Visa fullständig version : Trafikskolor i Stockholm (MC)
Kastrullo #1
2005-04-08, 12:16
Är det någon som kan rekommendera någon trafikskola som utbildar på A-behörighet, helst i innerstaden?
Mina alternativ är:
Slussens Trafikskola
Södermalms Trafikskola
Alviks Trafikskola
DEAB Fridhemsplan
Någon som har erfarenhet av dessa? Vilken ska jag välja? :shock:
Mattsson
2005-04-08, 12:42
Jag körde vid Södermalms trafikskola, och var väl på det hela taget nöjd! Det är ju jättesvårt att säga bu eller bä eftersom det är så individberoende vad det är man behöver och vill med sin utbildning, men de var trevliga och bokningar och körningar sköttes bra tyckte jag.
Har en kollega som gick på slussen och när vi jämfört verkar det ha varit mera "tekniknötningar" på slussen, å andra sidan nötte jag t ex inbromsningar och garagevändningar hemma, privat, eftersom jag hade möjlighet till det!
Jag rekommenderar alltid Anitas, men de ligger ute i Västertorp. En kompis som gick på Slussen var inte värst nöjd, men det är ju så otroligt individuellt om det funkar mellan lärare och elev.
Jarlas trafikskola för motorcykel ligger inte i innerstaden utan vid solvalla i sundbyberg iof, men Jarla MC tyckte jag var suvverän !
/K
Jag tog kortet förra sommaren på Södermalms trafikskola och är nöjd då de hjälpte mig att ta kortet snabbt. Tränade dock en (hel) del garagevändningar privat. Som sagts tidigare beror det ju mycket på hur man fungerar med sin lärare.
Kastrullo #1
2005-04-08, 14:55
Som tur är finns det ingen garagevändning längre...
Den ligger inte i innerstan men Tule Bilskola i Sundbyberg kan rekommenderas. Mycket trevliga och kompetenta lärare! :tummenupp:
Jag rekommenderar alltid Anitas, men de ligger ute i Västertorp. En kompis som gick på Slussen var inte värst nöjd, men det är ju så otroligt individuellt om det funkar mellan lärare och elev.
Anitas finns inte mer. :-(
Matte har lagt ner och finns numera på Huddinge trafikskola och jobbar ihop med en kille som heter Micke.
Bägge är väldigt duktiga men det är en bit ut i förskingringen..
/ Tommi
SubMares
2005-04-09, 08:42
Jag tog mitt A-kort på TULE. :tummenupp:
TOBBE är underbar som lärare med alla sina hyss och upptåg när man är
spänd och nervös. :mrgreen:
Man får klättra på hojen, köra ute i gräs och grus. Lära sig att inte hålla i styret och även göra detta ståendes. :8-8x:
Jag fick hjärnsläpp när det gällde garagevändningen, men han gav mig order om att inte göra något annat än att leka, och plötsligt bara släppte det. :razz:
Submares
Rosenborg
2005-04-09, 16:56
Håller med om Tule i Sumpan!
Tobbe o Tony är kanon, eller var kanon.. jag har ju kortet nu :mrgreen:
/Rosenborg
sgtpepper
2005-04-09, 21:01
Anitas finns inte mer. :-(
Matte har lagt ner och finns numera på Huddinge trafikskola och jobbar ihop med en kille som heter Micke.
Bägge är väldigt duktiga men det är en bit ut i förskingringen..
/ Tommi
Jag tog också kortet hos Anitas, trist att Matte lagt ned. Det verkar dock som Huddinges trafikskola har körbana ute på Tullinge fpl och det är ju lite bättre än den lilla plätt asfalt som vi körde på vid Sätra. Matte var en grymt bra lärare, jag tog kortet på mindre än 2 månader och då var min enda MC-erfarenhet några tjuvkörningar med en 258:a i lumpen :).
Kastrullo #1
2005-04-11, 00:09
Uppföljningsfråga:
Är det någon här som tagit kortet under 2005 med de nya reglerna? Hur var det i så fall?
klxmicke
2005-04-11, 18:33
Har provkört nya provet, å måste säga att trots garagevändningen är borta så var det ganska knepiga krypkörningar. Tog mina lektioner på vällingby trafikskola (svärfarsans). Mycket bra att öva på barkarby där man sen kör upp!!
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.