Visa fullständig version : Ni som har KTM 625, titta hit
Moto-XXX
2005-10-14, 13:25
Jag funderar på att införskaffa en KTM 625 när jag snubblar över nån lämplig.
Dock så skulle jag vilja kolla vilken försäkringspremie jag kan räkna med.
Jag vore därför tacksam om nån med (landsvägsreggad) KTM 625 03-05 kunde bjuda på sitt regnummer så jag kan kolla lite premier. Lättast är att skicka ett PM.
Jag har redan kollat en del annonser, men inte hittat nån där man ser regnumret.
/ Andreas
Hej!
Utan att ha 100% koll på vad som är "hett just nu", så kan jag nog anta att det blir billigast för dig att offroadförsäkra den hos Bilsport & Mc i Växjö (ca 5 500 kr oavsett ålder och bostadsort, helförsäkring helår). Om du är över 50 år och har haft körkort i 60 år och bor i en hydda i skogen i typ Arjeplog med ett garage byggt i titan med 14 olika lås och larm på så kanske du kan komma undan billigare, men det är tveksamt. Enda nackdelen med denna försäkring är att självriskerna är rätt höga, men jag tror ändå att dom väger upp mot dom annars hutlöst höga premierna. En annan sak är väl att det inte går att ställa av hojen på vintern, men inte ska du väl ställa av en 625:a på vintern inte :twisted:!
Lycka till!
PS. Du kan läsa mer om allt detta i denna tråd:http://soe.se/phpBB2/viewtopic.php?t=6233 DS.
PS1. Vill du fortfarande ha ett regnr så ring till Lelles Mc eller Dirtbike så hjälper dom dig säkert. DS1.
sgtpepper
2005-10-14, 14:46
Folksam gav mig en offert på ca 3 500 halv/hel för en KTM 625 SXC. Se dock till att ringa dom på vardagar för helgkundtjänsten i Kramfors var benhårda på att Folksam minsann inte försäkrar offroadhojar, något som är helt fel, ringer man de vanliga säljarna i Stockholm på vardagar och säger att det är en offroad så får man bra premier, min XR650 pröjsar jag 2 500 kr halv/hel på.
Här är ett gäng reg-nummer som jag drog ur Bilregistret, tog bara med hojar som ägdes av företag:
UNB410 K.T.M. 625 SXC 2004 BEVIKS GRUPPEN AKTIEBOLAG
WWU888 K.T.M. 625 SMC 2005 JONTE ENGDAHL MOTORSPORTS AB
TPY730 K.T.M. 625 SXC 2003 SUPERBIKE I GÖTEBORG AB
XCE712 K.T.M. 625 SXC (null) SUPERBIKE I GÖTEBORG AB
XCS088 K.T.M. 625 SXC (null) SUPERBIKE I GÖTEBORG AB
XBB230 K.T.M. 625 SXC 2005 BIKE TROLLHÄTTAN AKTIEBOLAG
WBN779 K.T.M. 625 SMC 2004 LELLES MC CENTER AKTIEBOLAG
WRW153 K.T.M. 625 SXC 2005 JÄRFÄLLA BILLACKERING AKTIEBOLAG
XCL288 K.T.M. 625 SXC 2004 RIDE I UMEÅ AB
UPJ987 K.T.M. 625 SXC 2004 CLAESSONS CYKEL & MOTOR AB
schvidja
2005-11-18, 11:17
Man behöver inte uppnå allt som ATI skriver om för att få en bra premie.
Något som jag tror drar ned premien är +40 och LF samt att man har försäkringarna samlade på ett bolag. Vart man bor spelar säkert också roll men jag bor inte i Arjeplog. Jag betalar ca 1500 hel/hel. Men det förutsätter givetvis att hojen är strypt och det är ju alla 625er.
Listan på hojar hoppas jag är gammal annars blir jag oroad.
sgtpepper
2005-11-18, 13:57
Menar du listan som jag postade ovan? Den tog jag ur fordonsregistret den 14 oktober.
schvidja
2005-11-18, 20:11
Menar du listan som jag postade ovan? Den tog jag ur fordonsregistret den 14 oktober.
Ja den stämmer inte, jag menar inte att du gjort nåt fel men vv kan inte ha alla hästar hemma.
För att utrycka mig lite tydligare så är en av hojarna i min ägo sedan i början av juli. VV borde ha lite snabbare uppdateringar.
sgtpepper
2005-11-19, 00:50
Ja den stämmer inte, jag menar inte att du gjort nåt fel men vv kan inte ha alla hästar hemma.
För att utrycka mig lite tydligare så är en av hojarna i min ägo sedan i början av juli. VV borde ha lite snabbare uppdateringar.
Ok, det var lite konstigt, det var nog något temporärt fel i datat, men kolla för säkerhetsskull att du verkligen är reggad som ägare :).
Edit / Jag kollade igen och såg att jag nog plockade informationen från en gammal kopia av fordonsdatabasen, jag har tillgång till fordonsdatat via jobbet och vi har ett testsystem som inte var uppdaterat med det nyaste datat, när jag kollade av regnumrena i produktionssystemet så såg det annorlunda ut, bl.a ägdes en av hojarna av någon i Röbäck vilket antagligen är du :).
Sorry för förvirringen!
Hejsan jag undrar om någon av er med en 625 SXC har lust att kolla i reggpapprerna vad det står för tjänstevikt på den.
Har funderingar på att köpa en sådan men har ju bara mellankortet. Ringde på en annons men han hade visste inte var han hade papprerna .. smart när man tänker sälja en hoj haha. Freaks
så är det någon osm har lust att kolla? och även vertifiera att den står på 23kw ?
mvh mikael
Roger_Soderblom
2005-12-23, 14:37
så är det någon osm har lust att kolla? och även vertifiera att den står på 23kw ?
snabb koll på https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp
Så har XCL288 24kW
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.