klas
2005-04-12, 16:18
Började årets ringa runt rally idag inför försäkringsomgången 2005 :)
Gäller ju att kolla priserna, If höjde min fk med några hundra, så då får man passa på.
Ringde bla Folksam, även om dom brukar vara dyra.
Han frågade: "Är det en sporthoj?"
"Nej" sa jag,"tvärtom det är en offroad".
"Då får vi bara teckna trafikförsäkring svarade han"
"Det är alltså INTe en enduro, den är landsvägsreggad, sa jag"
"är det en offroad får jag bara teckna trafik sa han envist"
Tog mig 10 minuter att övertyga honom om att det är en vanlig landsvägsmotorcykel, fast lite mindre och klenare, med ett offroad-utseende.
Till slut frågade han:
" Kan man köra i terrängen"
" Ja svarade jag, lika bra som med en sporthoj, eller som om man skulle köra en SUV i lergropen"
"Ok, sa han då får du en premie på 3700 kr/helår hel"
Det är iof det lägsta budet hitills,men det vette F-n om jag vill ha fk där när dom inte ens vet skillnaden mellan olika hojar, och ändå skall klassa in dom med olika premier och villkor :X00889X:
Vore det inte enklare för dom med en enkel vikt/effekt kurva isf - så kan dom enkelt kolla i vv registret, eller så får dom väl utbilda säljarna så dfom vet vad som är vad !?!?
Elelr är mc-åkare en alltför lite kundgrupp för sånt ? :(
/K
Gäller ju att kolla priserna, If höjde min fk med några hundra, så då får man passa på.
Ringde bla Folksam, även om dom brukar vara dyra.
Han frågade: "Är det en sporthoj?"
"Nej" sa jag,"tvärtom det är en offroad".
"Då får vi bara teckna trafikförsäkring svarade han"
"Det är alltså INTe en enduro, den är landsvägsreggad, sa jag"
"är det en offroad får jag bara teckna trafik sa han envist"
Tog mig 10 minuter att övertyga honom om att det är en vanlig landsvägsmotorcykel, fast lite mindre och klenare, med ett offroad-utseende.
Till slut frågade han:
" Kan man köra i terrängen"
" Ja svarade jag, lika bra som med en sporthoj, eller som om man skulle köra en SUV i lergropen"
"Ok, sa han då får du en premie på 3700 kr/helår hel"
Det är iof det lägsta budet hitills,men det vette F-n om jag vill ha fk där när dom inte ens vet skillnaden mellan olika hojar, och ändå skall klassa in dom med olika premier och villkor :X00889X:
Vore det inte enklare för dom med en enkel vikt/effekt kurva isf - så kan dom enkelt kolla i vv registret, eller så får dom väl utbilda säljarna så dfom vet vad som är vad !?!?
Elelr är mc-åkare en alltför lite kundgrupp för sånt ? :(
/K