+ Svara på ämne
Sidan 17 av 17 FörstaFörsta ... 7 15 16 17
Visar resultat 161 till 166 av 166

Ämne: Terrängkörning och terrängkörningslagen

MC: KTM, Sherco, Honda, Husqvarna
    Gör: Säkerhet
    Reg.datum
    Feb 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av sundström Visa inlägg
    För oss som kör där blev det det definitivt , jävligt onödigt att reta upp markägare i onödan då det förstör många år framöver.
    Snyggt kört märks det knappt av och skogsbönder hälsar på en men filmas det när man gräver ner hojen och läggs upp på fb o liknande hytter dom i näven åt en när det uppmärksammas, all publicitet om sånt här i media är dåligt
    I
    Så är det ju generellt.. Det krävs inte många idioter för att förstöra för oss andra lite vettigare idioter.

MC: can am
    Gör: säljare
    Reg.datum
    Feb 2015

Standard

det konstiga är hästar får rida över allt för dom ingår i allemansrätten ser ju förjävligt ut när flera hästar har vart ute i skogen här där jag bor.

sen är det väl bara sverige som har terrängkörningslag finland har det inte vad jag vet

Blutors avatar

MC: XT500 i delar, FE570, 950AdvS
    Gör: Ventilerar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

De får rida men inte skada marken.
    http://www.naturvardsverket.se/Var-n...aller/Ridning/
    / Blutor

JoHus avatar

MC: KTM 690 E R, Triumph Tiger 800 XC
    Gör: En Strålande Kattskinns elektriker
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av holm84 Visa inlägg

sen är det väl bara sverige som har terrängkörningslag finland har det inte vad jag vet
    Skulle inte rekommendera bara gasa järnet i Finland i tron om att de inte har regler.....

http://www.eraluvat.fi/se/terrangkor...ngkorning.html

Skickat från min Runbo-EU via Tapatalk
    Vem F*N har lagt asfalt på gruset?

ex. Knalltackterfahrer

Anders J.s avatar

MC: KTM 350, Honda Varadero
    Gör: Gymnasierektor
    Reg.datum
    Jul 2004

Standard

Jag skulle nog påstå att Sverige är ett av de bästa länderna i Europa att köra grus/offroad i - klart bättre än Norge t.ex. - och länder som Tyskland skall vi inte prata om... Några tyskar jag körde med för ett par år sedan berättade att de var tvungna att åka till Belgien för att hitta grusvägar där det var tillåtet att köra.
    Vi har visserligen en terrängkörningslag, men om vi tar hänsyn, kör försiktigt vid hus, hälsar på folk längs vägen och inte står och gräver ner bakdäcket på en vandringsled och sedan filmar alltihop och lägger ut det på youtube så kanske vi kan fortsätta köra även i framtiden. Terrängkörningslagen är svårtolkad och vad som är väg och vad som är terräng är ibland en definitionsfråga. Hoppas det kan förbli på det sättet! Tycker dock jag ser en tendens till allt fler bommar och förbudsskyltar. Vill inte ha en situation där det bli skyhöga böter om man vågar sig ut på en traktorväg.
    Anders J.
    Senast redigerad av Anders J. den 2017-03-23 klockan 12:27
    Det handlar inte om hur gammal man är utan hur man är gammal.

MC: can am
    Gör: säljare
    Reg.datum
    Feb 2015

Standard

har du bara tillstånd från mark ägaren så får man nästan köra i alla länder i eu

inte som det är här jag äger mark själv och om jag ska följa lagen ska jag söka tillstånd för varje gång jag vill köra det som är det sjuka med lagen och det är det stora problemet för enduro klubbar utan fast bana

+ Svara på ämne

Regler för att posta