handdator

Visa fullständig version : Billiga lager och packboxar

c_asker
2006-05-20, 19:16
Skulle precis byta lager på fram och bakhjul på min hojj och märkte att det var jävligt dyrt i mc-butikerna. Åkte till en firma där de inte gör något annat än säljer lager och packboxar. I mc-butikerna skulle jag få betala 500 spänn bara för satsen till bakhjulet men när jag handlade på momentum i karlstad så betalade jag bara 400 kr för både fram och bakhjulssats. Dessutom så fick jag 30% rabbat då farsan är entrepenör och är där och handlar ganska ofta. Betalade alltså ungefär 270 kr.
Så känner du någon bonde/entrepenör/lastbilschaffis/mekaniker eller liknande så kanske du kan få bra rabbat på sådana ställen, d v s om du tar det på faktura till din kontakt och betlalar honom istället eller om han har kundnummer eller liknande.

:tummenupp: :tummenupp: :o :tummenupp: :tummenupp:

momentum finns för övrigt i de flesta städer i sverige och i några norska städer. Sedan finns det ju liknande firmor
http://www.momentum-industrial.com/

Träsktroll
2006-05-21, 14:05
Håller helt med. Momentum är verkligen skitbra när det ska handlas lager och p-boxar! Fick ramlager och alla lager till växellådan + samtliga packboxar till min cross för 635:- :X00889X: Ungefär så mycket som bara ramlagren hade kostat hos mc-mojjen :)
Dessutom så får man ju 9 av 10 lager från SKF = grym kvalitet. :tummenupp:

Mc-handlarnas ocker med lagersatser i skräpkvalitet ska definitivt bojkottas!

Jochen_b
2006-05-21, 20:37
Mmm håller med om att det är dyrt..

Men problemet är att där jag bor så kan man bara handla från momentum om man är företagskund.. tror jag iaf..

Det var iaf vad mc-handlaren sade , får ringa och höra själv imorgon.

ola_sandin
2006-05-21, 20:42
Biltemas och Julas kullager funkar kanon som hjullager på de crossar som jag har haft. Kostar dessutom bara drygt 50kr/hjul att byta. Nackdelen är att man får återanvända den gamla packboxen.

Träsktroll
2006-05-21, 21:19
Mmm håller med om att det är dyrt..

Men problemet är att där jag bor så kan man bara handla från momentum om man är företagskund.. tror jag iaf..

Det var iaf vad mc-handlaren sade , får ringa och höra själv imorgon.

Det är nog ingen fara, fler kunder mår dom nog inte dåligt av. Här i örebro är dom iaf. jättetrevliga. Om dom nu absolut måste ha företag som kunder så kan du ju bara be någon kompis som har eget företag att köpa det åt dig :) .
Det finns också flera firmor som säljer på postorder, några länkar har du här:

www.nomo.se
www.kullager.se
www.jacking.se

Sök på google eller eniro så hittar du nog andra firmor om momentum krånglar :tummenupp:

Ola: Har inte annat än pillat på biltemas och clasisjöns kullager, orkade inte chansa på att dom var bra. SKF-explorer kostar dubbelt så mycket, men håller nog väääldigt mycket längre :)

Moto-XXX
2006-08-17, 19:28
Bytte precis framhjulslagrena på min YZ, dessa var de priser jag fick:

Momentum: SKF ca 260 kr/st
CCH TransTech AB: 269 kr/st

Yamaha i Handen (Norberg & Nilsson):
Original 130 kr/st, Pivotsats med 2 lager o 2 packboxar 399kr.

Det lönar sig att kolla priserna innan man handlar, för mig blev det en Pivotsats.

/ Andreas

Tommi
2006-08-17, 19:44
Momentum är inte särskilt billiga om man handlar av dem som privatperson utan att begära någon firmas rabatt.
Min arbetsgivare tex. har i snitt c:a 30% på lager.

/ Tommi

KTMmeck
2006-08-17, 20:02
Kompletta hjullagersatser med samtliga packboxar, lager, distanser och rörhylsan mellan lagrena kostar 261:- för bakhjul och 353:- för framhjul.

Ganska svårt att slå...