+ Svara på ämne
Sidan 8 av 15 FörstaFörsta ... 6 7 8 9 10 ... sistasista
Visar resultat 71 till 80 av 147

Ämne: Körning i Umeå

MC: KTM 530 EXC
    Gör: Staten
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Vilken suveränt rolig tur detta blev. Markservicen var bästa tänkbara.
    Det är en speciell känsla man får efter 8 timmars körning vattnet nästan slut, tungan hänger, benen & händerna börjat domna lite lätt och så ser man att man skall över en blöt myr med diken.. fantastiskt hur tokigt det än låter.
    Tack för en trevlig tur!
    /Magnus

Citat Ursprungligen postat av Dust Visa inlägg
    Vill bara passa på att tacka för körningen igår! Jag hade nästa 25 mil på GPSen när jag kom hem.

Spåret var lagom svårt, inte så bökigt att man behöver bära hojen allt för långt. Några utmaningar fanns för dom som ville blöta ner sig

Sen var uppassningen med mat, fika osv kannon. Känns som man är fabriksåkare

Och viktigaste av allt var att ingen gjorde sig illa (iaf inte innan jag avvek vid 17.00)

//Daniel

johnxiis avatar

MC: KTM 525EXC
    Gör: Student
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard GPS-rutter.

Hej Umeåbor.

Jag har precis skaffat mig gps och gpsfäste till cykeln och letar nu efter roliga rutter att köra. Det får gärna vara lite trixigt med stigar, skoterleder, skogsvägar et.c.

Är det någon som har färdiga gpsrutter? Skulle var kul att få ta del av!

Tackar inte nej till sällskap heller då de flesta kompisarna kör helcross.

Fridens.
    John

MC: liten skitig sak
    Gör: Fritidsforskare
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Kul med fler som kör här ikring...
    Bästa tipset jag har är att studera ALLA kartor du kommer över.
    Med tiden lär man sig kombinera olika rutter beroende på tid och väder.

Att få färdiga rutter är i mitt tycke lite väl lyxigt, då missar man den härliga känslan när man hittar en ny stig eller genväg man inte visste om tidigare.

Det finns mycket gått om stigar, myrar och skoterleder runt Umeå. Dock blir vissa mycket hårt trafikerade pga de är dom mest kända, detta har medfört att ortsbefolkning inte alltid varit lika glada som vi som kör...

Som jag skrivit tidigare kör jag oftast inom området, nordmaling-bjurholm-hällnäs-lövånger. Det är ganska lätt att hitta rutter för allt mellan 2h-48h aktiv körtid, det beror bara på vad man känner för.

Jag kör själv ganska stor hoj, men rädds inte för varken Kalvberget eller blöt myrenduro. Allting har sin charm

johnxiis avatar

MC: KTM 525EXC
    Gör: Student
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Det blev en tur på fem mil idag. Körde på måfå runt Umeå. Degernäs - Bussjö - Stöcksjö - Röbäck. Kom på skoterlederna bakom Röbäck som var mycket trevliga!

Går det att köra Stöcksjö-Hörnefors såhär års tro? Anar att det kan vara lite blött på vissa ställen..

Fridens.

Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Verkar ha varit lite lugnt med körningar i Umeå på ett tag nu. Passar mig perfekt.
    Efter vår tur 16/8 har jag faktiskt inte rört hojen. Hade lite ont i ryggen innan vi for men va f.n. Man kan ju inte missa en körning.
    Resultatet blev diskbråck sjukskrivning och en massa roliga piller.
    Nu har jag köpt snöslunga för att fixa vinterns snöfall och kunna komma tillbaks nästa år. Läkaren säger att man inte behöver sluta med hoj körning, bara man tränar upp sig innan man sätter sig i sadeln igen.

Dusts avatar

MC: kawa
    Gör: Civilingenjör
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Det lät inte bra! Hoppas det ger med sig innan nästa år. Har oxå massa roligheter i ryggen o det brukar inte bli sämre med enduroåknigen bara man värmer upp.

Citat Ursprungligen postat av Skalman Visa inlägg
    Verkar ha varit lite lugnt med körningar i Umeå på ett tag nu. Passar mig perfekt.
    Efter vår tur 16/8 har jag faktiskt inte rört hojen. Hade lite ont i ryggen innan vi for men va f.n. Man kan ju inte missa en körning.
    Nu har jag köpt snöslunga för att fixa vinterns snöfall och kunna komma tillbaks nästa år. Läkaren säger att man inte behöver sluta med hoj körning, bara man tränar upp sig innan man sätter sig i sadeln igen.
    "-ingen kommer ihåg en fegis!"

MC: xr 650r,
    Gör: Lärare
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Skambud på hojen?

Citat Ursprungligen postat av Skalman Visa inlägg

Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Bettan är en del av mig. Men du kan få komma och provsitta på den.

Dusts avatar

MC: kawa
    Gör: Civilingenjör
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av svidja68 Visa inlägg
    Skambud på hojen?
    Jasså ska du äntligen byta stall :) Trodde ju du var lite mer för glidarcyklar, dom kanske är lite mer lik XRen i karaktär ;)
    Senast redigerad av Dust den 2009-10-14 klockan 14:45 Anledning: Fel i meningsuppbyggnad
    "-ingen kommer ihåg en fegis!"

MC: xr 650r,
    Gör: Lärare
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Tänkte kränga den vidare direkt.

Citat Ursprungligen postat av Dust Visa inlägg
    Jasså ska du äntligen byta stall :) Trodde ju du var lite mer för glidarcyklar, dom kanske är lite mer lik XRen i karaktär ;)

+ Svara på ämne

Regler för att posta