara 7-10 mil / varv. Dessutom måste man va hyffsat snabb så att man inte blir avplockad. Idealtid + 1 timme dagtid och + 2 timmar på natten brukar det vara.
    De sista som kommer i mål kan ha tider på ca 12 timmar.
    Flera ombyten med kläder behövs. Extra lampor tex. Mat och dryck hela tiden.
    Ska du meka så är det bara att göra det själv. Mekarna får göra vissa saker som att ge dig verktyg mm men skruva får du göra själv. Medåkare som tar hand om jacka på sträckan är bra att ha.

Fy fan att sitta fast i ett träsk för femtioelfte gången kl 3 på natten när publiken gått hem :)

Ja nån gång ska man väl prova själv men jag åker alldeles för sakta än. Nästa år är den i Eksjö.

http://www.youtube.com/watch?v=VcORz-M0fyY
    Senast redigerad av PeterZ den 2012-08-29 klockan 18:40

frefehs avatar

MC: Husaberg FE 350 -14
    Gör: IT
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Phastie Visa inlägg
    Jao, du fick ju mig igenom Romaniacs så det ska väl gå vägen den här gången med :)
    Betyder det att jag måste dela säng och täcke med dig igen :)

ktmjohans avatar

MC: 2010 exc 300 blårök
    Gör: VVS, svetsare, dödgrävare
    Reg.datum
    Feb 2012

Standard

Fick en mycket fin och bra förklaring hur jobbigt kåsan är av en före detta duktig åkare.
    " Det är som att åka vasaloppet med minst 50 kg packning och väl i mål vänder du och åker tillbaka"
    No pain No gain....

PhatPats avatar

MC: Beta 250 RR Race edition -15
    Gör: VVS
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av PeterZ Visa inlägg
    Ett varv på dagen och två på natten. Längden brukar vara 7-10 mil / varv. Dessutom måste man va hyffsat snabb så att man inte blir avplockad. Idealtid + 1 timme dagtid och + 2 timmar på natten brukar det vara.
    De sista som kommer i mål kan ha tider på ca 12 timmar.
    Flera ombyten med kläder behövs. Extra lampor tex. Mat och dryck hela tiden.
    Ska du meka så är det bara att göra det själv. Mekarna får göra vissa saker som att ge dig verktyg mm men skruva får du göra själv. Medåkare som tar hand om jacka på sträckan är bra att ha.

Fy fan att sitta fast i ett träsk för femtioelfte gången kl 3 på natten när publiken gått hem :)

Ja nån gång ska man väl prova själv men jag åker alldeles för sakta än. Nästa år är den i Eksjö.

http://www.youtube.com/watch?v=VcORz-M0fyY
    Ok ja det låter ju bara jobbigt. Faktiskt. MEN jag är sjukt envis så vem vet, jag kanske skulle palla det. Men det låter bara jääävligt jobbigt.

MC: Husaberg FE350
    Gör: IT
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Klart man ska åka kåsan klart de roligaste jag gjort i mitt liv. Åkte 9 av 12 sträcker förra året slirande koppling och tröttheten på sträcka 9 gjorde att jag aldrig skulle fixa respiten. Jag va ledig 3 dar innan och 2 dagar efter kåsan vilket fick en att känna sig som ett proffs:) men de går åt de är mycke som ska fixas innan och efter. Men va kul de är ett dygn av adrenalin rus i kroppen skita ner sig svära för sig själv på alla språk man kan i nått JÄVLA surhål för att sen le som en fåne för att de är uu kul. Hade fantastiskt service personal som gav energi och bryta innan det är helt kört kändes inte rätt mot dom tyckte jag.
    Bara bita ihop sträcka för sträcka gilla läget. I år ska kåsapengen erövras!!!

Gävle-Kalles avatar

MC: 2 taniga Hondor
    Gör: Projektledare
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Samma här. Jag ska åka. Hade sjukt mycket förberedelse förra året (tyckte jag) men lyckades köra sönder kedjestyraren på första sträckan, men hankade mig fram med en kedja som hoppade i tid och otid till sträcka 7. Iår har jag yberförstärkt infästningen till kedjesryraren och inget kan stoppa mig :) Mo ha ha ha!
    Enda problemet jag har nu är att jag behöver tillbringa 7veckor av primetimeträning i USA, men det borde gå att ordna träningsmöjligheter där med....
    I helgen väntar 2 dagars finslipning av teknik med självaste Anders Eriksson. Inge synd om mig va? ;)
    Jag är inte trångsynt. Jag gillar både country och western

+ Svara på ämne

Regler för att posta