handdator

Visa fullständig version : Försäkringsfråga - Låst utrymme?

Svanteson
2005-04-11, 16:25
Hej,

Vissa försäkringar kräver att MC:n står i låst utrymme på nätterna förutom när man ej parkerar i närheten av bostaden.
Vad gäller som "låst utrymme"? Har möjlighet att ställa MC:n på en bilparkering i ett gemensamt garage där porten öppnas med kod/nyckel.
Kan det räknas som "låst utrymme"

Mvh/Nicklas

Hoke
2005-04-11, 16:53
Fråga försäkringsbolaget, och/eller kolla i avtalspapperen från det.

Roger_Soderblom
2005-04-11, 17:34
Om det gäller bilsport & mc, så frågade jag dem den frågan förut och då skulle det bara finnas 4 väggar, golv och tak, sen att det är ett garage för flera personer och portkod hade ingen betydelse, men ring och kolla det är säkrast

Svanteson
2005-04-11, 22:46
Tack för svar!

Visst ska jag kolla med försäkringsbolaget men jag tänkte att vissa försäkringsbolag kanske tolkar det olika.
Riktigt säker blir man väl inte förrän bågen blir stulen, antar jag... :roll:

Ha de'

Nicklas

Hoke
2005-04-11, 22:51
Visst ska jag kolla med försäkringsbolaget men jag tänkte att vissa försäkringsbolag kanske tolkar det olika.

Det är därför du skall fråga just det försäkringsbolag du skall använda dig av, de har olika pesmisser gällandet det.
De kan även ändra dem rätt vad det är, så det är viktigt att behålla avtalet som du fick när du tecknade försäkringen (har råkat ut för det själv och hade som tur var kvar det svart på vitt vad som gällde -när det försökte med att retroaktivt införa de nya avtalen på min försäkring :X00889X: )