Visa fullständig version : hojen stulen! vad gäller? HITTAD!!
Hallo, fick hojen stulen igår. Haft den i knappt en månad. Min fråga, kan man få extra pengar för nya däck och annan utrustning som man just pungat ut för hojen? En del kvitton har man ju kvar men vissa är borta.
Hur räknar dem ut vad den är värd? Det trista är också att det finns knappt några drz-s:or till salu heller, och jag som var så nöjd.........
mvh
olof
Hmm många stulna hojar i södra delen av sverige senaste dagarna..
Ring och prata med försäkringshandläggaren, de två gånger jag haft saker stulna eller förstörda har det gått att diskura upp ersättningen enkelt genom att helt enkelt motivera det (som i ditt fall med nya däck och kvitton). Dock har jag ej testa "förbrukningsvaror", men om de är nyköpta och så höjer det ju värdet på hojen etc -de facto.
Prata med dem ;-) De brukar ge skambud till att börja med -har man fått erfara...
Svaret är altså Ja det kan man.
Var det inte du som testade din nya DRZ i tråden med bilder från twistertornet? Faaan va trist isåfall, att bli av med en så ny hoj!
:shock: :mad: :evil:
Jo det var jag..........vad ska man göra :88XX88X
där ser man, snuten hittade hojen i rosengård efter att de jagat dem i tre dagar. De sa att dem kört som satan! Massa grejor paj plus att den vält på asvalt. Nästan som man inte vill ha den tillbaks, vem vet i vilket skick motorn är i nu?
Skratta eller gråta?
Får du inte ut nått på försäkringen då?
Om du skulle ta och gå igenom det som har gått åt fanders? :roll:
Eller är det bara önsketänkande från min sida att försäkringsbolagen skulle vara så hjälpsamma? :X00889X:
Jo det får jag väl men självrisken för stöld är 10000 och reperationen kanske inte kostar mer än........ja ny tank nya kylarvingar nytt däck nytt tändningslås nya blinkers...mhhh....ja kanske 5-8000:- Om motorn nu funkar som denn ska. Jag vet iof inte om det är samma självrisk vid skador på stulet fordon som vid helt stulet fordon? Men om det är det så är 10000 ganska sjukt! 5000:- egentligen men korkad som man e så hade jag just då bara ett godkänt lås :oops:
per-anders
2005-03-24, 09:02
bara ett godkänt lås :oops:
Hade du inte styrlås plus ett extra GK lås?
Styrlåset brukar ju oftast gälla för ett GK lås?
Ingår inte reparationen av skadorna i "stöldsjälvrisken", det måste det väl göra?
DR'n borde väl bli besiktad av "ackrediterad" försäkringsbesiktare som gör en bedömning av skadorna och sedan bestämmer vad som ska åtgärdas? Så var det för mig iaf när jag krockade men det borde väl vara ungefär samma förfarande här?
Sen får du jämföra kostnad för reparation mot självrisk!
Hellge the hellmopper
2005-04-04, 10:43
:o Tjeeena.. Å va'mena du'me GK lås , =godkänt.....? :sad:
För i tiden in the vildwest blev man upphängd i närmaste träd
om man stal en häst .. :88XX88X
HADE "DG"
Jag får fixa själv, motorn går i alla fall prima fortfarande, så det ska nog lösa sig. Har införskaffat ett godkänt skivbromslås nu men kommer nog inte ställa den obevakad längre.......Att man bara inte kan få ha sina grejor i fred! Trist...
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.